ترفندها: چطور در مواقع اورژانسی آیفون، لومیا یا هر تلفن اندرویدی را ریست کنیم
کمی در زمان به عقب برگردیم؛ در روزگاری که تلفن های همراه باتری قابل تعویض داشتند و هر زمان که دستگاه دچار هنگ می شد، با کشیدن و جا زدن مجدد باتری، چند ثانیه صبر ...
کمی در زمان به عقب برگردیم؛ در روزگاری که تلفن های همراه باتری قابل تعویض داشتند و هر زمان که دستگاه دچار هنگ می شد، با کشیدن و جا زدن مجدد باتری، چند ثانیه صبر و روشن کردن تلفن موضوع حل می شد.
اما امروزه سازندگان تلفن های هوشمند از باتری های داخلی و جدا نشدنی استفاده می کنند. مانند اچ تی سی وان (ام۸)، نکسوس ۵، موتورولا موتو جی، اکسپریا زد۲ و البته، تمام مدل های آیفون.
حال تصور کنید تلفن هوشمند شما هنگ کرده و هیچ عکس العملی نشان نمی دهد. برای حل این مشکل، کارخانه ها راهکاری را اندیشیده اند که شما بدون هیچ مشکلی دستگاه را خاموش و مجددا روشن کنید تا مشکل هنگی برطرف شود. لازم است شما هم از روش خاموش شدن اورژانسی دستگاه خود اطلاع داشته باشید تا در مواقع ضروری دست و پا بسته نمانید.
متاسفانه برای این مسئله یک راه حل یکسان وجود ندارد و ممکن است هر دستگاهی روش جداگانه ای داشته باشد. در بعضی مدل ها اگر دکمه پاور را چند ثانیه نگه دارید دستگاه خاموش می شود ولی در برخی دیگر نیاز به استفاده از نگه داشتن همزمان پاور و یک دکمه دیگر است. دقت داشته باشید گاهی لازم است بیشتر از ۱۰ ثانیه دکمه ها را نگه داریم یا حتی در برخی اوقات، چند بار باید تکرار کنید تا این عمل انجام شود.
در اینجا به ذکر روش خاموش کردن در مواقع ضروری برندهای معروف می پردازیم:
آیفون: با نگه داشتن همزمان هوم و پاور برای حدود ۱۰ ثانیه دستگاه در هر شرایطی خاموش خواهد شد.
سامسونگ، الجی، هواوی، اسوس (مدل های اندرویدی): نگه داشتن دکمه پاور برای چند ثانیه منجر به خاموش شدن دستگاه می شود.
سونی، اچ تی سی (مدل های اندرویدی): با نگه داشتن همزمان دکمه پاور و ولوم بالا اکثر مدل های سونی و اچ تی سی خاموش می شوند. البته برخی مدل های سونی، مثل زد۲ از یک دکمه سخت افزاری کوچک جهت ریست ضروری برخوردارند. این دکمه عموما در کنار درگاه سیم کارت قرار دارد.
موتورولا و تمام مدل های لومیا: مانند سری سامسونگ، با نگه داشتن دکمه پاور برای حدود ۵ ثانیه دستگاه خاموش می شود. سپس اگر به طور خودکار روشن نشد اقدام به فشردن مجدد دکمه پاور کنید.
اگر تلفن شما به روشی غیر از روش های ذکر شده خاموش می شود، آن را با ما در میان بگذارید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
اکسپریا اس پی که خودش دکمه مخصوص داره ولی مشکل اینه پشت گوشی هست و باید در رو باز کرد..با روش گرفتن پاور و ولوم اپ هم یک دفعه که گوشیم هنگ کرد امتحان کردم شد ولی بعدا از دوستان پرسیدم گفتن خودش ریستارت شده و اس پی این قابلیت رو نداره.
در اس پی در آوردن سیم کارت ریستارت میکنه
فکر نمیکنم.من تا حالا امتحان نکردم.طبق دفترچش هم فقط همون یک کلید هست
دوستان کسی فروشگاهی رو می شناسه که nike plus رو داشته باشه ؟ پیشاپیش ممنون!!
http://www.apple-nic.com/applestore/accesories-shop/سنسور-nike-ipod-apple.html
مرسی ترفند خوبی بود واقعا بعضی جاها بد جوری جواب میده !!!
یادش بخیر یه زمانی نوکیا ها که هنگ میکرد سریع باطری رو در میوردیم :))))
----------------------------------------------------------
بچه ها ازتون کمک میخوام البته ببخشید بی ربطه !!!
ولی یه برنامه ی خوب شبیه سازیه اندروید برای کامپیوتر میخوام
که برنامه های اندروید رو روی پی سیه خودم اجرا کنم !!!
البته جدید و به روز باشه سیستم زیادی هم نخواد واینکه خودتون امحتانش کرده باشید / چون خیلی هارو دیدم نظر دادن که اجرا نمیشه :)))
مرسی از همه
BLue Stacks
سرچ کن دانلودش کن ... حدودا 100 مگه ... عالیه برنامش :)
فایل های apk رو که داری دیگه باز میکنی اون خودش نصب میکنه ... بعد از منوش هرچی بخوای انتخاب میکنی :))
lumia 920 با گرفتن دکمه ولوم بالا و پاور ریستارت میشه و خاموش میشه
مال سونی رو فکر کنم ولوم پایین و دکمه پاور باشه نه ولوم بالا.
شایدم توی مدلای قدیم و جدید فرق کرده.
کسی اگه اطلاع داره لطفا دقیق بگه.
علی جان پاور +ولوم پایین برای عکس گرفتن هست
بله حق با شماست.
پس پاور و ولوم بالا برای مواقع هنگه.
htc one M8 و M7 و one s من با همون ۱۰ ثانیه نگه داشتن پاور ریست میشن و میشدن . البته فقط تو one s اونم کلا ۲ یا ۳ بار لازم شد این جوری ریست شه وگرنه m7 تو طول ۱ سال و M8 یک بار هم هنگ نکردن ، حتی یک بار هم یه لگ نزدن
?Etelate gooshi pak nemishe
پس باتری قابل تعویض ماله چیه؟؟؟
به قول دوستمون در یک حرکت گوشی به فنا میرفت:دی
ترفند جالبی بود ...
منتظر ترفندهای بیشتر هستیم !
یادش بخیر قدیما در یه اقدام ضربتی باتری رو در میاوردم و تمام ...
من يك بار آيپدم دچار مشكل شد و با همين روش درستش كردم
البته اول بلد نبودم و پس از گشت و گذار تو اينترنت با كامپيوتر اونو ياد گرفتم
به هر حال ممنون آقاي پور حسيني اين آموزش ها مي تونن براي برخي مفيد باشند
من تا حالا آیفن نداشتم اما اگه آی او اس ، هم هنگ می کنه پس چرا به اندروید میگن هنگروید؟
راستش هنگ نكرد
يه كيف براش ( آيپد ) خريده بودم كه وقتي درش را مي بستي صفحه قفل مي شد
هيچي ديگه مثل اين كه كيفه قلابي بود
ربطی به کیف نداره
اینا یه سنسور آهنربایی دارن در قسمت خاصی از گوشی یا تبلت
با آهنربای معمولی هم بهش نزدیک کنی صفحه خاموش میشه
اما هنگ کردن به هیچ وجه ربطی به نوع آهنربا یا مارک کیف و یا هر چیز دیگه نداره
یا سنسور تشخیص میده و صفحه قفل
و یا کاور خرابه و تشخیص نمیده!
از این دو حالت خارج نیس
داداش هیچ گوشی نیست که هنگ نکنه . من دست خودم هم آیفون هنگ کرده و هم اندروید ولی خوب آیفون هنگش کمتره به نسبت!!!
هنگ ههههههه
اي او اس ٧ كلا هنگ و كرش
ما كه تو برنامه هاي خود اپلم كرش و هنگ زياد ديديم
4s من تاحالا با همچین مشکلی مواجه نشده. اما خوب ممکنه دیگه. چیز غیرممکنی نیست
در جواب سپهر
بستگی به جایی که از اون خریدی داره من تو این فروشگاه کیفت اورجینال آیپد خرید ۳۲۰ تومان، به اون حالت هم که صفحه رو خاموش میکنه میگه اسمارت
http://www.almasp.com/index.php?route=product/category&path=8