ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

همیشه در بحران؛ فارادی فیوچر 200 میلیون دلار دیگر برای تولید FF 91 نیاز دارد

فارادی فیوچر قرار بود تا پس از تسلا به دومین خودروساز موفق استارتاپی تبدیل شود اما بحران مالی این شرکت سالهاست که ادامه دارد.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

استارتاپ فارادی فیوچر (Faraday Future) که با رونمایی از FF 91 سر و صدای زیادی بر پا کرد، مدتی است دچار مشکلات مالی عدیده‌ای شده و نتوانسته به وعده‌های خود عمل کند. این شرکت آمریکایی حالا اعلام کرده برای تولید FF 91 به جذب 200 میلیون دلار سرمایه بیشتر نیاز دارد.

فارادی فیوچر

بر اساس گزارش رویترز، فارادی فیوچر در برخی اسناد رسمی مرتبط با حوزه نظارتی، تصریح کرده برای فراهم کردن زمینه‌های لازم جهت تولید FF 91 تا پایان سال، نیازمند جذب رقم مذکور است. این امر در شرایطی است که مدیرعامل کمپانی یعنی کارستن بریتفیلد (Carsten Breitfeld) چند هفته پیش و در ماه ژوئن گفته بود فارادی فیوچر سرمایه‌های لازم برای آغاز تولید FF 91 را در اختیار دارد.

شاید بدانید فارادی فیوچر FF 91 پنج سال قبل و در قالب یک خودروی مفهومی رونمایی شد. روند آماده‌سازی نسخه نهایی این خودرو زمان زیادی طول کشید، طوری که چند ماه قبل شاهد معرفی آن بودیم. اما نکته عجیب اینکه تا همین ماه می گذشته تعداد سفارشات FF 91 تنها به 401 دستگاه رسیده است. از سوی دیگر سفارشات قابل استرداد و غیر الزام‌آور هستند و ممکن است از تعداد آنها کاسته شود.

فارادی فیوچر

مساله حائز اهمیت دیگر اینکه فارادی فیوچر قبلا ادعا داشت 14 هزار نفر در پیش‌فروش FF 91 ثبت نام کرده‌اند. ولی با فشار برخی نهادهای قانونی معلوم شد که رقم 14 هزار در واقع به تعداد افرادی که صرفا به خرید این خودرو علاقه دارند، مربوط می‌شود.

استارتاپ فارادی فیوچر فقط با مشکل کمبود سفارش و عدم علاقه مشتریان به خرید FF 91 مواجه نیست. این شرکت با ضررهای عملیاتی هنگفت نیز دست و پنجه نرم می‌کند. طبق گزارش‌های رسمی در سه ماهه منتهی به 31 مارس 2022 این شرکت متحمل 149 میلیون دلار ضرر عملیاتی شده است. این رقم افزایش قابل توجهی نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل دارد. بد نیست بدانید در مقطع میزان ضرر عملیاتی فارادی فیوچر برابر با 19 میلیون دلار بود.

فارادی فیوچر

علاوه‌بر موارد فوق، باید گفت ارزش کل دارایی‌های فارادی فیوچر تا 31 مارس امسال 706 میلیون دلار برآورد شده؛ میزان دارایی نقدی آن هم 276 میلیون دلار تخمین زده می‌شود. در هر حال باید منتظر ماند و دید که نتایج مربوط به عملکرد این شرکت نوپا در سه ماهه دوم سال به چه شکل خواهد بود.

در رابطه با قیمت FF 91 فعلا اطلاعات دقیقی در دست نیست. با وجود این پیش‌بینی می‌شود این خودروی الکتریکی در ایالات متحده حامل برچسبی بیش از 200 هزار دلار باشد!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی