ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

ترفندها: چطور در مواقع اورژانسی آیفون، لومیا یا هر تلفن اندرویدی را ریست کنیم

کمی در زمان به عقب برگردیم؛ در روزگاری که تلفن های همراه باتری قابل تعویض داشتند و هر زمان که دستگاه دچار هنگ می شد، با کشیدن و جا زدن مجدد باتری، چند ثانیه صبر ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

کمی در زمان به عقب برگردیم؛ در روزگاری که تلفن های همراه باتری قابل تعویض داشتند و هر زمان که دستگاه دچار هنگ می شد، با کشیدن و جا زدن مجدد باتری، چند ثانیه صبر و روشن کردن تلفن موضوع حل می شد.

اما امروزه سازندگان تلفن های هوشمند از باتری های داخلی و جدا نشدنی استفاده می کنند. مانند اچ تی سی وان (ام۸)، نکسوس ۵، موتورولا موتو جی، اکسپریا زد۲ و البته، تمام مدل های آیفون.

حال تصور کنید تلفن هوشمند شما هنگ کرده و هیچ عکس العملی نشان نمی دهد. برای حل این مشکل، کارخانه ها راهکاری را اندیشیده اند که شما بدون هیچ مشکلی دستگاه را خاموش و مجددا روشن کنید تا مشکل هنگی برطرف شود. لازم است شما هم از روش خاموش شدن اورژانسی دستگاه خود اطلاع داشته باشید تا در مواقع ضروری دست و پا بسته نمانید.

متاسفانه برای این مسئله یک راه حل یکسان وجود ندارد و ممکن است هر دستگاهی روش جداگانه ای داشته باشد. در بعضی مدل ها اگر دکمه پاور را چند ثانیه نگه دارید دستگاه خاموش می شود ولی در برخی دیگر نیاز به استفاده از نگه داشتن همزمان پاور و یک دکمه دیگر است. دقت داشته باشید گاهی لازم است بیشتر از ۱۰ ثانیه دکمه ها را نگه داریم یا حتی در برخی اوقات، چند بار باید تکرار کنید تا این عمل انجام شود.

در اینجا به ذکر روش خاموش کردن در مواقع ضروری برندهای معروف می پردازیم:

آیفون: با نگه داشتن همزمان هوم و پاور برای حدود ۱۰ ثانیه دستگاه در هر شرایطی خاموش خواهد شد.

سامسونگ، الجی، هواوی، اسوس (مدل های اندرویدی): نگه داشتن دکمه پاور برای چند ثانیه منجر به خاموش شدن دستگاه می شود.

سونی، اچ تی سی (مدل های اندرویدی): با نگه داشتن همزمان دکمه پاور و ولوم بالا اکثر مدل های سونی و اچ تی سی خاموش می شوند. البته برخی مدل های سونی، مثل زد۲ از یک دکمه سخت افزاری کوچک جهت ریست ضروری برخوردارند. این دکمه عموما در کنار درگاه سیم کارت قرار دارد.

موتورولا و تمام مدل های لومیا: مانند سری سامسونگ، با نگه داشتن دکمه پاور برای حدود ۵ ثانیه دستگاه خاموش می شود. سپس اگر به طور خودکار روشن نشد اقدام به فشردن مجدد دکمه پاور کنید.

اگر تلفن شما به روشی غیر از روش های ذکر شده خاموش می شود، آن را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (55 مورد)
  • JOHN
    JOHN | ۲۰ تیر ۱۳۹۳

    اکسپریا اس پی که خودش دکمه مخصوص داره ولی مشکل اینه پشت گوشی هست و باید در رو باز کرد..با روش گرفتن پاور و ولوم اپ هم یک دفعه که گوشیم هنگ کرد امتحان کردم شد ولی بعدا از دوستان پرسیدم گفتن خودش ریستارت شده و اس پی این قابلیت رو نداره.

    • رضا
      رضا | ۲۰ تیر ۱۳۹۳

      در اس پی در آوردن سیم کارت ریستارت میکنه

      • JOHN
        JOHN | ۲۰ تیر ۱۳۹۳

        فکر نمیکنم.من تا حالا امتحان نکردم.طبق دفترچش هم فقط همون یک کلید هست

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۲۰ تیر ۱۳۹۳

    دوستان کسی فروشگاهی رو می شناسه که nike plus رو داشته باشه ؟ پیشاپیش ممنون!!

    • Thinkdifferent
      Thinkdifferent | ۲۱ تیر ۱۳۹۳

      http://www.apple-nic.com/applestore/accesories-shop/سنسور-nike-ipod-apple.html

  • کوروش
    کوروش | ۲۰ تیر ۱۳۹۳

    مرسی ترفند خوبی بود واقعا بعضی جاها بد جوری جواب میده !!!
    یادش بخیر یه زمانی نوکیا ها که هنگ میکرد سریع باطری رو در میوردیم :))))
    ----------------------------------------------------------
    بچه ها ازتون کمک میخوام البته ببخشید بی ربطه !!!
    ولی یه برنامه ی خوب شبیه سازیه اندروید برای کامپیوتر میخوام
    که برنامه های اندروید رو روی پی سیه خودم اجرا کنم !!!
    البته جدید و به روز باشه سیستم زیادی هم نخواد واینکه خودتون امحتانش کرده باشید / چون خیلی هارو دیدم نظر دادن که اجرا نمیشه :)))
    مرسی از همه

    • Mohamad Gandomi
      Mohamad Gandomi | ۲۰ تیر ۱۳۹۳

      BLue Stacks
      سرچ کن دانلودش کن ... حدودا 100 مگه ... عالیه برنامش :)
      فایل های apk رو که داری دیگه باز میکنی اون خودش نصب میکنه ... بعد از منوش هرچی بخوای انتخاب میکنی :))

  • امیر بهادر
    امیر بهادر | ۲۰ تیر ۱۳۹۳

    lumia 920 با گرفتن دکمه ولوم بالا و پاور ریستارت میشه و خاموش میشه

  • ali.n
    ali.n | ۲۰ تیر ۱۳۹۳

    مال سونی رو فکر کنم ولوم پایین و دکمه پاور باشه نه ولوم بالا.
    شایدم توی مدلای قدیم و جدید فرق کرده.
    کسی اگه اطلاع داره لطفا دقیق بگه.

    • JOHN
      JOHN | ۲۰ تیر ۱۳۹۳

      علی جان پاور +ولوم پایین برای عکس گرفتن هست

      • ali.n
        ali.n | ۲۱ تیر ۱۳۹۳

        بله حق با شماست.
        پس پاور و ولوم بالا برای مواقع هنگه.

  • hamed
    hamed | ۲۰ تیر ۱۳۹۳

    htc one M8 و M7 و one s من با همون ۱۰ ثانیه نگه داشتن پاور ریست میشن و میشدن . البته فقط تو one s اونم کلا ۲ یا ۳ بار لازم شد این جوری ریست شه وگرنه m7 تو طول ۱ سال و M8 یک بار هم هنگ نکردن ، حتی یک بار هم یه لگ نزدن

    • Sirvanist
      Sirvanist | ۱۸ شهریور ۱۳۹۴

      ?Etelate gooshi pak nemishe

  • مهدی
    مهدی | ۲۰ تیر ۱۳۹۳

    پس باتری قابل تعویض ماله چیه؟؟؟
    به قول دوستمون در یک حرکت گوشی به فنا میرفت:دی

  • احسان
    احسان | ۲۰ تیر ۱۳۹۳

    ترفند جالبی بود ...
    منتظر ترفندهای بیشتر هستیم !

  • Amin Digiato
    Amin Digiato | ۲۰ تیر ۱۳۹۳

    یادش بخیر قدیما در یه اقدام ضربتی باتری رو در میاوردم و تمام ...

  • سپهر
    سپهر | ۲۰ تیر ۱۳۹۳

    من يك بار آيپدم دچار مشكل شد و با همين روش درستش كردم
    البته اول بلد نبودم و پس از گشت و گذار تو اينترنت با كامپيوتر اونو ياد گرفتم
    به هر حال ممنون آقاي پور حسيني اين آموزش ها مي تونن براي برخي مفيد باشند

    • Amin Digiato
      Amin Digiato | ۲۰ تیر ۱۳۹۳

      من تا حالا آیفن نداشتم اما اگه آی او اس ، هم هنگ می کنه پس چرا به اندروید میگن هنگروید؟

      • سپهر
        سپهر | ۲۰ تیر ۱۳۹۳

        راستش هنگ نكرد
        يه كيف براش ( آيپد ) خريده بودم كه وقتي درش را مي بستي صفحه قفل مي شد
        هيچي ديگه مثل اين كه كيفه قلابي بود

        • Erfanm
          Erfanm | ۲۱ تیر ۱۳۹۳

          ربطی به کیف نداره
          اینا یه سنسور آهنربایی دارن در قسمت خاصی از گوشی یا تبلت
          با آهنربای معمولی هم بهش نزدیک کنی صفحه خاموش میشه
          اما هنگ کردن به هیچ وجه ربطی به نوع آهنربا یا مارک کیف و یا هر چیز دیگه نداره
          یا سنسور تشخیص میده و صفحه قفل
          و یا کاور خرابه و تشخیص نمیده!
          از این دو حالت خارج نیس

      • hesamgto
        hesamgto | ۲۱ تیر ۱۳۹۳

        داداش هیچ گوشی نیست که هنگ نکنه . من دست خودم هم آیفون هنگ کرده و هم اندروید ولی خوب آیفون هنگش کمتره به نسبت!!!

      • AhmadRzz
        AhmadRzz | ۲۱ تیر ۱۳۹۳

        هنگ ههههههه
        اي او اس ٧ كلا هنگ و كرش
        ما كه تو برنامه هاي خود اپلم كرش و هنگ زياد ديديم

      • سهیل
        سهیل | ۲۱ تیر ۱۳۹۳

        4s من تاحالا با همچین مشکلی مواجه نشده. اما خوب ممکنه دیگه. چیز غیرممکنی نیست

    • محمدامین محمدنژاد
      محمدامین محمدنژاد | ۶ خرداد ۱۳۹۴

      در جواب سپهر
      بستگی به جایی که از اون خریدی داره من تو این فروشگاه کیفت اورجینال آیپد خرید ۳۲۰ تومان، به اون حالت هم که صفحه رو خاموش میکنه میگه اسمارت
      http://www.almasp.com/index.php?route=product/category&path=8

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی