ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اکسیر جوانی حتی در صورت کشف، می تواند موجب مرگ شود

اگر امیدوارید بالاخره روزی اکسیر جوانی کشف شود و همه انسان ها را برای همیشه جوان نگه دارد، تحقیقات جدید دانشمندان نا امیدتان می کند؛ زیرا ممکن است نوشیدن اکسیر، به قیمت مرگ تمام شود. ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۹ آبان ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

اگر امیدوارید بالاخره روزی اکسیر جوانی کشف شود و همه انسان ها را برای همیشه جوان نگه دارد، تحقیقات جدید دانشمندان نا امیدتان می کند؛ زیرا ممکن است نوشیدن اکسیر، به قیمت مرگ تمام شود.

پیش از این امید می رفت که تلومر ها بتوانند فرایند پیری را متوقف کنند. به نظر می رسید دقیقاً مثل پلاستیک های انتهای بند کفش که از ریش ریش شدن آن جلوگیری می کنند، تلومر ها نیز می توانند فرآیند شکستن کروموزوم ها را برای همیشه متوقف کنند. لازم به ذکر است که شکست کروموزوم ها عامل ایجاد بسیاری از بیماری هاست.

البته برخی از تحقیقات قبلی به این موضوع اشاره دارند که مصرف غذاهای دریایی، سبزیجات و برخی از داروها می توانند فرایند شکست کروموزوم ها را کند نمایند و در نتیجه از پیر و تنبل شدن برخی از سلول ها تا حدودی جلوگیری کنند.

دکتر «جوآنا میسل» (Joanna Masel)، متخصص زیست شناسی تکاملی از دانشگاه آریزونا و محقق پروژه جوان سازی سلول ها، می گوید:

«اگر از شر سلول های ضعیف و تنبل راحت شوید، آنگاه برای سلول های سرطانی فرصت تکثیر بیشتر را فراهم آورده اید و همچنین اگر از سلول های سرطانی را از بین برده یا فعالیت آنها را کند کنید، آنگاه احتمال تجمع سلول ها در قالب توده (سرطانی) را افزایش می دهید».

در واقع حذف سلول های تنبل، به مرور موجب می شود که سلول های سرطانی وارد رقابت با یکدیگر شوند. این رقابت معمولاً به آرامی شروع شده و ادامه پیدا می کند تا در نهایت موجب ایجاد تومور هایی شوند که ممکن است جان فرد را تهدید کنند.

در نهایت، این موضوع موجب می شود، کشف اکسیر جوانی بی فایده باشد. زیرا در هر حال باید یکی از این دو را انتخاب کنیم: «یا اکسیر را نوشیده، جوان مانده و به سرطان مبتلا شویم»، یا «بگذاریم روند عادی پیری پیش برود، ولی در عوض احتمال سرطان را کاهش دهیم».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • سیدمحمد غزنوی
    سیدمحمد غزنوی | ۱۱ آبان ۱۳۹۶

    مرگ حقه.

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۱۰ آبان ۱۳۹۶

    برای افراد میلیاردر عالیه میتونن تا قرون آخر پولشون استفاده کنن بعدش گود بای پارتی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی