ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اکسپریا Z5 Premium سونی چه ویژگی های دیگری غیر از نمایشگر 4K دارد

بالاخره پس از حدس و گمان های بسیار این سونی بود که اولین تلفن هوشمند مجهز به نمایشگر 4K را با نام Xperia Z5 Premium معرفی کرد، محصولی که یک نسخه بزرگتر و با کیفیت تر از پرچمدار ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۲:۵۰

بالاخره پس از حدس و گمان های بسیار این سونی بود که اولین تلفن هوشمند مجهز به نمایشگر 4K را با نام Xperia Z5 Premium معرفی کرد، محصولی که یک نسخه بزرگتر و با کیفیت تر از پرچمدار جدید این سازنده ژاپنی به شمار می رود.

این موضوع هرچند نگاه های بسیاری را به سوی پرچمدار تازه جلب کرد، اما از سوی دیگر نیز باعث شد بقیه ویژگی های دستگاه زیر سایه کیفیت نمایشگر قرار گرفته و به آنها توجه کمتری شود.

اما باید گفت این دستگاه واقعاً تلفن هوشمند باکیفیت و خوش ساختی است که بدون در نظر گرفتن نمایشگر 4K هم می توان آن را محصول جذابی قلمداد کرد، پس در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا به ویژگی های دیگر زد ۵ پریمیوم نیز نگاهی داشته باشیم.

اکسپریا زد ۵ پریمیوم در ۳ رنگ مشکی، طلایی و کروم تولید شده و بدنه فلزی آن همچون پرچمداران پیشین ضد آب است. این تلفن هوشمند همچنین مثل دو نسخه دیگر یعنی زد ۵ و زد ۵ کامپکت، از حسگر اثر انگشت بهره می برد که به شکل نامحسوسی درون دکمه power روی لبه کناری دستگاه تعبیه شده است.

Sony_Xperia_Z5_premium_review_04

قلب تپنده پرچمدار تازه چیپست اسنپدراگون ۸۱۰ است و نرم افزار آن نیز اندروید آب نبات چوبی در نظر گرفته شده که علاوه بر سرویس های معمول پلتفرم گوگل، خدمات اختصاصی سازنده از جمله قابلیت Remote Play نیز درون آن برای کاربران کنسول پلی استیشن ۴ گنجانده شده است.

این تلفن هوشمند همچنین از دوربین ۲۳ مگاپیکسلی بهره می برد و سازنده بالاخره پس از استفاده چندباره از نمونه ۲۰.۷ مگاپیکسلی در پرچمداران پیشین تصمیم گرفته تعداد پیکسل آن را افزایش دهد، احتمالاً برای اینکه تماشای عکس های گرفته شده با دستگاه روی نمایشگر بسیار باکیفیت 4K لذت بخش تر باشد.

نمایشگری که پرچمدار سونی را به تنها تلفن هوشمندی تبدیل کرده که می تواند علاوه بر فیلمبرداری 4K، تصاویر ثبت شده را به نمایش نیز بگذارد، برخلاف نمونه هایی مثل گلکسی نوت ۵ سامسونگ و اکسپریا زد ۳ پلاس (بررسی دیجیاتو) که لازم است ویدیوهای آنها را روی تلویزیون به نمایش درآورید.

xperia-z5-premium

این قابلیت البته از سوی دیگر باعث شده پرچمدار سونی اشتهای سیری ناپذیری برای مصرف فضای حافظه خود باشد و سازنده برای این منظور امکان پشتیبانی از کارت های حافظه تا ظرفیت ۲۰۰ گیگابایت را برای محصول خود در نظر گرفته است.

ناگفته نماند یک ویژگی دیگر دوربین این محصول نیز سرعت فوکوس آن است که در زمان ۰.۰۳ ثانیه انجام می شود و این تلفن هوشمند را به گفته سازنده در زمره بهترین های بازار قرار خواهد داد.

Sony_Xperia_Z5_premium_review_08

زد ۵ پریمیوم برای قدرت بخشیدن به اولین نمایشگر 4K به یک باتری پرظرفیت نیز احتیاج دارد، از همین رو سونی یک نمونه ۳۶۰۰ میلی آمپر ساعتی را درون آن قرار داده و ادعا می کند این مدل هم مثل ۲ نسخه دیگر قادر است با هر شارژ تا ۲ روز کاربر را همراهی کند، البته نه به شکل ممتد، بلکه برای یک استفاده ترکیبی از برقراری تماس، مرور وب، تماشای ویدیوی 4K و دیگر موارد معمول.

برای این منظور سازنده قابلیت هوشمندی را در پرچمدار جدید تعبیه کرده تا در هنگام نمایش تصاویر ثابت (مثل صفحات قفل یا خانگی) سرعت پردازنده به حداقل ممکن برسد تا مصرف انرژی کاهش یابد.

Sony Xperia Z5 Premium review19-970-80

مدیریت صحیح سرعت پردازنده همچنین باعث می شود این محصول به گفته سازنده به مشکل داغ شدن بیش از حد دچار نباشد، مشکلی که باعث شده بود بخش هایی از عملکرد پرچمدار پیشین یعنی اکسپریا زد ۳ پلاس دچار اختلال باشد و بطور مثال در هنگام تصویر برداری اپلیکیشن دوربین به دفعات کرش کرده و بسته شود.

حال که ویژگی های دستگاه را برشمردیم بد نیست پیش از پایان بار دیگر به نمایشگر و امکان دیگری که کیفیت 4K آن برای کاربر فراهم اشاره کنیم و آن چیزی نیست جز واقعیت مجازی.

باوجود پلتفرم هایی مثل Cardboard گوگل توسعه دهندگان با سرعت زیادی در حال افزایش محتوای واقعیت مجازی هستند و حالا پرچمدار تازه سونی می تواند با تکیه بر کیفیت بالای نمایشگر خود در افزایش کیفیت محتوای این فناوری تاثیر مثبتی داشته باشد.

sony_xperia_z5_premium_4.0

گفتنیست نحوه کار هدست های واقعیت افزوده به این شکل است که صفحه را به ۲ بخش تقسیم کرده و در هرکدام یک نسخه اندکی متفاوت از تصویر در حال پخش به نمایش می گذارند تا تصویر ۳ بعدی به نظر برسد؛ و حالا این زد ۵ پریمیوم است که می تواند در هر نیمه نمایشگر خود تصویر را با روزولوشن Full HD به نمایش گذاشته و نزدیک ترین تجربه ممکن به واقعیت را در زمینه استفاده از واقعیت افزوده روی تلفن های هوشمند برای کاربران فراهم نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (106 مورد)
  • sadeghi
    sadeghi | ۱ مرداد ۱۳۹۵

    یعنی افرادی هم هستند که بخان سونی رو با دیگر محصولات که از روی هم کپی میکنند مقایسه کنند. بابا اينا ديگه کین. از موقعی که يادمه از اولین گوشی سامسونگ تا آخرین گوشیش که اس7هستش هنگ میکنند بعد چند مدت افت میکنه صحفه. حرف اپل رو نزن که چرخه

  • مهران
    مهران | ۲۵ آبان ۱۳۹۴

    هه هه آخه قابل مقایسه نیست با بقیه برندها فقط خودتون دارين تعریف ميکنين با اون قیافه مسخرش اگه از اول گوشی بود یه حرفی مث سامسونگ باید برا همون یخچال و ضبط دو کاست. بسازه شرمنده یه حقيقته

  • sony
    sony | ۱۲ آبان ۱۳۹۴

    درکل سونی گوشی خوبی زده اگه صفحه نمایشش رو هم خودش میزد عالی بود دیگه ح فی توش نبود. در کل عالیه

  • کورش
    کورش | ۱۰ آبان ۱۳۹۴

    سونی باید بره شکل ظاهریشو تغییر بده ، حالمون بهم خورد از قیافش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی