ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمله سایبری به سیستم های المپیک زمستانی 2018؛ روسیه اتهام دست داشتن را رد می کند

مقامات رسمی برگزار کننده المپیک زمستانی پیونگ چانگ کره جنوبی خبر از حمله سایبری در 20 بهمن ماه به سیستم های خود در مراسم افتتاحیه این رویداد داده اند. برخی خبر از دست داشتن روسیه ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

مقامات رسمی برگزار کننده المپیک زمستانی پیونگ چانگ کره جنوبی خبر از حمله سایبری در 20 بهمن ماه به سیستم های خود در مراسم افتتاحیه این رویداد داده اند. برخی خبر از دست داشتن روسیه در این اتفاق می دهند.

به گفته خبرگزاری رویترز مقامات رسمی این رویداد اعلام کرده اند هنگامی که ورزشکاران در حال رژه رفتن بودند، سرویس های مرتبط با اینترنت و تلویزیون در معرض خطر قرار گرفته اند. البته به گفته «سانگ بایک-یو»، سخنگوی کمیته سازماندهی پیونگ چانگ در حال حاضر تمام مشکلات حل شده اند. به گفته منابعی که هویت شان فاش نشده، حملات مذکور بخش های حیاتی سیستم ها را هدف قرار نداده بودند.

«مارک آدامز» سخنگوی کمیته بین المللی المپیک در این مورد اعلام کرده که سیستم ها امن هستند. او همچنین افزوده قرار نیست در مورد این مشکل اظهار نظر (از سوی کمیته المپیک) صورت گیرد. هنگامی که از او سوال شد چه کسی در پشت این حملات است، آدامز پاسخ داد که در دقیقاً نمی داند.

حضور نیروهای پلیس ویژه کره جنوبی در تمرین های ضد تروریسم در پیونگ چانگ پیش از برگزاری المپیک زمستانی. به نظر می رسد مسئولان کره جنوبی از قبل در حال آماده شدن برای مخاطرات احتمالی بوده اند.

به دنبال اعلام دوپینگ کردن برخی از ورزشکاران روسیه در المپیک سال 2016 برزیل، این کشور از حضور در المپیک زمستانی پیونگ چانگ منع شد. پس از این اتفاق در ژانویه سال جاری، یعنی مدتی قبل از شروع المپیک زمستانی، محققان امنیت سایبری مدارکی یافت بودند که نشان از قصد روسیه برای حملات سایبری (تلافی جویانه) به سازمان های المپیک و مبارزه با دوپینگ را می داد. در پی رویداد هک اخیر وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده:

ما مطلع هستیم که رسانه های غربی قصد انجام تحقیقات ساختگی تحت عنوان «ردپای روس ها» در حملات هکی منابع اطلاعاتی مرتبط با میزبانی بازی های المپیک زمستانی در جمهوری کره [جنوبی] را دارند. البته هیچ مدرکی [از سوی رسانه های غربی] برای ارائه به جهانیان یافت نشده.

لازم به ذکر است که مکان برگزاری این رویداد ورزشی تنها حدود 80 کیلومتر از مرز بین دو کشور کره فاصله دارد؛ دو کشوری که از لحاظ فنی هنوز در شرایط جنگی با یکدیگر به سر می برند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی