ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Really Bad Chess؛ طعم شیرین قانون شکنی

حرکت خلاف ذهنیت انسان ها، همیشه می تواند جذابیت های خودش را داشته باشد و Zach Gage هم با استفاده از همین ویژگی توانسته یکی از خلاقانه ترین بازی های پازل اسمارت فون ها را ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

حرکت خلاف ذهنیت انسان ها، همیشه می تواند جذابیت های خودش را داشته باشد و Zach Gage هم با استفاده از همین ویژگی توانسته یکی از خلاقانه ترین بازی های پازل اسمارت فون ها را بسازد. Really Bad Chess همانگونه که اسمش نشان می دهد عنوانی با محوریت شطرنج بوده و قوانین پایه ای آن تفاوت چندانی با این ورزش ندارند.

اما Zach Gage به کمک یک المان استثنایی توانسته بعضی از ویژگی های خسته کننده شطرنج را کنار گذاشته و نه فقط حرفه ای ها، بلکه کسانی که حتی علاقه مند به این بازی نیستند را هم به یک تجربه فراموش نشدنی دعوت کند؛ شاید شطرنج هیچگاه تا به این اندازه لذت بخش نبوده است.

خوب حالا این المان متفاوت چیست؟ چینش مهره ها! چگونگی حرکت مهره ها همچنان مشابه دنیای واقعی است اما خلاف شطرنج عادی، جایگاه مهره ها یا تنوع آن ها در هر مسابقه می تواند متفاوت باشد. بدین معنی که شما ممکن است با دو وزیر و پنج اسب به رقابت با حریف بپردازید.

Really Bad Chess عنوانی آفلاین بوده و برای بعضی فعالیت ها همانند ثبت امتیازات خود باید به اینترنت متصل باشید.

این ویژگی به «ظاهر» ساده جدا از ارائه یک تجربه متفاوت به بازیکن ها، توانسته سرعت بازی را هم به نوعی افزایش دهد. بیایید با هم رو راست باشیم، شطرنج با وجود تمام جذابیت هایش بیش از حد تاکتیکی بوده و همین مسئله موجب شده تا شما وقت زیادی را پای فکر کردن بگذارید.

اشتباه نکنید، با Really Bad Chess هم همچنان باید با برنامه پیش بروید اما به واسطه تغییر مکان مهره ها، حذف خیلی از سربازها و جایگزینی آن ها با مهره هایی که آزادی عمل بیشتری در حرکت دارند، از همان ابتدا قابلیت انجام یک بازی سرعتی/هجومی را خواهید داشت.

این از مکانیزم ها، حالا بیایید نگاهی به حالت های گیم پلی ساخته Zach Gage بیاندازیم. توسعه دهنده برای افزایش جذابیت عنوانش، از پنج مد گوناگون استفاده کرده که شاید در نگاه اول چندان با هم متفاوت نباشند اما تمام آن ها به مهمترین هدف خود که سرگرمی بازیکن ها است می رسند.

اگر اشتباهی کردید نگران نباشید. با کمک قابلیت Undo می توانید بح حرکت قبل برگشته و یک مهره دیگر را تکان دهید. به یاد داشته باشید که ویژگی Undo محدودیت هایی دارد.

نخستین حالت گیم پلی که در منوی اولیه بازی می بینید، Daily Board است. در این بخش، روزانه یک تخته شطرنج با چینش مشخص مهره ها [برای تمام بازیکن ها یکسان است] گذاشته شده و کسی که با کمترین حرکت بتواند هوش مصنوعی را کیش و مات کند رتبه اول را به دست می آورد.

فقط یک نکته مهم را به خاطر بسپارید؛ در Daily Board تنها دو بار می توانید شانس تان را امتحان نمایید. بنابراین سعی کنید کمترین خطا را داشته باشید تا شاید شما در بالای جدول بهترین ها قرار بگیرید. برای مشاهده امتیازات خود در این قسمت هم کافیست به بخش Scores مراجعه نمایید.

دومین حالت گیم پلی را می توانیم Weekly Challenge بنامیم. این بخش تقریبا مشابه Daily Board است با این تفاوت که تخته ها به صورت هفتگی تغییر کرده و هر چه قدر که بخواهید می توانید شانس خود را برای گرفتن بیشترین امتیاز امتحان کنید. ساده تر بگوییم، محدودیتی در انجام بازی در این بخش ندارید.

شاید بزرگترین نقطه ضعف Really Bad Chess را بتوانیم حرکت کند هوش مصنوعی در بعضی بخش ها بنامیم. گاهی اوقات مجبورید نزدیک به یک دقیقه صبر کنید تا حریف مهره ای را جا به جا نماید.

سومین مد این عنوان که شاید جذاب ترین بخش آن هم باشد، Ranked Mode نام دارد. حالا چرا جذاب ترین؟ اینجا شما با هوش مصنوعی بازی کرده و با هر برد به سطح شما [Rank] افزوده می شود. ممکن است فکر کنید با افزایش درجه، هوش مصنوعی باهوش تر گشته و بنابراین بیشتر به چالش کشیده خواهید شد. نه، اینگونه نیست.

درجه سختی بازی در تمام رتبه ها برابر بوده و المانی که اینجا باعث گشته تا شما طعم شیرین چالش را بکشید، چینش مهره ها است. یعنی با افزایش سطح بازیکن، مهره های حریف بهتر شده و حالا با یک برنامه ریزی حرفه ای تر باید به موفقیت برسید؛ اینکه گفتیم Really Bad Chess می تواند حرفه ای ها و کم تجربه ها را جذب کند به همینجا اشاره داشتیم.

بعد از Ranked Mode نوبت به Freeplay می رسد. برای کسانی که خواهان انجام بازی های تمرینی هستند، این بخش مناسب ترین حالت گیم پلی خواهد بود. جدا از آنکه به واسطه قابلیت تعیین سطح در این قسمت، می توانید خودتان درجه سختی را تغییر داده و یک مسابقه جذاب داشته باشید.

Really Bad Chess تنها عنوانی نیست که قوانین شطرنج را تغییر داده و در این سبک بازی Chezz [معرفی دیجیاتو] هم محبوبیت زیادی بین دارندگان اسمارت فون ها دارد.
پنجمین و آخرین مد بازی 1v1 نامیده می شود که همان طور که از اسمش مشخص است، دو بازیکن را رو به رو هم گذاشته و آن ها به رقابت با یکدیگر می پردازند. متاسفانه با وجود جذابیت مکانیزم های Really Bad Chess، این عنوان بخش آنلاین نداشته و تنها می توانید روی یک دیوایس با دوستان تان بازی کنید.

امیدواریم در آپدیت های بعدی توسعه دهنده این ویژگی را هم به عنوانش اضافه کند. همچنین بد نیست بگوییم که بخش 1v1 رایگان نبوده و برای دسترسی به آن باید هزینه ای بپردازید. Really Bad Chess یکی از دیده نشده ترین بازی های پارسال برای آی دیوایس ها بود که حالا بعد از انتظارات فراوان به دستگاه های اندرویدی آمده است.

عنوانی با ایده ساده اما استثنایی، گرافیک مینیمال و متناسب با فضای بازی و البته حالت های مختلف گیم پلی که می تواند سرگرم کننده تر از شطرنج دنیای واقعی حاضر شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم این فرصت خوب را از دست نداده و همین الان Really Bad Chess را با حجم کمش دانلود کنید.

Really Bad Chess

Really Bad Chess

سازنده: Zach Gage قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 70.1 / 30 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • X102۴
    X102۴ | ۱ خرداد ۱۳۹۶

    برای بازیی با این گرافیک، حجمش زیاده!

مطالب پیشنهادی