ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک می خواهد چند اَبر کارخانه تولید صفحات خورشیدی بسازد

رییس هیئت مدیره SolarCity کسی نیست جز ایلان ماسک، چهره خندان و توامان جدی دنیای تکنولوژی که قصد دارد حداقل یک کارخانه عظیم تولید صفحات خورشیدی را در ایالت نیویورک بسازد. در بیانیه ای که ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۷:۲۳

رییس هیئت مدیره SolarCity کسی نیست جز ایلان ماسک، چهره خندان و توامان جدی دنیای تکنولوژی که قصد دارد حداقل یک کارخانه عظیم تولید صفحات خورشیدی را در ایالت نیویورک بسازد.

در بیانیه ای که دیروز این شرکت منتشر کرده، آمده که کارخانه جدید یکی از بزرگترین خطوط تولید در کل دنیا است و تنها یک شروع به شمار می رود. طبق برنامه اعلامی، سولار سیتی حداقل یک و چند کارخانه "به مراتب بزرگتر" در سال های آینده بر پا خواهد کرد.

کارخانه های جدید این شرکت برای پوشش تقاضای رو به افزایش مصرف کنندگان صفحات خورشیدی ساخته خواهند شد و ایلان ماسک درباره آنها می گوید: "ما انتظار داریم سالانه ۱۰ گیگاوات [پنل خورشیدی] نصب کنیم" که با حجم تولید فعلی امکان پاسخگویی به آن نیست.

همان دیروز سولار سیتی خبر خرید شرکت Silevo را نیز داد که ماژول های خورشیدی آن "نمونه ای منحصر به فرد از تولید انرژی زیاد با هزینه کم" را در معرض نمایش می گذارند.

قیمت صفحات خورشیدی در سال های اخیر به خاطر واردات نمونه های ارزان قیمت به بازار امریکا کاهش یافته ولی چنین پنل هایی بهروری خوبی ندارند و هنوز آنقدر ارزان نشده اند تا تولید انبوه شان مناسب باشد.

قرار است ایالات متحده از سال ۲۰۱۶ اقدام به وضع تعرفه بر واردات پنل های چینی کند. ایلان ماسک و سولار سیتی با بهره گیری از این فرصت می توانند با تولید پنل های ارزان و با کیفیت، بازار را تصاحب کنند و این صنعت را جانی دوباره ببخشند.

ایلان ماسک اوایل سال جاری میلادی برنامه مشابهی را برای تولید باتری های لیتیوم یونی در کارخانه های تسلا الکتریک اعلام کرد و گویا قرار است این دو ابر کارخانه به یکدیگر کمک نیز برسانند. آقای ماسک قول داده کارخانه تولید باتری اش بسیار "سبز" باشد و از انرژی نوی حاصل از صفحات خورشیدی سولار سیتی بهره ببرد.

فکر می کنید برنامه های ایلان ماسک برای دگرگونی زندگی بر روی کره زمین، حد و مرزی غیر از محدودیت های علمی و تکنولوژیک داشته باشد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • بهرام صحت
    بهرام صحت | ۲۸ مهر ۱۳۹۴

    سلام ایا ما هم می تونیم یه همچین کار خونه ای تو ایران راه بندازیم اگر اره چه طوری وبا چقدر سرمایه لطفا یکی به من اطلاعات بده

  • saeed
    saeed | ۲۹ خرداد ۱۳۹۳

    این آدم یه تنه داره توی تمام بخش هایی که به هر دلیلی عقب مونده هستیم ( منظور کل جامعه بشری هست نه کشور خاصی) کار میکنه و اتفاقا عالی هم داره جلو میره

  • Ag
    Ag | ۲۸ خرداد ۱۳۹۳

    یعی خداییش ایران باید بره روی همچین چیزی سرمایه گذاری کنه...
    این همه کویر توی این مملکت ریخته که بیش از 300 روز سال کاملا آفتابی هستن... استفاده از این فضا بدون اغراق میتونه برق ایران و حتی چندتا از همسایه هاشو تامین کنه...
    الان شما آلمان رو ببینید که چطوری نیروگاه های هسته ای خودشو تعطیل میکنه و داره روز به روز بیشتر از انرژی خورشیدی استفاده میکنه...
    بعد اینجا آقایون 300 میلیارد دلار خرج کردن که انرژی هسته ای داشته باشن...

    تفاوت ها چفدر آخه...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی