ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وقتی ماسک به تبعیت از حرف فرزندش، طراحی تسلا اس را تغییر می دهد

ایلان ماسک مدیر عامل تسلا گفت که به خاطر واکنش منفی یکی از فرزندانش نسبت به حذف یکی از امکانات پرفروش ترین خودروی سواری این کمپانی، قصد دارد آن مشخصه را به مدل اس باز ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ دی ۱۳۹۳ | ۱۹:۴۵

ایلان ماسک مدیر عامل تسلا گفت که به خاطر واکنش منفی یکی از فرزندانش نسبت به حذف یکی از امکانات پرفروش ترین خودروی سواری این کمپانی، قصد دارد آن مشخصه را به مدل اس باز گرداند.

وی که با شرکت کنندگان کنگره جهانی اخبار خودرو در دیترویت سخن می گفت اظهار داشت که یکی از فرزندانش مدل اس تسلا را احمقانه ترین اتومبیل در دنیا خوانده چراکه لامپ های مطالعه از قسمت عقب کابین آن حذف شده اند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

ماسک و بسیاری دیگر اعتقاد داشتند که سرنشینان این خودرو برای مطالعه از دستگاه های بک لایت استفاده خواهند کرد و به همین خاطر بود که تصمیم گرفتند لامپ های یاد شده را از قسمت عقب ماشین حذف کنند.

اما یکی از پنج فرزند آقای ماسک دیدگاه دیگری داشت و نظر خود را در این رابطه مطرح کرد که با موافقت پدر روبرو شد. کمپانی تسلا اعلام کرده بود که حذف این لامپ ها به خاطر افزایش دادن فضای سر در صندلی های عقب انجام شده و این در حالی است که تسلا بدون این کار هم می توانسته فضای یاد شده بیشتر نماید.

با این حال، تسلا تعدادی از این مدل را که فاقد لامپ های مطالعه نیز بودند به مشتریانش فروخت و در نهایت به آنها پیشنهاد داد که بدون دریافت هیچگونه هزینه ای، حاضر است که لامپ های مطالعه را به داخل کابین آن خودرو باز گرداند.

ماسک در کنار این موضوع، اشاره ای هم به برخی موضوعات جدی پیش روی تسلا داشت و برای نمونه گفت که احتمالا این شرکت تا سال 2020 میلادی سود دهی نخواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که تسلا تا کنون چه تعداد خودرو را به فروش رسانده هم اظهار داشت که هدف این کمپانی در سال گذشته میلادی فروش 33000 دستگاه خودرو بوده و این در حالی است که میزان فروش تسلا فراتر از رقم پیش بینی شده در سال 2014 بود.

در ادامه این مصاحبه، آقای ماسک به پرسش های جمعی از خبرنگاران پاسخ داد و اظهار داشت که قیمت خودروی Model 3 که در سال 2017 عرضه می شود حدود 35000 دلار (بدون در نظر گرفتن مالیات) است.

او همچنین به منابع مختلف انرژی از جمله هیدروژن و وضعیت پروژه Gigafactory اشاره نمود و مجددا پیل های سوخت هیدروژنی را «بی نهایت احمقانه» و خطرناک خواند.

او در توجیه اظهاراتش گفت که این سوخت غلظت پایینی دارد و قابل رویت نیست، به همین دلیل چنانچه به بیرون نشت کند، راننده متوجه این موضوع نخواهد شد و در کنار این مسأله، سوخت های هیدروژنی اشتعال پذری بالایی دارند.

او در مورد پروژه گیگافکتوری هم گفت که پس از گشایش در سال 2020 میلادی قرار است که کار تولید انبوه باتری در آن آغاز شده و محصول نهایی آن به خودروسازان دیگر فروخته شود.

ماسک این سخنان را در نمایشگاه بین المللی اتومبیل آمریکای شمالی مطرح کرد که در حال حاضر در دیترویت آمریکا در حال برگزاری است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی