ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آموزش قدم به قدم ساده ترین روش ها برای ساخت اپل آیدی

مدت زیادی می شود که کاربران ایرانی به دلیل مسدود بودن آی پی های (IP) ایران در ساخت اپل آیدی (Apple ID) مشکل دارند. پس از رفع برخی تحریم های نرم افزاری و سخت افزاری ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

مدت زیادی می شود که کاربران ایرانی به دلیل مسدود بودن آی پی های (IP) ایران در ساخت اپل آیدی (Apple ID) مشکل دارند. پس از رفع برخی تحریم های نرم افزاری و سخت افزاری نیز هنوز مشکلات قبل پا برجاست و کاربران برای ساخت این حساب کاربری یا باید دست به دامان فروشندگان شوند و یا مراحل پر پیچ و خمی را طی کنند که اغلب به دلیل نا آگاهی با شکست مواجه خواهد شد.

اما اپل آیدی چیست؟ کاربران iOS بر خلاف صاحبان دیوایس های اندرویدی برای دانلود، به روزرسانی نرم افزار ها و همچنین استفاده از دیگر سرویس هایی که اپل روی دستگاه های خود ارائه می دهد، نیازمند اپل آیدی هستند.  اپل آیدی یک حساب کاربری است که به کمک آن نرم افزارهای دانلود و یا خریداری شده را با یک امضای الکترونیکی اختصاصی در اختیار شما قرار می دهد.

پس از آن این نرم افزارها بدون وجود اپل آیدی شما قابل دسترس نخواهند بود و حتی قادر به به روزرسانی آن ها نیستید. در این آموزش قصد داریم ساده ترین راه ساخت اپل آیدی را به شما کاربران دیجیاتو آموزش دهیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

پیش نیاز ها برای ساخت اپل آیدی

پیش نیاز اول: اولین و مهم ترین پیش نیاز ساخت اپل آیدی برخورداری از نرم افزار آیتونز (iTunes ) است. به عبارت دیگر برای ساخت اپل آیدی تماماً از این نرم افزار استفاده خواهیم کرد. آخرین نسخه نرم افزار آیتونز برای سیستم عامل های ویندوز و مک را می توانید از این لینک دانلود نمایید.

پیش نیاز دوم: همانطور که می دانید آی پی های ایران توسط اپل مسدود شده است و ساخت اپل آیدی از طریق آی پی های کشورمان امکان پذیر نیست. بنابراین باید از ابزار تغییر دهنده آی پی و یا اپلیکیشن های مشابه دیگر برای دور زدن این محدودیت استفاده نمایید و به کمک آن، آی پی دستگاه خود را به آی پی ایالات متحده آمریکا تغییر دهید.

مراحل ساخت اپل آیدی

مرحله اول: با استفاده از وی پی ان و یا اپلیکیشن های مشابه دیگر آی پی دستگاه خود را به آی پی ایالات متحده آمریکا تغییر دهید. با استفاده از این وبسایت می توانید مطمئن شوید که آیا آی پی شما تغییر کرده است یا خیر.

مرحله دوم: نرم افزار آیتونز را دانلود و آن را روی سیستم خود نصب کنید. با به پایان رسیدن مراحل نصب وارد اپلیکیشن مذکور شوید و از طریق سر برگ بالا سمت چپ، روی آیکن اپلیکیشن ها کلیک کنید تا وارد محیط اپ استور شوید. پس از آن باید به صورت دلخواه یکی از اپلیکیشن های رایگان را انتخاب و جهت دانلود آن اقدام کنید.

راحت ترین راه برای پیدا کردن اپلیکیشن های رایگان استفاده از ستون سمت چپ و بخش Top Free Apps است.

مرحله سوم: پس از پیدا کردن اپلیکیشن مورد نظر (در این مثال ما از اپلیکیشن Instagram استفاده کرده ایم) وارد آن شده و سپس روی گزینه Get که در زیر آیکن اپلیکیشن مذکور قرار دارد کلیک کنید. با انجام این کار پنجره جدیدی باز می شود که از کاربر می خواهد با وارد کردن یوزرنیم و پسورد اپل آیدی خود وارد شود.

بدون توجه به دیگر بخش ها روی گزینه Create New Apple ID که در گوشه سمت چپ پایین صفحه قرار دارد کلیک نمایید.

مرحله چهارم: با گذر از مرحله بالا با صفحه خوش آمد گویی مواجه خواهید شد. در این صفحه کافیست روی گزینه Continue کلیک نمایید. صفحه بعدی نیز به پذیرش شرایط و مقررات اپل مرتبط است؛ پس از تیک دار کردن گزینه ای که در سمت راست پایین صفحه قرار دارد، گزینه Agree را انتخاب نمایید.

مرحله پنجم: در این مرحله باید اطلاعات مربوط به حساب کاربری خود شامل رمز عبور، ایمیل، سؤال های امنیتی و... را وارد کنید. لازم به ذکر است که مرحله پنجم از اهمیت خاصی برخوردار است.

اولین و مهم ترین پیش نیاز ساخت اپل آیدی برخورداری از نرم افزار آیتونز (iTunes ) است.

1- بخش اول به ایمیل و رمز عبور مربوط می شود. اولاً باید ایمیلی که وارد می کنید حقیقی و متعلق به خود شما باشد چرا که در پایان مراحل ثبت نام لینکی به این آدرس فرستاده می شود. همچنین رمز عبور وارد شده باید ترکیبی از حداقل 8 کاراکتر کوچک، بزرگ و عدد باشد.

2- بخش دوم به پرسش های امنیتی مربوط می شود. در کامل کردن این قسمت بسیار با دقت عمل کنید؛ بعدها ممکن است به هنگام ورود به حساب کاربری، خرید گیفت کارت و دانلود اپلیکیشن، اپل یکی از پرسش های تکمیل شده را به صورت تصادفی از شما بپرسد. در صورتی که به دفعات به این پرسش ها پاسخ اشتباه دهید، اپل آیدی شما بلوکه خواهد شد.

راحت ترین راه برای پیدا کردن اپلیکیشن های رایگان استفاده از ستون سمت چپ و بخش Top Free Apps است.

3- بخش سوم به ایمیل پشتیبان و تاریخ تولد شما مربوط می شود. ممکن است پس از مدتی پرسش های امنیتی و یا رمز عبور خود را فراموش کنید؛ اینجاست که ایمیل پشتیبان به کمک تان آمده و برای تغییر این موارد به شما کمک می نماید. علاوه بر آن باید بگوییم که در وارد کردن تاریخ تولد نیز دقت کنید. ممکن است اپل به هنگام استفاده از اپل آیدی تاریخ تولدتان را نیز درخواست کند.

4- بخش آخر نیز به ارسال ایمیل و اطلاع رسانی های شرکت اپل مربوط می شود. در صورت عدم تمایل به دریافت ایمیل از سوی اپل تیک گزینه های مربوطه را بردارید.

پس از تکمیل فرمی که در مقابل شما قرار دارد، کافیست برای ادامه مراحل روی گزینه Continue کلیک نمایید.

مرحله ششم: اما آخرین مرحله ساخت اپل آیدی به وارد کردن اطلاعات حساب و آدرس محل سکونت مربوط می شود. این بخش از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بوده و بیشتر کاربران در این مرحله با شکست مواجه می شوند.

باید از ابزار تغییر دهنده آی پی و یا اپلیکیشن های مشابه دیگر برای دور زدن امحدودیت های اپل استفاده نمایید

1- پیش از هرچیزی در بخش Payment Type‌ گزینه None را انتخاب کنید تا احتیاجی به وارد کردن اطلاعات حساب بانکی نداشته باشید. برای برخی ممکن است چنین گزینه ای موجود نباشد. در این شرایط باید بگوییم که در مرحله سوم از طریق یک اپلیکیشن رایگان اقدام به ساخت اپل آیدی نکرده اید.

2- احتیاجی به تکمیل بخش دوم نیست. نگران نباشید عدم تکمیل این بخش در ادامه روند ثبت نام و فعال سازی اپل آیدی خللی ایجاد نخواهد کرد.

3- در بخش سوم باید نام و نام خانودگی، آدرس محل سکونت، شماره تلفن و کد پستی خود را وارد نمایید. اپل به شدت روی این بخش نظارت دارد و با با بررسی موارد ذکر شده صحت آن ها را می سنجد. به همین دلیل می توانید برای پیدا کردن آدرس و اطلاعات معتبر از این وبسایت و یا وبسایت های موجود دیگر استفاده نمایید.

آدرس تست شده : 

Street: 2745 Spinnaker Lane

City: De Kalb

State: Illinois

Zip Code: 60115

Phone Number: 815 - 7399907

در پایان، تمام بخش های ضروری را یک دور دیگر مورد بررسی قرار دهید و روی گزینه Create Apple ID کلیک نمایید.

با انجام این کار مراحل ثبت نام به اتمام می رسد و پس از آن ایمیلی حاوی لینک تأییدیه به آدرس ایمیل شما فرستاده خواهد شد. با کلیک روی این لینک به وبسایت اپل منتقل شده و باید با وارد کردن اپل آیدی و رمز عبور، آیدی شما نیز تأیید و فعال می شود.

اگر در طول ثبت نام با ارور Error 5107 مواجه شدید، این بدان معناست که در روند ثبت نام تأخیر زیادی داشته اید. در صورت مشاهده چنین خطایی مراحل ثبت نام را از ابتدا پی گیری کنید. ممکن است برخی کاربران در پایان با خطای  For assistance, contact iTunes Support نیز مواجه شوند.

پس از پایان مراحل ثبت نام جهت فعال سازی حساب کاربری خود حتماً ایمیل تان را چک کنید.

این خطا بیشتر به علت شناسایی آی پی شما توسط اپل رخ می دهد. برای رفع این مشکل حتماً آی پی دستگاه خود را به ایالات متحده آمریکا تغییر دهید و از نرم افزارهای مختلف تغییر آی پی استفاده کنید.

در صورتی که مجدداً با خطای ذکر شده مواجه شدید سعی کنید اطلاعات آدرس محل سکونت خود را چندین بار تغییر دهید. در نهایت اگر این راه ها کار ساز نبود از روش زیر استفاده نمایید.

ساخت اپل آیدی از طریق وبسایت اپل

زمانی که نرم افزار تغییر آی پی تان فعال است وارد وبسایت appleid.apple.com شده، به سمت پایین اسکرول و روی گزینه Create Your Apple ID کلیک کنید.

پس از آن وارد صفحه ای می شوید که در آن باید اطلاعات مرحله پنجم روش قبل را وارد نمایید. پس از پایان کار روی گزینه Continiue ضربه بزنید.

با انجام این کار یک کد 6 رقمی به ایمیل شما فرستاده می شود. کد مورد نظر را وارد کرده و سپس روی گزینه Verify کلیک کنید.

در آخر کافیست به آیتونز مراجعه کرده و با ایمیل و رمز عبوری که انتخاب کرده اید وارد حساب کاربری تان شوید. پس از آن آیتونز شما را با پیغامی همچون شکل زیر مواجه می سازد.

روی گزینه Review کلیک نمایید؛ با انجام این کار به مرحله ششم روش قبل منتقل شده و ملزم به وارد کردن آدرس محل سکونت و اطلاعات مورد نیاز آن هستید. در آخر برای به پایان رسیدن مراحل ساخت اپل آیدی بدین طریق روی گزینه Continue ضربه بزنید.

نکته: لازم به ذکر است که تمامی این مراحل را می توانید با آیپد و یا آیفون خود و از طریق اپلیکیشن اپ استور نیز انجام دهید.

نظرتان راجع به سرویس های ارائه شده توسط اپل چیست؟ آیا ایجاد محدودیت برای کاربران ایرانی از سوی اهالی کوپرتینو گریبان شما را نیز گرفته است؟ چه روش هایی برای ساخت اپل آی دی می شناسید؟ تجربیات خود را در این زمینه با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • محمد شفیعی
    محمد شفیعی | ۸ فروردین ۱۴۰۱

    آخرش تونستم از سایت دیجی اپل آیدی بخرم

  • فروشگاه فارسی تک شاپ
    فروشگاه فارسی تک شاپ | ۲۶ آذر ۱۳۹۶

    ساخت آپل آیدی آمریکاه + پشتیبانی همیشگی فقط 5 هزار تومان

  • فروشگاه فارسی تک شاپ
    فروشگاه فارسی تک شاپ | ۲۶ آذر ۱۳۹۶

    سلام - ساخت اپل آدی آمریکا مادام العمر تضمینی بدون هیچ دردسری و با قیمت فقط 5 هزار تومان - با هر اسمی که خودتون بگید و پشتیبانی همیشگی -
    به تلگرام مراجعه کنید :
    @FTSHOP

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی