ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فعالیت اوبونتو روی تلفن های همراه پایان می یابد

مارک شاتلورث، موسس Canonical، سازنده اوبونتو امروز اعلام کرد که سرمایه گذاری روی رابط کاربری یونیتی برای لینوکس را متوقف خواهد کرد و در عوض دوباره به سراغ GNOME خواهند رفت تا حالت پیش فرض ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

مارک شاتلورث، موسس Canonical، سازنده اوبونتو امروز اعلام کرد که سرمایه گذاری روی رابط کاربری یونیتی برای لینوکس را متوقف خواهد کرد و در عوض دوباره به سراغ GNOME خواهند رفت تا حالت پیش فرض ورژن بزرگ بعدی اوبونتو بر اساس آن باشد.

این خبر در واقع به معنای توقف فعالیت اوبونتو روی تلفن های همراه هست. این کمپانی طی سال های اخیر تمرکز بالایی روی موبایل ها نیز داشت ولی حالا گویا قصد فراموش کردن آن را دارند.

شاتلورث در بلاگی نوشت: «در نهایت، انتخاب این است که روی بخش هایی سرمایه گذاری کنیم که برای شرکت، رشد را به ارمغان می آورند.»

این خبر در واقع به معنای توقف فعالیت اوبونتو روی تلفن های همراه هست

اوبونتو یک پدیده همه گیر در دنیای سرورها است و با موفقیت های فراوانش، طرفداران بیشماری در سراسر جهان دارد. اما تلاش برای ورود به بازار تلفن های هوشمند و تبلت ها، یک شکست برای Canonical بود.

در عوض ساختن یک سیستم عامل جدید موبایل، تمرکز Canonical روی ساخت اکوسیستمی بزرگ با سیستم عامل واحد بود اما همانطور که امروز شاهدش هستیم، طرح با موفقیت روبرو نشد و یادآور اشتباه مایکروسافت با ویندوز 8 است.

یونیتی هیچ گاه به اندازه اندروید و یا iOS خوش ساخت و جذاب نبود و همراهان کنونیکال معتقد بودند که این شرکت به جای تمرکز روی حقایق و داشته هایش، می خواهد چرخ را دوباره اختراع کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • reza sh
    reza sh | ۱۷ فروردین ۱۳۹۶

    مرگ اوبونتو یونیتی
    http://llink.ir/unity

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی