ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آزمایش موفقیت آمیز تاکسی پرنده ولوکوپتر در دبی [تماشا کنید]

دبی همواره تلاش کرده تا خود را به عنوان یک شهر پیشرو در زمینه استفاده از جدیدترین فناوری ها مطرح کند و در یکی از جالب ترین ایده ها، اویل سال جاری میلادی دولت مردان ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۴ مهر ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

دبی همواره تلاش کرده تا خود را به عنوان یک شهر پیشرو در زمینه استفاده از جدیدترین فناوری ها مطرح کند و در یکی از جالب ترین ایده ها، اویل سال جاری میلادی دولت مردان این شهر از همکاری خود با استارتاپ آلمانی «Volocopter» جهت به کار گیری تاکسی های پرنده خودران خبر دادند و به تازگی تاکسی این شرکت در دبی با موفقیت آزمایش شده است.

«الکساندر زوسل» (Alexander Zosel) موسس و مدیر بخش نوآوری های ولوکوپر در مراسم آزمایش این پرنده در دبی اعلام کرده: «ما تنها زمانی خبرهایمان را عمومی می کنیم که دستاوردی برای عرضه داشته باشیم. ما تخیل را نشان نمی دهیم؛ بلکه حقایق را به نمایش می گذاریم».

«شیخ حمدان بن محمد»، ولیعهد دبی نیز در این خصوص گفت: «تشویق به نوآوری و به کار گیری جدیدترین فناوری ها در امارات نه تنها موجب پیشرفت کشور می شود، بلکه برای ما پل هایی به سوی آینده (درخشان) می سازد».

تاکسی های جدید دارای 18 موتور پره دار بوده و  قابلیت جابجایی دو مسافر را دارند و کاملاً به صورت خودکار و بدون نیاز به راننده حرکت می کنند. زمان پرواز آنها نیز 30 دقیقه بوده و به منظور جلوگیری از هرگونه اتفاق ناگوار، دارای باتری ها و موتورهای پشتیبان هستند و برای حالت اضطراری نیز از 2 عدد چتر نجات بهره می برند.

لازم است اشاره کنیم که شرکت ولوکوپتر در زمینه حمل و نقل هوایی خودران، در حال رقابت با چندین شرکت اروپایی و آمریکایی دیگر است که حتی برخی از آنها از جمله «ایرباس»، «کیتی هاوک» (شرکت متعلق به لری پیج، موسس گوگل) و اوبر از بودجه های کلان بهره مند هستند.

در ادامه می توانید ویدیوی پرواز این پرنده را مشاهده نمایید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۴ مهر ۱۳۹۶

    اونجا تاکسی پرنده آزمایش میکنن اینجا تاکسی های رو زمینم مجوز نمیدن یا جلوشون سنگ میندازن!! :))

  • yasinyasemi
    yasinyasemi | ۴ مهر ۱۳۹۶

    عکاس رو نگا ?

مطالب پیشنهادی