ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس اکس سومین راکت فالکون 9 را در کمتر از 2 هفته به فضا پرتاب کرد

اسپیس اکس امروز راکت فالکون 9 دیگری را از سکوی پرتاب 39A در مرکز فضایی کندی ناسا در ایالت فلوریدا به فضا فرستاد. با این حساب، این شرکت توانست طی کمتر از دو هفته، سه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۵ تیر ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

اسپیس اکس امروز راکت فالکون 9 دیگری را از سکوی پرتاب 39A در مرکز فضایی کندی ناسا در ایالت فلوریدا به فضا فرستاد. با این حساب، این شرکت توانست طی کمتر از دو هفته، سه بار پرتاب موفقیت آمیز داشته باشد که رکوردی قابل توجه محسوب می شود.

مأموریت Intelsat 35e امروز، ماهواره ارتباطی ساخت بوئینگ برای شرکت اینتل ست را به مدار زمین انتقال داد که بخش هایی از حوزه دریای کاراییب، اروپا و آفریقا را تحت پوشش شبکه پرسرعت پهن باند قرار می دهد.

اسپیس اکس قصد داشت این عملیات را عصر روز یکشنبه انجام دهد، اما 10 ثانیه قبل از پرتاب به دلایل فنی متوقف شد. تلاش دوم برای ارسال این ماهواره نیز در عصر دوشنبه با شرایط مشابهی همراه گشت و باز هم 10 ثانیه قبل از پرواز، عملیات کنسل شد. نهایتاً امروز، تلاش سوم برای این شرکت خوش یمن بود و راکت با موفقیت به پرواز درآمد.

گفتنیست در مأموریت امروز، بازیابی مرحله اول راکت فالکون 9 در دستور کار قرار نداشت، چون محموله سنگین باید به مداری به مراتب دورتر از موارد قبلی منتقل می شد و بنابراین سوخت کافی برای اجرای عملیات فرود در راکت باقی نمی ماند. تقریباً نیم ساعت پس از پرتاب، ماهواره Intelsat 35e با موفقیت در مدار GEO زمین قرار گرفت و مأموریت با موفقیت به پایان رسید. با اجرای این عملیات، اسپیس اکس برای نخستین بار به تعداد پرتاب دو رقمی در یک سال رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی