ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا «برادکام» و «کوالکام» بزرگترین معامله تاریخ تولیدکنندگان چیپ را رقم می زنند؟

شرکت «برادکام» (Broadcom) که یکی از تامین کنندگان کمپانی اپل به شمار می رود به دنبال خرید کوالکام با قیمتی بالغ بر 100 میلیارد دلار است، که آن را به بزرگترین معامله تاریخ تولید کننده ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | ۱۰:۵۴

شرکت «برادکام» (Broadcom) که یکی از تامین کنندگان کمپانی اپل به شمار می رود به دنبال خرید کوالکام با قیمتی بالغ بر 100 میلیارد دلار است، که آن را به بزرگترین معامله تاریخ تولید کننده های چیپ بدل می کند.

این گزارش که روز گذشته توسط «بلومبرگ» منتشر شد واکنش مثبت سهامدارن کوالکام و افزایش 14 درصدی ارزش سهام آنرا به دنبال داشته است.سهامدان کوالکام باید از شنیدن این خبر خوشحال شوند چرا که این کمپانی از مدت ها پیش با اپل که مشتری ثابت مودم های آن به شمار می رود، وارد بحرانی دامنه دار شده که بارها پای آنها را به دادگاه باز کرده است.

از طرف دیگر اپل در ساخت آیفون علاوه بر محصولات کوالکام از مودم های اینتل هم استفاده می کند اما در حال حاضر با کوالکام بر سر حقوق پتنت ها وارد یک منازعه قانونی شده است، بنابرین سهامداران نگران آن هستند که اپل به کل از شراکت با کوالکام منصرف شود.علاوه بر این سهام این تولید کننده چیپ در سال جاری شاهد افتی 16 درصدی بوده و سود سه ماهه اخیر آن نیز 90 درصد کاهش یافته است.

گفتنی است کوالکام به این بهانه که اپل بدون پرداخت هزینه پتنت ها از نوآوری های آنها از قبیل فناوری «Force Touch» استفاده می کند، از این شرکت شکایت کرده است.

از طرف دیگر مدیران اپل نیز کوالکام را به استفاده از تاکتیک های انحصارطلبانه و دریافت حق امتیازهای بیش از حد متهم کرده اند.

در حال حاضر مشخص نیست که در صورت خرید کوالکام توسط برادکام تکلیف پرونده های قضایی این شرکت و اپل به کجا ختم می شود، با این حال ممکن است برادکام با در نظر گرفتن مزایای بلند مدت شراکت با غول کوپرتینویی، از آنها چشم پوشی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • thepjt
    thepjt | ۱۳ آبان ۱۳۹۶

    والا من فکر کردم کوالکام میخواد برودکام برو بخره !!!!
    یعنی اصلا فکرشم نمیکردم برودکام به چند تا مودم و غیره ، اینقدر سرمایه داشته باشه که بتونه 100 میلیارد دلار بده .
    اگر باز اسم سیسکو یا امثالهم میومد ، میتونستم هضم کنم ... اما دم برودکام گرم ... که تونسته همچین غولی رو از آن خودش بکنه ...

  • محمد
    محمد | ۱۳ آبان ۱۳۹۶

    ینی برادکام از کوالکام بزرگتره?
    نمیدونستم
    فک میکردم توی دنیای موبایل کوالکام بزرگتریت تامین کننده چیپ هستش

مطالب پیشنهادی