ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بازنویسی قوانین بقا در بازی Creative Destruction؛ صدا، دوربین، اکشن

پیش از آنکه پورت رسمی پابجی به تلفن‌های هوشمند بیاید، کلون‌هایی همانند Rules of Survival توانستند تجربه‌ای شبیه به پابجی را به دیوایس‌های دستی بیاورند و با کیفیت نسبتا خوب خود جای خالی نسخه موبایل بازی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

پیش از آنکه پورت رسمی پابجی به تلفن‌های هوشمند بیاید، کلون‌هایی همانند Rules of Survival توانستند تجربه‌ای شبیه به پابجی را به دیوایس‌های دستی بیاورند و با کیفیت نسبتا خوب خود جای خالی نسخه موبایل بازی را پر کنند. Creative Destruction هم دقیقا همین وضعیت را اما این بار برای فورتنایت دارد.

بازی پایانی بر کلون‌های بی کیفیت فورتنایت است و در نقش جایگزین این عنوان توانسته عملکرد راضی کننده‌ای از خودش به جای بگذارد. تا حدی که احتمالا بعد از چند مبارزه، فورتنایت اندروید را کاملا از یاد ببرید و تمام تمرکزتان را روی پیروزی در نبردهای بازی بگذارید. البته Creative Destruction خیلی هم عنوان جدیدی نیست.

چند ماه پیش کمپانی معروف NetEase، ناشر بازی Rules of Survival، کلونی از فورتنایت را با نام «فورت‌کرفت» (FortCraft) عرضه کرد. با این حال بازی از گوگل پلی حذف شد و دیگر خبری از آن نشنیدیم. Creative Destruction به نوعی برخواسته از خاکسترهای همین بازی به شمار می‌رود که با تغییرات مثبتش خیلی بهتر ظاهر شده است.

Creative Destruction android
برخلاف فورتنایت، بازی دارای دو دوربین اول شخص و سوم شخص است.

در بازی‌های سبک بتل رویال، بازیکن‌ها با امکانات کم و برابر کارشان را در محیطی بزرگ آغاز می‌کنند و باید با جستجو آیتم های بیشتری به دست بیاورند. در پایان هم هر کسی که بتواند بقیه را بکشد و از این جهنم جان سالم به در ببرد پیروز می‌شود. Creative Destruction از این قاعده مستثنی نیست. البته با این تفاوت که همانند فورتنایت، در اینجا شاهد بخش «ساخت و ساز» هستیم.

در فورتنایت با پتکی که از همان ابتدا دارید، می‌توانید ساختمان‌ها و درخت‌ها را نابود کرده و منابع مورد نیاز برای ساخت ساز‌ه‌های مختلف را به دست بیاورید. سازه‌هایی که هم در نبردها کمک‌تان می‌کنند و هم با آن‌ها می‌توانید به نقطه‌های بلندتر نقشه برسید. در Creative Destruction نیز دقیقا همین مکانیزم پیاده شده ولی سازنده با تفاوت‌هایی سعی کرده اثرش را از فورتنایت جدا کند.

Creative Destruction fortcraft
در کنار حالت‌های گیم پلی معمول، بازی مودی متفاوت با نام Defend the Captain دارد که در آن اگر کاپیتان‌های تمام تیم‌ها را بکشید برنده می‌شوید.

یکی از آن‌ها به کاهش تعداد منابع ساخت و ساز باز می گردد. با وجود اینکه در فورتنایت از آجر، سنگ و چوب برای ساختن سازه‌ها استفاده می‌شود اما در Creative Destruction تعداد منابع به رقم یک کاهش یافته و تمام چیزهایی که می‌سازید همه با سنگ هستند. این مسئله به همراه وجود پکیج ساخت و ساز کمی بازی را راحت‌تر از فورتنایت کرده است.

به تصویر اول نگاه کنید، در کنار آیکون نشانه‌گیر عکس سنگی وجود دارد. با کلیک روی آن بلافاصله یک چهار دیواری دورتان تشکیل می‌گردد و دیگر نیازی نیست به صورت دستی محافظ بسازید. البته برای استفاده از این ویژگی محدودیت‌هایی سازنده گذاشته تا لذت ساخت و ساز از بازیکن‌ها گرفته نشود.

Creative Destruction game
همانند فورتنایت و پابجی، در Creative Destruction هم می‌توانید لباس‌ها و آیتم‌هایی برای شخصیت اصلی بگیرید. پیش از شروع نبرد، بازیکن‌هایی که بهترین پوشش را دارند مشخص می‌شوند.

دومین تغییر مهم بازی در این بخش به ارتقا شخصیت اصلی باز می‌گردد. با مقدار معینی سنگ می‌توانید قابلیت ساخت و ساز او را بهبود ببخشید که در نتیجه آن، هم منابع بیشتری نگه خواهید داشت و هم ذخیره پکیج سنگ افزایش پیدا می‌کند؛ تاثیر بزرگی روی روند بازی نمی‌گذارد ولی هر چه که هست باعث شده تا بازی متفاوت‌تر از فورتنایت جلوه کند.

اما با وجود اینکه ایده‌های این قسمت بازی جذاب هستند یک مشکل بزرگ باعث شده تا ساخت و ساز Creative Destruction آنگونه که باید نباشد: سلامتی خیلی کم سازه‌ها. سازه‌هایی که می‌سازید خیلی زود نابود می‌شوند و معمولا پیش از آنکه بفهمید از کجا تیر خورده‌اید، خودتان را در محیطی بدون دیوارهای محافظ پیدا می‌کنید.

Creative Destruction android
Draw Distance (حداکثر فاصله‌ای که مدل‌ها پردازش می‌شوند) کاملا مناسب است و بنابراین حواس‌تان باید به دوردست‌ها هم باشد؛ به نقطه سیاه رنگ عکس دقت کنید، یک بازیکن است.

یکی از بزرگترین نگرانی‌هایی که معمولا نسبت به کلون‌های بازی‌های معروف داریم، عملکرد گرافیکی آن‌ها است. Creative Destruction هر چند جزییات فورتنایت را ندارد ولی در زمینه فریم ریت، باثبات عمل کرده و اگر دیوایسی نسبتا قدرتمند داشته باشید می‌توانید تا 60 فریم هم از بازی بگیرید.

در عناوین اکشن آنلاین نیز فریم ریت اهمیت خیلی بالایی دارد و همینکه برخلاف دیگر کلون‌ها، Creative Destruction تجربه‌ای با کمترین افت فریم ارائه داده خودش یک نکته مثبت به شمار می‌رود. خوشبختانه تنظیمات گرافیکی گسترده بازی هم این امکان را فراهم کرده تا بسته به قدرت گوشی اندرویدی‌تان، هر تغییراتی که خواستید در این بخش بدهید.

Creative Destruction
شوتینگ بازی هنوز جای کار دارد. بعضی تیرها همانند سری نوستالژی Serious Sam در هوا شناور هستند و سرعت کمی دارند. از طرفی هنگام تیراندازی اسلحه لگد نمی‌زند.

از Creative Destruction نباید انتظار فورتنایت داشته باشید. همانگونه که Rules of Survival از لحاظ کیفیت با پابجی موبایل فاصله دارد. در واقع Creative Destruction بیش از آنکه رقیب فورتنایت باشد، کلونی سرگرم‌کننده از این عنوان است که تا زمان عرضه نسخه اندروید بازی به خوبی بازیکن‌ها را سرگرم می‌کند.

بنابراین اگر شما هم همانند من از آن دسته بازیکن‌هایی هستید که فورتنایت اندروید در لیست مورد انتظارترین بازی‌های تابستان‌تان قرار دارد، به نظرم حتما به عنوان جایگزین Creative Destruction را نصب کنید. بازی هم اکنون برای اندروید عرضه شده و تجربه آن بدون فیلترشکن نیز ممکن است.

Creative Destruction

Creative Destruction

سازنده: ZuoMasterDeveloper قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 780 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mohammad Karami
    Mohammad Karami | ۳ تیر ۱۳۹۷

    بازیش کپیه فورت کرفته فقط خیلی بهتر شده
    من شک ندارم همون شرکت NetEase بازی رو ساخته و بخاطر مشکلاتی که با اپیک گیمز داشته اسم سازنده بازی رو عوض کرده

  • Mohammad Karami
    Mohammad Karami | ۳ تیر ۱۳۹۷

    بازی خیلی خوبیه خوشم اومده ازش

  • Pouya
    Pouya | ۲ تیر ۱۳۹۷

    این بازی خیلی خوبه و فعلا جای خالی فورتنایت تو اندروید رو پر کرده

مطالب پیشنهادی