ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دامنه و هاست
رپورتاژ آگهی

چطور صاحب وب سایت شویم

توسعه زیر ساختار های اینترنت بخصوص شبکه اینترنت همراه و خدمات پرداخت آنلاین بانک ها در ایران، کاربران و مشتریان بالقوه زیادی در این فضا گرد هم آورده است. از سوی دیگر این بستر جدید ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

توسعه زیر ساختار های اینترنت بخصوص شبکه اینترنت همراه و خدمات پرداخت آنلاین بانک ها در ایران، کاربران و مشتریان بالقوه زیادی در این فضا گرد هم آورده است. از سوی دیگر این بستر جدید شیوه کسب و کارهای قدیم را تغییر داده و حتی کسب و کار های جدید دیگری به وجود آورده است.

شاید شما هم در برخورد با این فرصت های جدید چه در وب سایت ها و چه در شبکه های اجتماعی به فکر این افتاده باشید که دست به کار آفرینی در محیط مجازی زده یا برای کسب و کار خود وب سایتی تهیه کنید تا بتوانید با جامعه بزرگ دنیای مجازی ارتباط و تعامل بر قرار کنید.

جالب است که بدانید امروز اکثر افرادی که از اینترنت استفاده می کنند، پیش از انجام هر خریدی آن را در اینترنت جستجو می نمایند. در این جستجو اطلاعات کسب کرده، گزینه ها را با هم مقایسه می کنند، و در نهایت یا به صورت آنلاین و یا به صورت غیر آنلاین اقدام به خرید می کنند. در واقع وب سایت ها رقیبی جدی برای کسب و کار های فیزیکی هستند.

شما برای داشتن یک وب سایت به چند چیز نیاز دارید، دامنه، هاست و پلتفرم وب سایت که همان صفحات و طراحی آن است. در ادامه، این قسمت ها را توضیح داده و به شما یک پیشنهاد ساده و ارزان برای وب سایت ارائه می دهم.

دامنه چیست؟

دامنه یا Domain یک آدرس منحصر به فرد قابل خواندن توسط انسان برای یک وب سایت است. بهتر است این آدرس کوتاه، به یاد ماندنی و نشان دهنده نام تجاری، فعالیت و کسب و کار شما باشد.

نام دامنه دارای دو قسمت نام و پسوند است برای مثال sitedar.com که در آن sitedar نام دامنه و .com پسوند آن است. این پسوند می تواند بر اساس نوع وب سایت و یا کشور انتخاب شود. برای همین کمپانی ها اغلب از پسوند .com یا سایت های دولتی از .gov  استفاده می کنند. که هر یک از این پسوند ها از نظر برند سازی و هزینه ثبت متفاوت هستند.

هاست چیست؟

هاست Host فضایی بر روی یک کامپیوتر یا سرور است که فایل ها و اطلاعات یک وب سایت برای قابل دسترس بودن سایت در اینترنت بر روی آن قرار می گیرد. در واقع زمانی که شما آدرس یا دامنه یک وب سایت را در مرورگر اینترنتی خود (مانند گوگل کروم) وارد می کنید، دامنه و هاست که به هم متصل شده اند باعث می شوند که صفحات یک وب سایت را که در هاست قرار دارد را مشاهده نمایید. ما انواع مختلف هاست داریم (اشتراکی، اختصاصی با کیفیت های مختلف) که نسبت به نوع سایت و ترافیک آن برای یک وب سایت اجاره یا خریداری می شود.

حال برویم به سراغ پلتفرم هایی که شما می توانید با آن یک وب سایت راه اندازی کنید:

وبلاگ

وبلاگ ها یکی از فضاهایی هستند که شما می توانید در آن دست به تولید محتوا در حوزه مورد علاقه یا کسب و کار خود بزنید. اکثر میزبان های وبلاگ ها (مانند blogfa) آن را به صورت رایگان در اختیار کاربران می گذارند. شما به راحتی می توانید یک نام دامنه (که با نام پلتفرم وبلاگ ترکیب می شود) انتخاب کرده، و کار وبلاگ خود را بر روی پلتفرم موجود آغاز کنید. خوبی این روش این است که رایگان و سریع است و شما تقریبا به دانش خاصی در استفاده از آن نیاز ندارید. اما از سوی دیگر این روش خیلی حرفه ایی نبوده و شما همیشه باید همیشه طبق قوانین و امکانات آن پلتفرم وبلاگ عمل نمایید.

سایت سازهای رایگان ایرانی و خارجی

بجز وبلاگ انتخاب دیگری که شما دارید استفاده از سایت ساز ها است. سایت ساز ها به شما این امکان را می دهند که بدون داشتن دانش تخصصی زیادی وب سایتی برای خود طراحی نمایید. معمولا این سایت ساز ها کار آپلود وب سایت در هاست و اتصال آن به دامنه را نیز برای شما انجام می دهند.

خوبی این روش این است باز هم شما نیاز به دانش خاصی در زمینه طراحی سایت ندارید و خود می توانید آن را طراحی کنید. سریع بوده و هزینه نداشته یا هزینه آن قابل توجه نیست. اما از سوی دیگر نمی توان متصور بود که کاری مثل طراحی سایت غیر تخصصی باشد. همچنین چون یک سایت ساز برای استفاده عموم ایجاد شده است و باید ساده باشد، طراحی حرفه ایی قربانی سادگی در استفاده می شود، این موضوع را می توان در بهینه سازی ها و اختصاصی سازی ها به خوبی مشاهده کرد. علاوه بر این سایت ساز ها نیز مانند سرویس های رایگان فراهم کننده وبلاگ ها سیاست ها و محدودیت هایی دارند که استفاده کننده باید در چهارچوب آن حرکت نماید. برای مثال به روز رسانی های اجباری، درج تبلیغ توسط سایت ساز، کیفیت پایین یا عدم وجود بهینه سازی های اختصاصی.

توسعه وب سایت اختصاصی

راه دیگر و شاید معقول ترین راه توسعه یک وب سایت اختصاصی است. داشتن یک وب سایت اختصاصی که خود شما مالک و صاحب اختیار آن باشید توجیه خوبی دارد: اول آنکه این نوع وب سایت ها اصلا گران نیستند و دوم اینکه دست شما برای توسعه و تغییرات در آینده باز است. یعنی زحماتی که در طول ماه ها و سال ها بر روی یک وب سایت می کشید چه از نظر تولید محتوا، برندسازی، سئو و رتبه بندی در گوگل و غیره دیگر وابسته یک پلتفرم نبوده و شما به عنوان صاحب آن می توانید هر گونه تغییر و امکاناتی را با خیال راحت به آن اضافه کنید. در صورت عدم توجه به این مزیت وب سایت های اختصاصی، ممکن است نیاز های آینده وب سایت یا کسب و کار شما راه چاره ایی به جز کنار گذاشتن وبلاگ یا سایت ساز قبلی نداشته و مجبور به راه اندازی وب سایتی جدید و از نو شوید.

پیشنهاد ما به شما این است مانند استارتاپ های حرفه ایی عمل کنید. استارتاپ ها معمولا یک وب سایت ساده، کارآمد و ارزان با کمک سیستم های مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس توسعه داده در اختیار کاربران قرار می دهند، زمانی که کار آنها رونق و بازدید کننده گرفت به سراغ توسعه بخش های بیشتر بر روی همان سیستم می روند. در آخر اگر سایت آن ها به اندازه ایی رسید که میلیون ها بازدید کننده و کاربر پیدا کرد یا امکانات مورد نیاز آن خیلی پیشرفته شد، آن گاه به سراغ توسعه یک وب سایت پایه به کمک فریم ورک های برنامه نویسی مانند لاراول می روند.

قالب های وب سایت دارکوب

ما در شرکت طراحی وب سایت و سئو دارکوب برای علاقه مندان به داشتن یک وب سایت، قالب هایی تولید کرده ایم که بلافاصله قابلیت بار گذاری و استفاده را دارند. این قالب ها بسیار ارزان بوده و قابلیت توسعه پذیری بیشتر (در صورت نیاز) در آینده را دارند. این قالب های تولید شده در دارکوب از صفر تا صد توسط این شرکت طراحی شده اند و کد های آن کاملا باز و بدون رمز گذاری هستند. یعنی شما به عنوان صاحب وب سایت به راحتی بدون وابستگی به تولید کننده قالب اختیار هر گونه دستکاری در قالب ها را دارید.

علاوه بر این قالب های تولید شده توسط دارکوب برای سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) بهینه سازی شده اند. همچنین در این قالب ها از طراحی واکنش گرا یا Responsive برای سرویس دهی بهتر به کاربران موبایلی سایت استفاده شده است، که نمایش وب سایت را متناسب به اندازه صفحه نمایش موبایل کاربر تغییر می دهد.

مشکلات قالب های آماده

در قالب های تولید شده توسط دارکوب هیچ یک از مشکلات قالب های آماده وجود در بازار را ندارد. اکثر قالب های آماده موجود در بازار چند ویژگی مشترک دارند: سنگین و پرحجم هستند، رمزگذاری شده اند، اختصاصی نبوده و اغلب قالب های خارجی هستند که به فارسی ترجمه شده اند و یا پشتیبانی نداشته یا پشتیبانی آن هزینه بر است. مجموعه این مسائل باعث می شود که این قالب ها محدودیت هایی برای وب سایت و صاحبان آن به وجود بیاورد. در واقع با اینکه بسیاری از این قالب ها زیبا و جذاب هستند اما در نهایت روزی شما چاره ایی جز کنار گذاشتن آن ها بخاطر یکی از مشکلات بالا را ندارید. مثلا قالبی که در بار گذاری سنگین است بر روی سئو و رتبه بندی تاثیر منفی دارد. یا قالبی که رمزگذاری شده است اجازه بهینه سازی برای سئو یا امکانات پیشرفته تر را نمی دهد. چه برسد که این قالب آماده وابسته به بروز رسانی های سالانه از سوی تولید کننده آن باشد، که معمولا هم رایگان نیست.

کلام آخر

اگر به دنبال یک وب سایت هستید و می خواهید زحماتی که برای تولید محتوا، تبلیغ و رتبه گیری در گوگل بر روی آن انجام داده اید از بین نرود از همان ابتدا آن را بر روی ساختاری پایدار که خود صاحب آن هستید توسعه دهید. هزینه وب سایت امروز بیش از پیش پایین است. بنابراین شما می توانید با سرمایه گذاری اندک اما به شیوه ایی صحیح در یک وب سایت از مزایای آن به راحتی بهره مند شوید. برای همین یک وب سایت شرکتی با قالب تولید شده برای شما می تواند انتخاب موفقی باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی