ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک در مقاله ای که مصاحبه برای آن را رد کرده، وجود آیواچ را تایید کرده؟!!

مخاطبین دیجیاتو همیشه ایمیل هایی فوق العاده برای ما می فرستند. گاهی هم برای تایید خبرهایی به سراغ مان می آیند که باعث رویش شاخ بر سرشان شده. اما داستان امروز چیست؟ گویا تیم کوک عقلش ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۴

مخاطبین دیجیاتو همیشه ایمیل هایی فوق العاده برای ما می فرستند. گاهی هم برای تایید خبرهایی به سراغ مان می آیند که باعث رویش شاخ بر سرشان شده. اما داستان امروز چیست؟

گویا تیم کوک عقلش را از دست داده و وجود iWatch را تایید کرده. ولی نه صبر کنید. فقط کافی است به تیتر خبر بعضی رسانه ها نگاه کنید و کمی بالاتر در آدرس بار ببینید که Tim Cook را Team Cook نوشته اند. همین ها را که بر انداز نمایید، دست تان می آید که چه خبر است.

Untitled

اصل ماجرا چیست؟ این است که نیویورک تایمز یک مقاله درباره تیم کوک نوشته و در آن به نقل از منابع مختلف خبری، اعلام کرده که iWatch در راه است. وبسایت های تکنولوژی هم که علاقه خاصی به این محصول دارند، تیتر زده اند: "مقاله نیویورک تایمز درباره مدیر عامل اپل کوک وجود اپل آیواچ را تایید می کند." اما گویا عده ای فقط بخش آخرش را خوانده اند: "مدیر عامل اپل کوک وجود اپل آیواچ را تایید می کند."

بگذارید جدی باشیم. تیم کوک مثل تمام مدیران ارشد اپل، تا لحظه معرفی محصولات جدید وجود آنها را تایید یا رد نخواهد کرد. آنچه به او نسبت داده شده اشتباه است. خبرنگار واقعی، همیشه اصالت خبری به این مهمی را چند بار چک می کند و در این مورد خاص حتما می بیند که در ابتدای منبع اصلی (نیویورک تایمز) آمده: "تیم کوک تقاضای مصاحبه ما برای این مقاله را رد کرد." در نتیجه غیرممکن است که در همان مقاله وجود آیواچ را تایید کرده باشد.

اگر دقتی در کار باشد، در جای دیگری از همان مصاحبه آمده که برخی کارمندان اپل وجود آیواچ را تایید کرده و گفته اند که تیم کوک در دیزاین و مهندسی آن کمتر درگیر است و کار اصلی را به جانی آیو سپرده.

Screen Shot 1393-03-26 at 3.33.25 PM

این هم از داستان امروز. در کار ما جمله قصاری هست که آن را شعار خودمان قرار داده ایم: "نوشتن متن هایی که راحت خوانده می شوند، دیوانه وار سخت است." متن های بد را هم که هر کسی می تواند بنویسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (43 مورد)
  • Dariush
    Dariush | ۲۷ خرداد ۱۳۹۳

    خخخخخخخ
    ایول دیجیاتو همین بس بود براشون که حذف کردند
    سایت همسایه برو خونه :)

  • Grubbs_bec
    Grubbs_bec | ۲۷ خرداد ۱۳۹۳

    واقعا اين چند وقت كه نبودين داشتم ديونه ميشدم از دسته اين سايت همسايه!

  • مهران
    مهران | ۲۶ خرداد ۱۳۹۳

    وای که چه افتضاحاتی به بار میاره این همسایه!

  • مهیار
    مهیار | ۲۶ خرداد ۱۳۹۳

    با سلام خدمت عوامل سایت دیجیاتو

    من از اوایل شروع به کار نارنجی خوانندش بودم و لذت بردم
    البته هیچ وقت فعالیتی در کامنت ها نداشتم ولی این پست بهونه ای شد تا بگم واقعا ممنونم از بابت زحمتی که می کشید

    بخاطر احترامی که برای نارنجی قائلم همیشه فید شماره 1 من میمونه و بخاطر اعتمادی که به شما دارم امیدوارم روز به روز پیشرفت کنید

  • Amer
    Amer | ۲۶ خرداد ۱۳۹۳

    حضرت نیما دادگستر است دیگر بعضی وقت ها دوست دارد عالی باشد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی