ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نجات تصاویر موجود در یک دوربین غرق شده پس از ۲ سال

در اکثر مواقع دوربین دیجیتالی که در مسافرت گم شود دیگر پیدا شدنی نیست و تمام لحظات ثبت شده در آن هم به جرگه خاطرات می پیوندند. آدم ها دیوانه وار به دنبال گم شده خود می گردند ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۹ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۵:۵۱

در اکثر مواقع دوربین دیجیتالی که در مسافرت گم شود دیگر پیدا شدنی نیست و تمام لحظات ثبت شده در آن هم به جرگه خاطرات می پیوندند. آدم ها دیوانه وار به دنبال گم شده خود می گردند و با ناموفق بودن عملیات جستجو، حس یاس و ناامیدی خاصی وجودشان را فرا می گیرد.  این در مورد پاول برگوین هنرمند اهل ونکوور کانادا هم صدق می کرد. او دو سال پیش در یک سانحه غرق شدن کشتی، دوربین خود را از دست داد و طبیعتا مانند هر فرد دیگری از یافتن آن نا امید شد، اما در کمال تعجب دوباره توانست آن را در دست بگیرد.

قضیه از این قرار است که در تابستان سال ۲۰۱۲ پاول حین سفر به سمت خانه تابستانی خود در بریتیش کلمبیا، دچار یک سانحه دریایی می شود ودوربین خانگی اش را با متعلقات زیاد به دست دریا می سپارد.  دو سال بعد دو دانشجوی مرکز علوم دریایی بامفیلد (BMSC) در حال انجام تحقیقات درون آب های آگیلار پوینت بودند که در عمق ۱۲ متری آب با دوربین Panasonic Lumix متعلق به پاول، روبرو شدند.

آنها دوربین کاملا زنگ زده و خراب را به نزد "ایزابلا کوته" استاد بوم شناسی دریایی دانشگاه سایمون فریز بردند. کوته می گوید: «در لایه بیرونی و داخلی دوربین گونه های دریایی مشغول به زندگی بودند. آنها را با دقت از دستگاه جدا کردم و سپس اقدام به خارج کردن حافظه ۸ گیگابایتی آن نمودم و در کمال تعجب دیدم که کارت حافظه هنوز سالم است. محتویات دوربین در این ۲ سال هیچ آسیبی ندیده بودند».

کوته به امید یافتن صاحب دوربین، عکس خانوادگی موجود در کارت حافظه را در توییتر منتشر می کند و یکی از اعضای گارد ساحلی  بامفیلد که پاول را در آن سانحه نجات داده بود، صاحب عکس را به یاد می آورد.

Paul-Burgoyne-family-pic
عکس خانوادگی پاول و خانواده او

پاول پس از پیدا شدن دوربین می گوید که طی این ۲ سال هیچوقت آن روز را فراموش نکرده و حالا با کمی خوش شانسی و نیکوکاری یابندگان دوربین، با پیدا شدن این تصویر حداقل خاطرات خوش قبل از آن حادثه برایش مجددا زنده شده.

پس اگر کمی خوش شانس باشیم، شاید اشیا گم شده ما هم طی سالیان آینده مجددا به آغوشمان بازگردند. آیا شما هم تجربه پیدا کردن اتفاقی وسایل گمشده را دارید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (87 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۷ شهریور ۱۳۹۳

    بعید میدونم به این زودیها بخواد روی پرچمداراش اندروید رو با تایزن جایگزین کنه … اندروید الان به بلوغ رسیده و پلتفرم خیلی موفقی هست بر خلاف تایزن که تا الان تو هیچ گوشی سطح بالایی نبوده و مطمئنا کلی ایراد خواهد داشت.

  • TROOL
    TROOL | ۲۷ شهریور ۱۳۹۳

    جای ارامش بخشی بود با طراحی خاص

  • TROOL
    TROOL | ۲۷ شهریور ۱۳۹۳

    پس از پیدا شدن دوربین می گوید که طی این ۲ سال هیچوقت آن روز را فراموش نکرده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی