ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بازتاب جهانی ممنوعیت بازی پوکمون گو در ایران

خبر فیلتر شدن بدون دردسر بازی واقعیت افزوده ی پوکمون گو در ایران بازتاب های جهانی گسترده ای داشته به طوری که تعداد زیادی از وبسایت های خبری این حوزه آن را پوشش داده اند. ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

خبر فیلتر شدن بدون دردسر بازی واقعیت افزوده ی پوکمون گو در ایران بازتاب های جهانی گسترده ای داشته به طوری که تعداد زیادی از وبسایت های خبری این حوزه آن را پوشش داده اند. به نقل از گزارش ها، با وجود اینکه این بازی در کشور های متعدد باعث بروز نگرانی های امنیتی شده، ایران اولین کشوری است که پا را یک قدم فراتر نهاده و آن را به طور کامل ممنوع کرده است.

این اظهارات رسانه های خارجی در حالی مطرح می شود که دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، در توضیح تصمیم اخیر خود مبنی بر فیلتر کردن بازی مذکور گفته بود «این بازی نه‌ تنها در کشور ما، بلکه در بیشتر کشور ها به‌عنوان یک بازی خطرناک شناخته شده و کشور ها با این بازی برخورد کرده اند و در بسیاری از جاها فیلتر است».

عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون قضایی دادستان‌ کل کشور، از فیلتر شدن پوکمون گو بدون هیچ مخالفی در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه خبر داده و گفته بود نهاد های امنیتی نیز از فیلتر شدن این بازی تقدیر کرده اند.

در اکثر خبر های منتشر شده روی رسانه های خارجی در این خصوص، سعی شده محدودیت های اعمال شده در ایران پر رنگ شود. گفتنی است ایران تنها کشوری نیست که از بابت این بازی نگرانی های امنیتی دارد. چین نیز از جمله کشور هایی است که نگرانی جدی خود را در خصوص سوء استفاده از این بازی مطرح کرده است.

بازی موبایلی پوکمون گو در برخی کشور های دیگر از قبیل امریکا و اندونزی نیز با محدودیت هایی مواجه است. پلیس اندونزی انجام این بازی را در بین کارکنان خود ممنوع اعلام کرده و در نیویورک نیز برای برخی سابقه دار های جرایم خاص در استفاده از پوکمون گو محدودیت هایی اعمال شده است.

به اذعان خبرگزاری های خارجی، فیلتر شدن پوکمون گو در ایران نیز پس از آن صورت گرفته که مقامات ایرانی سعی کرده اند نگرانی های خود را از طریق سازندگان بازی برطرف سازند؛ تلاشی که ظاهراً نتیجه ی مطلوب را در بر نداشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (43 مورد)
  • iran gnulinux
    iran gnulinux | ۱۷ دی ۱۳۹۶

    بازی و فضای مجازی در دنیا یک نوع سرگرمی است نه اینکه یارو 24 ساعته پای بازی و لپ تاپ باشد. اینهمه تفریحات بی درد سر و سالم بروید ورزش کوه پارک مطالعه ....

  • iran gnulinux
    iran gnulinux | ۱۶ دی ۱۳۹۶

    به نظرم جوانان ایرانی دیگه خیلی تو فضای اینترنتی سرگردان هستند داداش دو قدم برو بیرون نزدیک ترین پارک محله را کشف کن . به ادم هایی که کلا چسبیدند به کامپیوتر در امریکا نرد و گیگ می گویند !!! ولی انگار کل جوان های ما گیگ تشریف دارند . در کشور های پیشرفته اگر ضرورت نداشته باشند از کامپیوتر استفاده نمی کنند . کامپیوتر وسیله کار است . سرگرمی در امریکا تعریف شده است . قسمتی کوچک از این سرگرمی هم بازی های رایانه ای است وگرنه هیچ کس 24 ساعته پای لپ تاپ بازی نمی کنه !!!

  • sorush33
    sorush33 | ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

    استثناعن این فیلتر واجب بود

  • alivmn
    alivmn | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

    اقا انقد جو سازی نکنید اگه یادتون باشه کلش هم یه زمان فیلتر شد اینم بلا خره فیلترشو بر میدارن

  • حسین
    حسین | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

    بهترین کار کردن که فیلترش کردن .
    شما نصب کن برو نزدیک کلانتری ها یا سپاه می بینی پر پوکمون هستند . و اینکه از دوربین گوشی و به صورت آنلاین استفاده میکنه خودش یه جاسوسیه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی