ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دلیل محدود بودن فیلمبرداری 4K با اکسپریا Z2، گلکسی اس ۵ و نوت ۳ چیست؟

فیلمبرداری 4K یکی از آن ویژگی هایی است که شرکت ها امسال آن را به رخ می کشند تا مصرف کنندگان بیشتری را به پرچمدارها جلب کنند. با اینکه هنوز امکان به اشتراک گذاری چنین ویدیوهایی ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۸ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۹:۴۷

فیلمبرداری 4K یکی از آن ویژگی هایی است که شرکت ها امسال آن را به رخ می کشند تا مصرف کنندگان بیشتری را به پرچمدارها جلب کنند. با اینکه هنوز امکان به اشتراک گذاری چنین ویدیوهایی در اینترنت و شبکه های اجتماعی، آنچنان دندان گیر نیست اما طوری وانمود می شود که اگر تلفنی فیلمبرداری 4K نداشته باشد، دوربینش به درد نمی خورد.

پرسش این است که چه فایده اگر نشود به مدت طولانی -بیش از ۴ یا ۵ دقیقه- با این تلفن های پر طمطراق فیلم  4K ضبط کرد؟ سونی می گوید برای بهترین عملکرد اکسپریا Z2 "بهتر است از کارت های پر ظرفیت میکرو اس.دی استفاده کنید و ویدیوهای 4K را به طور محدود در چند دقیقه ضبط کنید." و اگر چنین نکنید چه؟ آن وقت با پیام زیر روبرو می شوید:

Xperia-Z2-temperature-camera

فون آرنا می نویسد در دمای معمولی اتاق، یعنی ۲۵ درجه سانتی گراد شما فقط ۵ دقیقه می توانید با اکسپریا Z2 فیلم بگیرید و به محض اینکه گرمای تولیدی در بخش ماژول دوربین از حد مشخصی بگذرد، با پیام فوق روبرو می شوید. دمایی که این وبسایت آن را ۴۴ درجه سانتی گراد ذکر کرده؛ دمای مرگ 4K!

ولی فکر نکنید که Z2 در این محدودیت تنها است. اپ دوربین در گلکسی نوت ۳ و گلکسی اس ۵ به طور پیش فرض فیلمبرداری 4K را به ۵ دقیقه محدود کرده اند (سامسونگ پیشدستی کرده!). بنابراین آنها هم دست بالا را ندارند. نتیجه اینکه شما فقط می توانید با دوربین این تلفن های رده بالا، کلیپ های 4K با مدت ۵ دقیقه ضبط کنید و احتمالا بین هر کلیپ هم مدتی باید برای خنک شدن ماژول دوربین صبر کرد.

شما تجربه فیلمبرداری 4K با این تلفن ها را دارید؟ اگر بله، آن را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (61 مورد)
  • loganlegend
    loganlegend | ۳۰ مرداد ۱۳۹۶

    3 ساله زی تو دارم مثل ساعت کار میده مقایسه اش با این دوتا زبالع اشتباهه

  • shahab_asemani
    shahab_asemani | ۲۴ مرداد ۱۳۹۴

    سلام داداشای متخصص.
    من g3 رو یه ماهه میشه خریدم
    بازی هایی که رو اندروید 4.4.2 باز میشد توی 5 اجرا نمیشه و همین طور نرم افزار هاش.چرا؟ چیکار باید کردش؟
    در ضمن خیلی بیشتر از حد داغ میکنه دلیلش چیه؟
    و همین طور چرا فیلمبرداریش بیشتر از 5 دقیقه نمیشه؟ واقعا عیبه واسه یه اسمارت فون میلیونی....

  • هادی
    هادی | ۸ تیر ۱۳۹۴

    یک گوشی motorola moto X 32gb بگیرین موقع فیلم برداری نه داغ میکنه و نه مشکلی براش پیش میاد،هرچی باشه کمپانیی که خودش مخترع موبایل هست بهتر میدونه تکنولوژی 4k رو چطور بکار ببره!

  • aliemerdad
    aliemerdad | ۲۸ خرداد ۱۳۹۳

    مشكل زد دو يه چيز ديگست.اس فايو و نوت ٣رو من داشتم با هر دو هم ده و پانزده مين ٤كي گرفتم هيچ مشكلي هم نبوده.اما زد دو به دو دقيقه نميرسه و گوشي بشدت داغ ميشه و در نهايت پيغام كذايي كه همه ديدين!!!اين مشكل همه ميدونن تو زد ٢مربوط به چيه.هفته پيش زد٢رو خريدم سر همين موضوع بعد دو روز فروختمش چون اعتقاد دارم هر دستگاهي بايد كارشو درست انجام بده و نقصهاي فاحش اينچنيني نداشته باشه.بهترين دستگاههايي كه من امسال تجربه كردم اس ٥و ام٨ بودن و واقعا بدون مشكل بودن حالا با توجه به رابطشون و متريال ميتونه هر كسي ايده الشو بين اين دو انتخاب كنه.فقط ام ٨تنها مشكلش دير شارژ شدنشه كه دوبرابر اس٥طول ميكشه متاسفانه يه مقدارم سنگين هست.موفق باشيد دوستان گلم

  • mostafa.move
    mostafa.move | ۹ خرداد ۱۳۹۳

    فیلم برداری 4k زمانی خوبه که خروجی mhl3 داشته باشی
    صحفه نمایش 4k داشته باشی
    وقتی اینارو نداری چه فرقی داره

    اصلا گوشیت تراکم پیکسلی g3 رو داشته باشه
    بازم چش که تشخیص نمیده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی