ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

بازگشت لپ تاپ های وایو این بار بدون نام سونی

سونی چند ماه پیش در یک اقدام ناگهانی برند لپ تاپ های تجاری خود، موسوم به VAIO را به شرکای ژاپنی خود فروخت. دلیل این کار تمرکز بیشتر به صنعت موبایل و تبلت اعلام شد و حالا، مانند یک ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۳ | ۱۴:۵۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

سونی چند ماه پیش در یک اقدام ناگهانی برند لپ تاپ های تجاری خود، موسوم به VAIO را به شرکای ژاپنی خود فروخت. دلیل این کار تمرکز بیشتر به صنعت موبایل و تبلت اعلام شد و حالا، مانند یک ققنوس، لپ تاپ های وایو مجددا با همان ظاهر آشنا متولد شده اند. ولی این بار بدون همراه داشتن نام سونی.

برند وایو در اولین قدم، آخرین لپ تاپ های سونی با نام های وایو فیت (۱۵ اینچی) و وایو پرو (در دو مدل ۱۱ و ۱۳ اینچی) را در ژاپن عرضه خواهد کرد. پیش از این دو مدل از سونی با همین نام ها معرفی شده بودند که هر دو از لپ تاپ های قدرتمندی به حساب می آیند. اما با فروش برند وایو عرضه آنها به شرکت بعدی واگذار شد.

vaiovaio

به گفته مدیر عامل جدید وایو، آقای تاکایوکی سکیتوری، این شرکت فقط به کار تولید رایانه های شخصی می پردازد و متعهد شد که DNA وایو را حفظ کرده و درست همانند قبل، لپ تاپ هایی با همان کیفیت و قدرت عرضه خواهند کرد.

پیغامی در وب سایت وایو به زبان ژاپنی قرار گرفته که از ادامه کار نام تجاری "وایو" خبر می دهد. ولی این بار کوچکتر از زمانی که در امپراطوری سونی بود و بیشتر از ۲۴۰ کارمند نخواهد داشت. همچنین سونی ۵ درصد از سهام این شرکت را در اختیار خود دارد. در سطر آخر این متن نوشته شده که در حال حاضر این شرکت برنامه ای برای گسترش عملیات به خارج از ژاپن ندارد.

با توجه به جمله آخر (و ژاپنی بودن سایت وایو) هنوز مشخص نیست لپ تاپ های وایو به دیگر نقاط دنیا ارسال می شود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • arman
    arman | ۱۰ تیر ۱۳۹۳

    3 ساله سری اف دارم هر شب دانلود رایگان میکرده روزا هم گیم و نت و فیلم و .... دمش گرم خدایی .یه بارم بابا بزرگم روش واستاده بود از پنجره بیرونو تماشا میکرد ....الانم باش اینجام خیلی دوسش دارم لپ تاپ نیس رفیقه

    • Ali SONY
      Ali SONY | ۱۱ تیر ۱۳۹۳

      منم f13 داشتم هنوزم سالمه گذاشتمش توی کارتنش خیلیم دوستش دارم ولی الان یه لپ تاپ نو دارم چون به لپ تاپ قوی تری احتیاج داشتم

  • JOHN
    JOHN | ۱۰ تیر ۱۳۹۳

    خوبه که هنوز 5درصدشو حفظ.کرده

  • ali.n
    ali.n | ۱۰ تیر ۱۳۹۳

    حیف شد واقعآ.
    امیدوارم حداقل تاثیرش روی تمرکز سونی بر روی اسمارتفون ها و تبلت ها باشه و شاهد پيشرفتش باشیم.

  • Ali SONY
    Ali SONY | ۱۰ تیر ۱۳۹۳

    اینو هم بگم مطمئن باشید با توجه به اینکه نام و اصالت این لپ تاپ مونده و قرار نیست تغییر کنه، سونی چند سال دیگه دوباره تصاحبش میکنه و دوباره از این لپ تاپ ها خودش تولید میکنه

  • Ali SONY
    Ali SONY | ۱۰ تیر ۱۳۹۳

    یه زمانی بود همه وقتی یه جایی این لپ تاچ رو میدیدین میگفتن این چیه؟ چه مارکیه؟ وقتی که میفهمیدن چه مارکیه و ساخت چه شرکتیه و چه کیفیت و کلاسی داره هم آرزوی داشتنو داشتن! مثل خودم! که بعدمدت ها آرزو سه سال پیش یکیشو خریدم! سه سال باهاش کار کردم! هنوزم هیچیش نشده! دیگه به عنوان لپ تاپ سابقم ازش یاد میکنم! هنوز هرکی میدیدش بعد سه سال میگفت عجب لپ تاپیه! (مدل F13) الان که توی کارتنشه! همین الان پیش هر مغازه دار بردم گفته این لپ تاپت اگه غراضه هم بشه سگش میارزه به لپ تاپ های حالا و اگر بازم ازش کار بکشی حداقل تا 5 سال دیگه جواب میده بهت و خراب نمیشه

  • emeliano
    emeliano | ۱۰ تیر ۱۳۹۳

    از قدیمی های نارنجی هستم با همون اسم و آواتار برگشتیم. مخلص همتون

  • WOLF
    WOLF | ۱۰ تیر ۱۳۹۳

    همه VAIO با سونی میشناسن :|
    اصلا سری VAIO سونی معروفه مگه نه :|
    نه :|

    • a.mohammadi
      a.mohammadi | ۱۰ تیر ۱۳۹۳

      عزیز زیاد خوشحال نباش اینجام مثل نارنجی جمع میشه فعلا که نیما دادگستر از سایت رفته رنکینک ه 100 تا پایین اومده و کسی هم که پاسخگو نیست امیدوارم مانی قاسمی بمونه

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۱۰ تیر ۱۳۹۳

    این vaio اون vaio نمی شه !!!! از من گفتن بود !!!

  • Banksy
    Banksy | ۱۰ تیر ۱۳۹۳

    VAIO ترکیبی از آنالوگ و دیجیتال هست

    VA: موج سینوسی آنالوگ
    IO: صفر و یک دیجیتالی

  • Mohamad Gandomi
    Mohamad Gandomi | ۱۰ تیر ۱۳۹۳

    من که تا چند سال پیش همش تو کف این بودم Vaio و Sony کجاشون شبیه همه ...
    اگه این همون سونیه ... چرا مثه آدم ننوشتنش ؟ :|
    بعلههه :)

مطالب پیشنهادی