ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Aston Martin DB11
خودرو

چرا فروش خودروهای گران قیمت در جهان رشد می کند؟ مدیر عامل استون مارتین پاسخ می دهد

چنانچه نگاهی به آمار فروش خودروسازان مختلف در سال های اخیر داشته باشیم، خواهیم دید برندهای اسپرت ساز یا لوکسی مثل رولزرویس، بنتلی، فراری، لامبورگینی و استون مارتین سیری صعودی داشته و با افزایش تقاضا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

چنانچه نگاهی به آمار فروش خودروسازان مختلف در سال های اخیر داشته باشیم، خواهیم دید برندهای اسپرت ساز یا لوکسی مثل رولزرویس، بنتلی، فراری، لامبورگینی و استون مارتین سیری صعودی داشته و با افزایش تقاضا روبرو بوده اند. این امر با اضافه شدن مدل های شاسی بلند به جمع محصولات این کمپانی ها پر رنگ تر شده و نموده بیشتری پیدا کرده است.

Lamborghini Urus

رشد فروش برندهای این چنینی در حال اتفاق افتاده که اکثر آنها در قرن گذشته با مشکلات عدیده مالی روبرو شده و حتی تا پای ورشکستگی پیش رفته اند. چندی پیش پایگاه خبری Automotive News با مدیر عامل استون مارتین یعنی آقای اندی پالمر مصاحبه کرده و نظر وی را درباره چرایی افزایش محبوبیت مدل های گران قیمت جویا شده است.

Aston Martin CEO Andy Palmer

در این مصاحبه آقای پالمر جمله جالبی بر زبان آورده و گفته که افراد ثروتمند، ثروتمندتر شده و بر تعدادشان افزوده می شود؛ همچنین به اعتقاد این مدیر 54 ساله خودروهای لوکس و فوق لوکس در بین ثروتمندان با شتاب بسیار بالایی در حال محبوب شدن بوده و بخش اعظمی از هزینه های آنها را تشکیل می دهند.

bentley-mulsanne-luxury-car

با توجه به صحبت های آقای پالمر اکنون می توان به دلیل اصلی فروش رکوردشکن کمپانی هایی مثل مکلارن، فراری و لامبورگینی در سال گذشته پی برد. نکته جالب توجه اینکه سود کمپانی کوچکی مثل لوتوس نیز از در سال 2017 افزایش یافته است.

LDA-Elise-S-Group-of-cars

بد نیست بدانید بعد از سکانداری آقای پالمر در استون مارتین، گویی خونی تازه در رگ های این کمپانی انگلیسی تزریق شده است. پیاده سازی سبک مدیریتی تویوتا - که از آن با عنوان Kanban یاد می شود - و تاکید بر روی کیفیت نقشی کلیدی در موفقیت استون مارتین داشته است.

به اعتقاد آقای پالمر تعداد خودروهای ساخته شده در یک روز اهمیت چندانی ندارد؛ مساله مهم اینست که وقتی اتومبیلی به انتهای خط تولید رسید، نیازی به تعمیر یا دوباره کاری نداشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • محمدرضا ترابی
    محمدرضا ترابی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    زیرا شکاف طبقاتی روز به روز بیشتر میشود

  • Tiger
    Tiger | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    فقط قسمت آخر مصاحبه که متاسفانه خودروسازان ما بویی ازش نبردند.

  • mr.arash
    mr.arash | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    ثروت چیز خوبی هستش
    به شرط اینکه طرف خودش بدست بیاره نه آقا زاده باشه

مطالب پیشنهادی