ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

مدل مناسب تبلت گرافیکی و مانیتور طراحی هویون برای شما کدام است؟

برای مدت‌ها قلم‌نوری، تبلت گرافیکی و مانیتورطراحی وسیله‌ای مخصوص طراحان و گرافیست‌ها محسوب می‌شدند، ولی در سال‌های اخیر دایره استفاده‌کنندگان این وسیله بسیار وسیع‌تر شده‌ است و به حوزه‌های جدیدی مانند آموزش راه دور، کارهای ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

برای مدت‌ها قلم‌نوری، تبلت گرافیکی و مانیتورطراحی وسیله‌ای مخصوص طراحان و گرافیست‌ها محسوب می‌شدند، ولی در سال‌های اخیر دایره استفاده‌کنندگان این وسیله بسیار وسیع‌تر شده‌ است و به حوزه‌های جدیدی مانند آموزش راه دور، کارهای اداری (مانند امضا دیجیتال و یا یادداشت نویسی)، پزشکی (برای کار روی تصاویر پزشکی یا حتی نوشتن نسخه به صورت الکترونیکی) نیز راه پیدا کرده است. همیشه این سوال در میان طراحان و هنرمندان بخصوص در میان کسانی که برای اولین بار می‌خواهند این ابزارها را خریداری کنند وجود دارد که چطور می‌توانند تبلت گرافیکی یا مانیتور طراحی مناسب را انتخاب کنند و از کجا خرید مطمئن انجام دهند. برای کمک به این موضوع در زیر به بررسی این سوالات می‌پردازیم.

تبلت گرافیکی یا مانیتورطراحی؟

پاسخ به این پرسش در درجه اول به کاربرد شما بستگی دارد. اگر کار شما به شکلی است که استفاده از مانیتورطراحی را اجتناب‌ناپذیر می‌کند، تکلیف مشخص است. در غیر این‌ صورت باید روی انتخابتان فکر کنید.

اگر تازه می‌خواهید وارد دنیای طراحی دیجیتال شوید و سابقه استفاده از این وسایل را ندارید پس به سراغ تبلت گرافیکی و قلم نوری بروید.

اگر موضوعتان آموزش آنلاین است، به سراغ تبلت گرافیکی بروید.

اگر حرفه‌ای هستید و کار شما نیازمند ساعت‌ها کار با این وسایل است و به نوعی ابزار کار و درآمدتان محسوب می‌شود به سراغ مانیتور طراحی بروید.

اگر پروژه‌ای که روی آن کار می‌کنید نیازمند کار برروی جزییات بسیار بالاست پس به سراغ مانیتور طراحی بروید.

چه اندازه‌ای مناسب است؟

اینکه اندازه مناسب تبلت گرافیکی و مانیتور طراحی برای شما کدام است به چند عامل مختلف بستگی دارد. اگر ساعت‌های طولانی کار طراحی انجام می‌دهید بنابر این بهتر است سراغ اندازه‌های بزرگتر بروید تا دست، تکیه‌گاه کافی داشته باشد. اگر حمل و نقل برایتان مهم است و زیاد پیش می‌آید که دستگاه خود را جا به جا کنید، در تبلت‌های گرافیکی مشکل چندانی نخواهید داشت چون حتی تبلت‌های بزرگ مانند Huion H610X و Huion HS610 و Huion RTP-700 در کوله و کیف جا می‌شوند (به غیر از مدل‌های خاص مثل Inspiroy Giano Huion که بسیار بزرگ هستند). هرچند که می‌توانید مدل‌های سایز متوسط  را هم درنظر بگیرید. در مانیتورهای طراحی ماجرا کاملا فرق می‌کند. به این نکته مهم توجه کنید که اندازه آنها از ۱۶ اینچ به بالا بسیار بزرگ می‌شود. یعنی اندازه‌های ۱۲، ۱۳ و ۱۶ اینچ (مانند Huion Kamvas 13 یا Huion Kamvas 16) از لحاظ وزن و ضخامت تقریبا شبیه تبلت‌های معمولی هستند در حالی که مدل‌های ۲۲ اینچ و ۲۴ اینچ بسیار بزرگ هستند و جا به جایی آنها کار ساده‌ای نیست. 

کسانی که تبلت گرافیکی و قلم نوری را برای کار تدریس می‌خواهند سایزهای متوسط مانند Huion H580X برایشان کفایت می‌کند مگر اینکه تدریسشان در مباحثی باشد که نیازمند نوشتن زیاد و با فاصله است (مثلا معلمان ریاضی).

در صورتی که می‌خواهید اطلاعات کاملتری در مورد ویژگی‌های تبلت‌های گرافیکی به دست آورید به مقاله آشنایی با انواع تبلت‌های گرافیکی (طراحی) و قلم‌های نوری مراجعه کنید.

از کجا خرید کنیم؟

محصولات Huion از سال‌ها قبل توسط شرکت زربین آروند به بازار ایران معرفی شده و همچنان این شرکت نماینده رسمی واردات و فروش هویون می‌باشد. برای خرید مطمئن انواع تبلت‌های گرافیکی و مانیتور طراحی هویون علاوه به مراجعه به سایت رسمی هویون به فارسی می‌توانید از سایت دیوند که زیر مجموعه شرکت زربین آروند می‌باشد به طور مستقیم خرید خود را انجام دهید. ویژگی این خرید اطمینان از اصالت محصول، ورود قانونی و همچنین پشتیبانی‌های آتی مستقیم می‌باشد.

آیا در مقایسه وکام، محصولات هویون انتخاب مناسبی هستند؟

وکام برای سال‌ها انحصار بازار تبلت‌های گرافیکی و مانیتورهای طراحی را در اختیار داشت. ولی از حدود یک دهه قبل با ورود بازیگران جدید و مهمترین آنها هویون این روند به طور کامل عوض شد. وکام امروزه بخش بزرگی از بازار را از دست داده است و هویون به لطف محصولات با کیفیت و قیمت بسیار مناسب‌تر توانسته در تمام جهان به یک تولیدکننده پیشرو در این خصوص تبدیل شود. برای اطمینان از اینکه هویون یک محصول جهانی است کافیست سری به وب‌سایت‌های مختلف بزنید و نقد و بررسی‌ها را بخوانید و یا به سایت آمازون بروید و تعداد نقد و بررسی‌های کاربران آمازون را مشاهده کنید و ببینید چه حجم مصرف‌کننده‌ای در سراسر جهان از محصولات هویون استفاده می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی