ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت در حال توسعه هوش مصنوعی احساسی برای تعامل بهتر با کاربران است

با وجود آنکه دستیارهای صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی همانند اپل سیری و گوگل اسیستنت می توانند در انجام برخی کارها به کمک شما بیایند تا اندکی در زمانتان صرفه جویی شود اما کماکان مانند ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

با وجود آنکه دستیارهای صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی همانند اپل سیری و گوگل اسیستنت می توانند در انجام برخی کارها به کمک شما بیایند تا اندکی در زمانتان صرفه جویی شود اما کماکان مانند یک ربات سخنگو صحبت کرده و به این زودی ها هم قادر نخواهند بود تا شبیه به انسان گفتگو کنند.

حال گفتنی است بنابر اطلاعات دریافتی، مایکروسافت در اواخر سال 2015 پتنتی با عنوان «پاسخ های مرتبط با احساس از طرف یک دستیار دیجیتالی» به ثبت رسانده که نشان می دهد محققان سخت در تلاش هستند تا مشکل مورد اشاره را رفع کنند.

بر همین اساس در متن اختراع ثبت شده آمده «دستیارهای صوتی هوشمند روز به روز محبوب تر شده و به تدریج شخصیت اختصاصی آنها در حال شکل گرفتن است. به عنوان مثال دستیارهای صوتی هم اکنون دارای نام، صدای منحصر بفرد و غیره هستند.»

هوش مصنوعی تحت توسعه مایکروسافت می تواند به گفتگوهای احساسی با پیام هایی شخصی سازه شده پاسخ دهد

پتنت مایکروسافت نشان می دهد که چنانچه کاربر با دستیار صوتی آنها گفتگوهایی احساسی (همانند دوستت دارم) را آغاز کند، این دستیار خواهد توانست با «پیام هایی شخصی سازی شده» به آنها پاسخ دهد. اما از طرف دیگر اگر تولد شما باشد و یا یک تعطیلی یا سالگردی در پیش باشد (واقعه از پیش تعیین شده)، دستیار صوتی از این روز به خصوص آگاه خواهد بود.

لازم به ذکر است اهالی ردموند تنها تیم توسعه دهنده هوش مصنوعی دارای احساسات عاطفی نبوده و هم اکنون آمازون نیز به سختی در حال توسعه قابلیت های زبانی الکسا است تا بتواند به طور دقیقی احساسات کاربر را از روی صدایش تشخیص دهد. علاوه بر آن گفته می شود که آنها در حال توسعه یک مدل زبانی پیشرفته هستند که الکسا بتواند از طریق آن «درخواست های مبهم» را هم درک کند. همچنین اخیراً دیدیم که آمازون با افزودن قابلیت سوت زدن، نفس عمیق کشیدن و تغییر تن و حجم صدا به الکسا، سعی کرده تا حد امکان حالت رباتی مانند را از آن دور کند و آن را به انسان نزدیک تر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی