ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

محصولات اپل
تکنولوژی

محصولات اپل به طور متوسط چقدر عمر می کنند

در سال های اخیر و با افزایش قیمت گجت های اپل معمولا کاربران دیرتر اقدام به خرید مدل های جدید می کنند. از سوی دیگر مسائلی از قبیل کند شدن آیفون بعد از به روزرسانی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

در سال های اخیر و با افزایش قیمت گجت های اپل معمولا کاربران دیرتر اقدام به خرید مدل های جدید می کنند. از سوی دیگر مسائلی از قبیل کند شدن آیفون بعد از به روزرسانی باعث شده اپل به کهنگی عمدی محصولات خود و مجبور کردن کاربران به خرید مدل های جدید متهم شود.

یک تحلیلگر آمریکایی به نام Horace Dediu با استفاده از آمارهای موجود به بررسی این موضوع پرداخته و طول عمر متوسط محصولات اپل را برآورد کرده است..

تحلیل او بر اساس مقایسه تعداد محصولات فروخته شده اپل با تعداد دستگاه های فعال این کمپانی صورت گرفته است. محصولات اپلبر اساس جدیدترین گزارش کمپانی کوپرتینویی تعداد دستگاه های فعال آنها به 1.3 میلیارد رسیده است. با توجه به اینکه اپل تا کنون 2.05 میلیارد گجت تولید کرده به سادگی می توان نتیجه گرفت که 750 میلیون عدد از آنها از رده خارج شده اند.

Dediu با بررسی آمارهای موجود متوجه شده که تعداد گجت های فروخته شده در سه ماهه سوم سال 2013 برابر 750 میلیون بوده؛ از اینرو مشخص می شود که طول عمر متوسط محصولات اپل 4.3 سال است.

از آنجایی که اپل در زمینه اعلام تعداد دستگاه های فعال بسیار محتاط است و آنها را با تفکیک گجت های مختلف اعلام نمی کند، نمی توان در مورد آیفون یا آیپد طول عمر خاصی را اعلام کرد.

هرچند با توجه به میزان استفاده از آیفون و گجت نه چندان پرکاربرد دیگری مثل آیپد می توان به این نتیجه رسید که دومی به مراتب از زندگی طولانی تر و با آرامش بیشتری برخوردار خواهد بود.محصولات اپل

بر اساس نمودار دیگری که در تحقیق این تحلیل مورد استفاده قرار گرفته طول عمر محصولات اپل از سال 2012 افزایش یافته است. از دلایل این مساله علاوه بر افزایش احتمالی کیفیت محصولات می توان به افزایش آگاهی عمومی نسبت به دیوایس های الکترونیکی اشاره کرد چرا که در سال گذشته میزان فروش موبایل های هوشمند برای نخستین بار از زمان عرضه آنها با کاهش مواجه شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • rasoul norouzi
    rasoul norouzi | ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

    واقعا اپل شگفت انگیزه، من چند سال پیش یه تبلت پرچمدار سامسونگ رو گرفتم، فقط یکباراپدیت دریافت کرد و تازه بدترش هم کرد از لحاظ امکانات! سرفس پرو۴ هم دارم، مایکروسافت هم واقعا عالیه تو پشتیبانی، اپدیتهای فریمور براش میاد، اپدیت های امنیتی، خود ویندوز ده هم که هر بار اپدیت میشه امکانات جالبی بهش اظافه میشه، در کل کمپانیای امریکایی نگرششون تو حوزه نگهداری و پشتیبانی خیلی فرق داره با شرکتهای کره ای و در کل اسیایی

مطالب پیشنهادی