ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

با این ۴ روش کارهای بیشتری را به انجام برسانید

گاهی اوقات ممکن است شما در یک چرخه معیوب قرار گرفته و به دلایل زیادی کارهایتان را به تعویق بیاندازید و بدین ترتیب سطح بهره‌وری شما پایین بیاید. این اتفاق اصولا به دلایل مختلفی روی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

گاهی اوقات ممکن است شما در یک چرخه معیوب قرار گرفته و به دلایل زیادی کارهایتان را به تعویق بیاندازید و بدین ترتیب سطح بهره‌وری شما پایین بیاید.

این اتفاق اصولا به دلایل مختلفی روی می‌دهد که می توان آنها را به سه دسته مشخص تقسیم نمود:

۱. ممکن است همیشه در حال سفر باشید و نتوانید چرخه خواب خود را تنظیم کنید. بنابراین قادر نخواهید بود زمان مناسبی برای استراحت مغز خود فراهم آورید.

۲. ممکن است تفکرات، دغدغه‌ها و فعالیت بسیار زیادی نظیر مشکلات خانوادگی، مالی یا کاری ذهن شما را مشغول کرده باشد. مطمئنا بدین شکل قادر نخواهید بود تمامی آنها را حل کرده و از پس آنها برآیید.

۳. ممکن است تجربیات و ترس‌های عجیبی در زندگی داشته باشید و بارها با آنها برخورد کنید و از ترس مواجهه با آنها به تعویق کارها روی آورید که البته این امر طبیعی است.

در صورت قرار گرفتن مقابل هر کدام از موانع بالا، ممکن است شما کارها و فعالیت‌هایتان را بارها به تعویق انداخته و خود را سرزنش کنید. به جای این کار بهتر است پیش از برخورد با آنها از ۴ روش کلیدی زیر استفاده کنید تا هیچگاه دچار مشکلات مشابهی نشوید.

روش اول: به استراحتتان توجه کنید

از خود سوال کنید که دلیل به تعویق انداختن کارهایتان چیست؟ آیا خسته هستید؟ آیا نیاز دارید که زمانی برای توجه به خودتان  اختصاص دهید؟

همانطور که گفته شد مهمترین دلیل شانه‌ خالی کردن از انجام فعالیت‌ها می‌تواند خسته شدن بیش از حدتان باشد. در نظر داشته باشید خواب ناکافی می‌تواند خستگی و بی حوصلگی را نتیجه دهد.

در این صورت بهترین کار این است که استراحت کرده یا بخوابید. چرتی بزنید و از دنیای شلوغ کاری پیرامون خود به طور کلی فاصله گرفته تا بتوانید با انرژی کامل به آن بازگردید.

استراحت کردن حتما به معنی خوابیدن یا چرت زدن نیست بلکه خواندن یک کتاب خوب، پیاده روی، یوگا و مدیتیشن نیز می تواند مثال‌هایی از رفع خستگی مناسب باشد.

اگر پس از تجدیدقوا به کار خود بازگردید، خواهید دید که ذهنتان دوباره خواهد توانست روی فعالیت‌های مختلف تمرکز کرده و انجام کارها را آسانتر کند.

روش دوم: خود را به انجام کارهای کوچک ملزم کنید

برخی مواقع لازم است با فرد دیگری مانند یک دوست قرار بگذارید تا حتما در موعدی مشخص، فعالیت‌های به خصوصی را انجام دهید. اگر این اتفاق نیافتاد و نتوانستید به موقع آنها را انجام دهید مشترکاً تنبیه‌هایی برای خودتان در نظر بگیرید. مثلا قرار بگذارید که اگر فلان کار را نتوانستید انجام دهید، آنگاه نمی‌توانید تا یک هفته بستنی یا شیرینی بخورید.

واضح است به دلیل علاقه و ذهنیت مثبتی که در نظر دوست خود دارید و صد البته تنبیه‌های مشخصی که در نظر گرفته‌اید، ناخودآگاه انگیزه‌‌ی مضاعفی برای انجام کارها پیدا خواهید کرد و می‌بینید که چقدر در به سرانجام رساندن فعالیت‌ها موفق خواهید بود.

بهتر است که ابتدا این روش را برای فعالیت‌ها و کارهای کوچکتر در نظر بگیرید تا بتوانید آنها را عملی کرده و انرژی بیشتری برای به کار بستن این روش پیدا کنید.

روش سوم: عوامل حواس‌پرتی‌ را از بین ببرید

برخی مواقع دلیل اصلی به تعویق انداختن همیشگی مسائل را می‌توانید در محیط پیرامونتان پیدا کنید. شاید عوامل زیادی در محیط کارتان وجود دارند که حواستان را پرت می‌کنند.

ممکن است بارها برایتان پیش آمده باشد که تصمیم می گیرید کاری را به سرانجام برسانید اما در حین انجام دادن ‌آنها مجبور می‌شوید پیغام‌ها و پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی‌تان را چک کنید و همین چک کردن باعث می‌شود زمان زیادی را از دست بدهید.

تمرکز کردن در چنین شرایطی غیر ممکن است و اولین قدم می‌تواند فراهم کردن شرایطی به دور از هر گونه حواس پرتی باشد. می‌توانید اینترنت خود را قطع کرده یا به جایی خاصی بروید تا از این‌گونه فعالیت‌های زمان بر به دور باشید.

روش چهارم: از کار خود لذت ببرید

زمانی که شما کارتان را به عنوان یک فعالیت سخت، پیچیده، مشکل و استرس زا تصور کنید، مسلماً انجام آن را بارها به تعویق خواهید انداخت. برای آنکه بتوانید کارهای خود را به راحتی انجام دهید بهتر است طوری ذهنیتان را تغییر دهید تا بتوانید به اندازه کافی مفید باشید.

راهکار این است که سعی کنید از هر کدام از فعالیت‌های خود لذت ببرید. به این شکل می‌توانید در همه کارهای خود شور و شعفتان را حفظ کنید. در این صورت قادر خواهید بود همیشه تمامی کارها را به نحو احسن انجام دهید.

اگر به جای تصورات منفی، فکر کنید که چقدر خوشبختید که زنده‌اید و قادرید فعالیت کنید، مسلماً تغییر شگرفی در عملکرد خود مشاهده خواهید کرد. یافتن چنین بینشی نیازمند تمرین و ممارست بسیار است اما در صورتی که بتوانید از هر لحظه و هر نفس خود لذت ببرید، قادر خواهید بود تمامی موانع و سختی‌های دنیا را پشت سر بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی