ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مک بوک مبتنی بر پردازنده ARM
تکنولوژی

مک بوک پرو 2018 اپل به چه پردازنده ای مجهز خواهد شد؟

در حالی که جدیدترین پردازنده های اینتل راه خود را به لپتاپ ها باز کرده اند، اکنون زمان مناسبی است که نگاهی داشته باشیم به پردازنده های احتمالی که در مک بوک پرو 2018 تعبیه ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۱

در حالی که جدیدترین پردازنده های اینتل راه خود را به لپتاپ ها باز کرده اند، اکنون زمان مناسبی است که نگاهی داشته باشیم به پردازنده های احتمالی که در مک بوک پرو 2018 تعبیه خواهند شد.

نشریه فوربز در این باره می گوید با وجود اینکه گزارش ها اشاره به هیچ تغییر یا تغییرات کمی در مک بوک پرو های سال 2018 دارند، ولی اپل معمولاً قطعات داخلی را دستخوش تغییراتی می کند. در ادامه به بررسی پردازنده های احتمالی برای مک بوک پرو 2018 خواهیم پرداخت.

مک بوک پرو 2018 نسخه 13 اینچی

پردازنده های سری کَبی لِیک R کاندیدای خوبی برای این لپتاپ هستند. این پردازنده های نسل 8 اینتل اکنون در بسیاری از لپتاپ های 13 اینچی از جمله دل XPS 13 و اچ پی اسپکتر 13 ارائه شده اند.

مک بوک پرو 2018
پردازنده های سری کبی لیک R اینتل، گزینه های محتمل برای نسخه 13 اینچی مک پرو 2018

این پردازنده ها در سال 2017 معرفی شدند و برای اولین بار پردازنده های 4 هسته ای را به لپتاپ های سبک وزن و باریک آوردند. بالاترین پردازنده این لیست Core i7-8650U است که فرکانس پایه 1.9 گیگاهرتزی دارد.

البته شاید این سری پردازنده ها بیش از حد برای لپتاپ های 13 اینچی اپل قوی باشند ولی در عوض دوام باتری بالا را برای آنها به ارمغان بیاورد. شاید هم پردازنده هایی از جدول زیر برای آنها در نظر گرفته شود:

مک بوک پرو 2018
پردازنده های سری کافی لیک اینتل

همچنین یکی از کارشناسان وبسیات پی سی وُرد گمانه زنی کرده که اپل احتمالاً از پردازنده Core i7-8559U از سری کافی لیک (با فرکانس پایه 2.7 گیگاهرتز) برای مک پرو 13 اینچی آتی استفاده خواهند کرد. به گفته او این پردازنده می تواند کارایی بسیار بالاتری را نسبت به پردازنده دو هسته ای نسل هفتم ارائه دهد.

علاوه بر این گفته شده که کارت کارت گرافیکی این لپتاپ ها ارتقا خواهد یافت. پردازنده های نسل هشتم کافی لیک اینتل از 128 گیگابایت حافظه eDRAM بهره می برند، در حالی که این میزان برای نسل قبلی 64 مگابایت بوده. همچنین رم های کمی سریعتر LPDDR3 با فرکانس کاری 2133 مگاهرتز می توانند بهبود اندکی در کارایی گرافیک دستگاه ایجاد کنند. البته رم های DDR4 نیز پشتیبانی می شود، ولی اپل احتمالاً به منظور افزایش شارژدهی مک پرو 2018 به سراغ همان رم های DDR3 خواهد رفت.

مک بوک پرو 2018 نسخه 15 اینچی

برای این لپتاپ ها می توان پردازنده های جدول بالا با پردازنده Core i9-8950HK در بالای لیست را متصور بود. در این صورت شاهد افزایش کارایی قابل ملاحظه نسبت به مک بوک پرو 15 اینچی فعلی با پردازنده کبی لیک خواهیم بود.

این پردازنده از 6 هسته پردازشی بهره می برد و فرکانس کاری پایه آن 2.9 گیگاهرتز است؛ در حالی که حداکثر فرکانس 4.8 گیگاهرتزی را ارائه می دهد. همچنین به 12 مگابایت حافظه کش مجهز شده و مصرف انرژی آن 45 وات است.

گزینه دیگر می تواند پردازنده هایی از سری کبی لیک G، مواردی از جمله جدول زیر باشد. به عنوان نمونه پردازنده Core i7-8809G با فرکانس پایه 3.1 گیگاهرتزی و حداکثر فرکانس 4.2 گیگاهرتز، می تواند یکی از گزینه ها باشد. این پردازنده از کارت گرافیک رادئون RX Vega M GH بهره می برد.

مک بوک پرو 2018
پردازنده های سری کبی لیک G اینتل

در نهایت احتمال می رود نسخه خاصی از پردازنده سری کبی لیک G به طور ویژه برای نسخه 15 اینچی مک بوک پرو 2018 طراحی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی