ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نتایج اولین بنچمارک های چیپست اسنپدراگون 845 منتشر شد

چیپست اسنپدراگون 845 که در آذر ماه سال جاری معرفی شد، قرار است نیروبخش بسیاری از موبایل های پرچمدار آتی، از جمله سری گلکسی اس 9 سامسونگ باشد. حالا در پی انتشار بنچمارک های رسمی که ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

چیپست اسنپدراگون 845 که در آذر ماه سال جاری معرفی شد، قرار است نیروبخش بسیاری از موبایل های پرچمدار آتی، از جمله سری گلکسی اس 9 سامسونگ باشد. حالا در پی انتشار بنچمارک های رسمی که از این پردازنده منتشر شده، کارایی آن در مقایسه با چیپست اسنپدراگون 835 مشخص شده است.

اسنپدراگون ۸۳۵

اسنپدراگون ۸۴۵

فرایند تولید

نسل اول ۱۰ نانومتری نسل دوم ۱۰ نانومتری

تعداد هسته های پردازنده

چهار هسته Kryo 280

با فرکانس ۲.۴۵ گیگاهرتز

و چهار هسته Kryo 280

با نرخ ۱.۹ گیگاهرتز

۴ هسته  Kryo 385

با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز

و چهار هسته Kryo 385

با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز

GPU

Adreno 540 Adreno 630

با قابلیت تشخیص اشیاء فیزیکی در محیط های واقعیت مجازی

مودم

Snapdragon X16 LTE X20 LTE

کمک پردازنده هوش مصنوعی

هگزاگون ۶۸۲ دارد: هگزاگون ۶۸۵

انکد ویدیو

4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه 4K HDR

با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه

پردازش سیگنال

Qualcomm Spectra 180 Spectra 280

با پشتیبانی از عکس های ۱۶ مگاپیکسلی

امنیت

Qualcomm Processor Security زیرسیستم مستقل SPU

متفرقه

کوییک شارژ ۴ کوییک شارژ ۴+

پشتیبانی از دو سیم کارت

پشتیبانی از تکنولوژی کاهش نویز مولتی فریم

ضبط ویدیو اسلو موشن

این بنچمارک ها توسط کوالکام ارائه نشده؛ بلکه این کمپانی از رسانه های خبری از جمله مسئولین سایت آناندتک دعوت کرده و موبایلی طراحی شده بر اساس «طرح مرجع کوالکام» (QRD) با استفاده از چیپست اسنپدراگون 845 را برای اجرای مقایسه ها در اختیار آنها قرار داده. به گفته آناندتک به همین دلیل ممکن است نتایجی که توسط رسانه های دیگر منتشر می شود، تا حدودی متفاوت باشد.

موبایل مرجع کوالکام، بهره مند از چیپست اسنپدراگون 845 که در اختیار میهمانان قرار داده شده است.

این موبایل مرجع از نمایشگر با رزولوشن 1440p بهره می برد و 6 گیگابایت رم از نوع LPDDR4X برای آن در نظر گرفته شده. البته با توجه به اینکه نمونه اولیه از این گجت است، احتمالاً نتایج بنچمارک ها در نمونه های نهایی یا در موبایل هایی که بر مبنای این چیپست به بازار عرضه می گردند، متفاوت و بهتر باشند.

اولین مورد، مرورگری وب در بنچمارک «PCMark» است که میزان کارایی پردازنده را نشان می دهد. همان طور که در نتایج مشخص است، چیپست پرچمدار جدید کوالکام از نظر کارایی نسبت به سایر نمونه ها از جمله اسنپدراگون 835 به کار رفته در گلکسی اس 8 سامسونگ و پیکسل 2 اکس ال گوگل، کایرین 970 تعبیه شده در هواوی میت 10 پرو و نیز اگزینوس 8890 گلکسی اس 8 برتر است. بر این اساس بهبود کارایی 845 نسبت به 835 در حدود 20 درصد است. البته انتظار افزایش کارایی بیش از این بود.

بنچمارک های مرتبط با داده ها و نیز نوشتن، به میزان بسیار سنگینی از API های اندروید استفاده می کنند و بسیار به تأخیر حافظه حساس هستند. در این تست ها 845 توانسته بین 8 تا 14 درصد کارایی بیشتری نسبت به 835 را ثبت کند.
در آزمایش ویرایش ویدیو بر خلاف انتظارات اسنپدراگون 845 پایین تر از 835 (پیکسل 2 اکس ال) ایستاده. البته بنا بر ادعای آناندتک، نمی توان چندان روی این نتیجه حساب کرد زیرا بر اساس اعلام «Futuremark» ارائه دهنده بنچمارک PCMark آزمایش ویرایش ویدیو در مورد دستگاه های میان رده و اقتصادی که از چیپست های ضعیف تر بهره می برند، با حساسیت بیشتری عمل می کند.
تست ویرایش تصاویر که پردازشگر گرافیکی را تحت فشار سنگین آزمایش می کند، بهبودی 38 درصدی نسبت به اسنپدراگون 835 را نمایش می دهد. البته باید اشاره کنیم که این آزمایش کارایی خالص چیپست را نشان نمی دهد، ولی بر این اساس مشخص است که بهبود قابل توجهی در طراحی آخرین چیپست پرچمدار کوالکام انجام شده است.
آزمایش کارایی کلی در PCMark نشان از بهبود 17 درصدی نسبت به اسنپدراگون 835 به کار رفته در پیکسل 2 اکس ال گوگل دارد.
در آزمایش کلی گرافیک که توسط 3DMark انجام شده نیز اسنپدراگون 845 با اختلاف قابل ملاحظه ای بالاتر از 835 قرار گرفته.
در آزمایش GFXBench که به طور اختصاصی به گرافیک مربوط می شود، کارایی اسنپدراگون 845 به میزان 31 درصد نسبت به 835 برتری دارد. البته باز هم آن قدر کافی نیست که بتواند آیفون 8 و 10 را شکست دهد.
در آزمایش دیگر GFXBench نیز به لطف استفاده از پردازشگر گرافیکی آدرنو 630 افزایش کارایی 48 درصدی نسبت به اسنپدراگون 835 (بهره مند از پردازشگر گرافیکی آدرنو 540) مشاهده می شود. در این آزمایش هم آیفون 10 بالاتر از بقیه رقبا قرار گرفت.

در نهایت باید گفت همان طور که انتظار می رفت، اسنپدراگون 845 از کارایی بالاتری نسبت به اسنپدراگون 835 بهره می برد. البته در برخی موارد از جمله تست پردازش ویدیوی PCMark کاهش کارایی عجیبی مشاهده می شود که قابل چشم پوشی است.

بر اساس ادعای سایت آناندتک انتظار می رفت که پردازشگر چیپست جدید کوالکام بهبود کارایی بیش از آن مقداری که مشاهده شد را تجربه کند که متأسفانه این گونه نشد. البته با توجه به پیشرفت های اندک معماری ARM در سال 2018 نباید از چیپست های پرچمدار سال جاری میلادی انتظار فراوانی داشت. انتظار می رود چیپست های مبتنی بر فناوری های طراحی شده توسط ARM در سال 2019 تغییرات اساسی را تجربه کنند.

در نهایت امکان بررسی های دقیق میزان بهبود مصرف انرژی در اسنپدراگون 845 فراهم نشده ولی بر اساس تست های انجام شده مشخص گشته که این چیپست مصرفی در حدود نمونه قدیمی تر 835 دارد. به عبارتی مصرف تک هسته ای حدود یک وات و مصرف چهار هسته ای حدود 4 وات است.

در نهایت باید منتظر ماند تا بنچمارک های چیپست اگزینوس 9810 سامسونگ نیز انجام شود تا بتوانیم مقایسه ای با چیپست پرچمدار آتی سامسونگ نیز داشته باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Marshall
    Marshall | ۲۳ بهمن ۱۳۹۶

    گوشی S8 با چیپست اکسینوس تو تمام بخش ها از اسنپ درگن عملکرد ضعیف تری داشته. اینجاست که برتریه اسنپ مشخص میشه.

  • sadegh.t
    sadegh.t | ۲۳ بهمن ۱۳۹۶

    پیشرفت قابل توجه ایی نداشته با این که چیپست ایفون مال حدود ۶ ماه پیش هست نسبت به ۸۴۵ هنوز خیلی قوی تر هست به نظرم مشکل اینه که کوالکم هیچ رقیبی نداره و تقریبا تمام موبایل ها پر فروش فقط از کوالکام استفاده میکنن که نتیجه اش شده اینه!

    • آریا
      آریا | ۲۴ بهمن ۱۳۹۶

      اون دلیلش به تفاوت در ساختار اندروید و ای او اس بر میگرده. اندروید روی یک ماشین مجازی اجرا میشه ولی ای او اس مستقیم. برای همین نباید نتایج اندروید و ای اوس رو با هم مقایسه کرد

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۲۳ بهمن ۱۳۹۶

    سلام میشه سرویس شاتل رو‌عوض کرد به صورتی که فقط مابه التفاوت رو بدیم؟

    • Oganesson
      Oganesson | ۲۳ بهمن ۱۳۹۶

      خداییش چرا تو پست های بی ربط نظر میزارین؟

  • ali
    ali | ۲۳ بهمن ۱۳۹۶

    ویرایشگر ویدئو شاید با این اسنپدراگون845ناسازگاری داشته باشه که با نرم افزار بهینه تر امتیازش بهتر بشته
    به احتمال زیاد خیلی قویتر باشه
    حالا ببینیم روی سیستم عامل اندروید8.1یا 9که بهینه تر و روان تر هستن قویترم باشه

  • reza abbasi
    reza abbasi | ۲۳ بهمن ۱۳۹۶

    ببخشین دوستان بی ربطه
    با سلام دوستان من گوشیم شیائومی می میکس هست هرکاری میکنم اپدیت نمیشه رام گلوبال از گوشی میزنم اپدیت میگه نسخه پایدار وجود ندارد (اندروید ۶ و miui ۸ هست)از سایت شیائومی رام گوشیمو دانلود کردم میخام نصب کنم ارور میده میگه بسته بروز رسانی تایید نشد (این کارارم بلدم که اسم پوشه رو downlaod_rom بزارم و اینا) از حالت بازیابی هم میخام دانلود کنم گوشی رو به کامپیوتر وصل میکنم وقتی ریسیت میشه گوشی تا بالا بیاد کامپیوتر گوشی رو‌نمیشناسه (چون میدونین تو گوشی های شیائومی بخای گوشی رو به کامپیوتر وصل کنی گوشی ۳تا گزینه میاره باید دسترسی به فایل هارو انتخاب کنی،اما وقتی گوشی ریست میشه نمیشه انتخاب کرد و کامپیوتر نمیشنایه بعید هست اینجور باگ عجیبی ...) خیلی رو مخه جوری که گوشی از چشم افتاده هرکی بلده کمکم کنه

    • Silencer
      Silencer | ۲۳ بهمن ۱۳۹۶

      دوست عزیز شما اصلا لازم نیست رام رو دستی فلش بزنی! این چه کاریه میکنه آخه! برو توی تنظیمات و قسمت منطقه (Region) و اون رو روی هند قرار بده و بعد برو توی قسمت آپدیت گوشی و check fir update رو بزن و میبنی که یه آپدیت برات میاد و اون رو نصب کن و بعد از نصب اون و راه اندازی مجدد گوشی دوباره برو توی تنظیمات و قسمت update و دوباره بررسی آپدیت رو بزن و میبنی که این بار آندرويد 7 برات میاد که آپدیت کنی و همزمان MIUI 9 هم برات آپدیت و نصب میشه. والسلام.

      • reza abbasi
        reza abbasi | ۲۴ بهمن ۱۳۹۶

        نمیشه داداش اینکارو همون اول کردم

    • benyamin sharifi
      benyamin sharifi | ۲۳ بهمن ۱۳۹۶

      یو اس بی دیبادینگ رو روشن کن ، اینستال ویا usb هم روشن کن

      • reza abbasi
        reza abbasi | ۲۴ بهمن ۱۳۹۶

        داداش یکم بیشتر توضیح میدی بلد نیستم این کاری که گفتین خیلی ممنپن میشم

مطالب پیشنهادی