ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت در تلاش برای استفاده از نام نوکیا؛ آیا این برند دوست داشتنی زنده می ماند؟

evLeaks دقایقی پیش اعلام کرد که مایکروسافت در تلاش است تا حق امتیاز استفاده از نام نوکیا را به دست آورد تا زین پس تلفن های هوشمند خود را با برند Nokia by Microsoft به ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۷ تیر ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۱

evLeaks دقایقی پیش اعلام کرد که مایکروسافت در تلاش است تا حق امتیاز استفاده از نام نوکیا را به دست آورد تا زین پس تلفن های هوشمند خود را با برند Nokia by Microsoft به بازار عرضه کند. همچنین به نظر می رسد برند لومیا، که هم اکنون تحت مالکیت مایکروسافت است، به زودی جایگزین نام سرفس گردد.

مایکروسافت پس از خریدن بخش موبایل نوکیا، حق استفاده از نام این برند قدیمی را برای محصولاتی همچون Nokia X و Asha به مدت ۱۰ سال به دست آورد. اما طی توافق نامه ای که دو طرف در زمان عقد قرارداد، امضا کردند، مایکروسافت موظف است پس از ۱۸ ماه استفاده از برند نوکیا برای تلفن های هوشمند را متوقف نماید.

image_thumb127-w600

با توجه به نام نیکی که نوکیا توانسته در طول سالیان گذشته از خود بر جای گذارد، این حرکت مایکروسافت به نظر تصمیم درستی می آید. تلفن های ویندوز فونی اکنون با نام نوکیا عجین شده اند و تغییر این برند می تواند بازار مایکروسافت را متزلزل نماید.

اما در مورد جایگزین کردن برند سرفس با لومیا، هنوز انگیزه مشخصی از سمت مایکروسافت اعلام نشده است. این شرکت تا کنون میلیون ها دلار برای ایجاد نام سرفس هزینه کرده و به مرور موفق شده تا خانواده ای مشخص از تبلت ها را با این نام معرفی نماید.

به هر ترتیب باید بگوییم قطعا اکثر کاربران و طرفداران قدیمی نوکیا، از زنده ماندن این نام و ادامه حضورش بر روی تلفن های هوشمند بعدی خوشحال خواهند شد.

نظر شما چیست؟ آیا نوکیا باید با خاطرات شیرینش به فراموشی سپرده می شد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • nima
    nima | ۸ تیر ۱۳۹۳

    من یکی از طرفدارای پروپا قرص نوکیام و ویندوز فون ولی واسم عجیب بود که چرا کارشون نگرفت امیدوارم اسم نوکیا بمونه ومایکروسافت یه جونه تازه بهش بده و با همون طراحی های زیبا و امکانات گوشیارو به بازار عرضه کنه

  • ESM
    ESM | ۸ تیر ۱۳۹۳

    برام اهمیتی نداره
    نوکیا خیلی وقته اینجا حضور نداره
    نمایندگی داره اما توی دست مردم نیست
    یه زمانی با سیمبین خدایی میکرد
    الان بازار اندروید و iOS
    همونطور که مایکروسافت عرصه رقابت رو از بقیه با ویندوز یه زمانی گرفت و خدایی کرد الان عرصه گوشی ها مال اندروید و iOS هست و مایکروسافت باید مثل اون شرکت هایی که تقریبا حذفشون کرد آماده خداحافظی بشه
    بازار گجت های پوشیدنی و همراه کلا چندین سال توی بی اعتنایی کامل مایکروسافت بود
    قرار نیست اعتبار و تجربه iOS و Android برسه به ویندوز
    یکیو اینجا داریم عشق نوکیا
    واسه ویندوز برید ازش و اومد سمت htc
    ازش پرسیدم چرا ول کردی عشقتو میگف احساس میکردم سیمبین قدیم رو بیشتر دوس دارم تا ویندوز فون
    میگفت زشته!!
    و دیگه سکوت کرد و به فکر فرو رفت و هیچی نگف :دی

  • سعید
    سعید | ۷ تیر ۱۳۹۳

    ماکروسافت خودشم میدونه حذف برند نوکیا یه حماقت ب تمام معناست. نوکیا تنها یک برند نیست، یک عمر خاطره است.هزینه ی حذف این برند براش خیلی گرون تموم میشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی