ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شباهت شگفت انگیز ایده امروزی خانه های هوشمند به ایده مایکروسافت در دهه ۹۰ [ویدیو]

چندین دهه است که افراد و شرکت های مختلف درباره خانه های هوشمند صحبت می کنند، ولی هنوز موعد از راه رسیدن یک پلتفرم ایده آل نشده و تازه همین امسال شرکت های بزرگی مثل ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۰:۰۶

چندین دهه است که افراد و شرکت های مختلف درباره خانه های هوشمند صحبت می کنند، ولی هنوز موعد از راه رسیدن یک پلتفرم ایده آل نشده و تازه همین امسال شرکت های بزرگی مثل گوگل، اپل و مایکروسافت شروع به رونمایی از ایده های خود در دوران تازه کرده اند.

فراگیر نشدن خانه های هوشمند تا امروز، نه به خاطر بد بودن ایده ها، که بیشتر به خاطر مبهم بودن بینش کلی و از راه نرسیدن تکنولوژی های مناسب بوده. تصور کنید که در دهه ۹۰ چنین سیستم هایی باید با کامپیوترهای رومیزی مدیریت می شد، دستیارهای شخصی کاربردی نبودند و استفاده از دستگاه های موبایل به راحتی امروز نبود.

در اینجا یک ویدیوی فوق العاده جالب از ایده پردازی مایکروسافت برای خانه هوشمند و زندگی هوشمند را برای شما آورده ایم که نشان می دهد چطور افراد می توانند در یک شبکه به هم پیوسته، در خانه و خودرو ارتباطات و راحتی خود را به سطحی بالاتر ببرند.

 (لینک دانلود)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • the one with mind
    the one with mind | ۱۹ خرداد ۱۳۹۳

    صدای خونه اون موقع خیلی شبیه صدای tell me ویندوزفون ه (نه کورتانا)

  • مجید نیک پور
    مجید نیک پور | ۱۹ خرداد ۱۳۹۳

    من نمیدونم چرا با اینکه مایکروسافت همه ایده ای داشته چرا هیچ کدوم رو به محصول نهایی تبدیل نکرده مثلا ماکروسافت ایده ساخت تبلت رو قبل از اپل داده بوده ولی ما شاهد عرضه آیپد بسیار قبل تر از سرفیس ماکروسافت بودیم شاید این به خاطر عدم توانایی تبدیل ایده به محصول نهایی در مایکروسافت باشه و با تجربه ای که از سرفیس داشتیم بعد از تکامل 3 مرحله ای باز استقبال مورد انتظار از محصول قدرتمند مایکروسافت نشد و هنوز آیپد فروش بالاتری داره....

  • ali.n
    ali.n | ۱۹ خرداد ۱۳۹۳

    شرکتهای بزرگ هيچوقت خلاقیت و ایده پردازی رو رها نمیکنن

    • Sohfalp560
      Sohfalp560 | ۲۵ شهریور ۱۳۹۳

      مایکروسافتی رو میگی که ده سال پیش اونجوری بود!!! الان هم همینطوری هست ولی همش سوتی میده!!! الان فقط گوگل و اونایی که دیگه کنارتر رفتن مثل آی‌بی‌ام پر از ایده هستن!!! الان خریدهای بزرگ و استفاده از ایده‌های شرکتهای خریداری شدست که سود داره!!! الان استارت‌آپ‌ها ایده جدیدتری دارن!!

  • alireza
    alireza | ۱۹ خرداد ۱۳۹۳

    doonya donyaye hooshmand shode

  • Ali
    Ali | ۱۹ خرداد ۱۳۹۳

    مایکروسافت در دهه 90 فوق العاده بود و عملا هیچ رقیبی نداشته!
    اما در جواب این دوستانی که هر چی میشه میخوان اپل رو با فلان شرکت مقایسه کنن و بکوبونن بگم که اپل اجرای بهتری از مایکروسافت داشته و داره!نمونش آیپد!مایکروسافت خیلی قبل از آیپد تبلتش رو معرفی کرد اما چی شد؟جوری که شبی که آیپد معرفی شد بیل گیتس گفت این برای اپل یه شکسته اما اتفاق دیگه ای افتاد!
    اپل دنیای تبلت ها رو متحول کرد و مردم بیشتری به سمت تبلت ها رفتن!
    فکر میکنم همین اتفاق برای ساعت های هوشمند هم بیوفته!وقتی اپل وارد بازی میشه یک محصول پرطرفدار تر میشه و این حتی به نفع شرکت هایی مثل سامسونگه چون در این صورت ساعت های خودشون هم بیشتر به فروش میره!

    • Sohfalp560
      Sohfalp560 | ۲۵ شهریور ۱۳۹۳

      اپل بزرگترین فرقش همینه که مثل بچه‌ی پادشاهی میمونه که اسباب‌بازیهاش رو تنهایی بازی میکنه!!! درحالیکه اسباب‌بازیهاش رو طبقه پایین خونشون فقط برای بازی کردن شاهزاده میسازن!!! ولی یکسال بعد همون اسباب‌بازیها رو میفرستن برای بقیه!!! ولی خوب تمام مردم از این بچه فقط به خاطر خوبی پدرش دوستش دارن نه اخلاق دیکتاتوری خود بچه!!! درحالیکه مایکروسافت مث بچه‌ای میمونه که توی همون مدرسه شاهزاده، تیزهوشترینه ولی بخاطر قدرت نداشتن مجبور میشه مشقهای شاهزاده رو هم خودش بنویسه!!! قسمتی از کارهای مایکروسافت بعدا به اسم شاهزاده تموم میشه!!! درحالیکه این مایکروسافت هرازگاهی اسباب‌بازیهاش رو با بقیه شریک میشه و تمام دوستاش رابطه خوبتری باهاش دارن!!! کل قضیه مایکروسافت و اپل همینه!!! ی مایکروسافت داریم که به هرنتیجه‌ای میرسه شروع به صحبت میکنه ولی یه اپل داریم که درسته بهترین رو براش میسازن ولی از حرفا و ایده‌ها برای خودش استفاده میکنه ولی چون تلویزیون برای باباشه،همیشه تبلیغش بیشتره!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی