بابک پرویز، خالق عینک گوگل، به آمازون پیوست
بابک پرویز، معمار اصلی عینک گوگل و پشت پرده پروژه محرمانه GoogleX ظاهرا این شرکت را به قصد آمازون ترک کرده است. بابک پرویز بیشترین نقش را در خلق Google Glass داشته است. او دانشمند ایرانی-آمریکایی ...
بابک پرویز، معمار اصلی عینک گوگل و پشت پرده پروژه محرمانه GoogleX ظاهرا این شرکت را به قصد آمازون ترک کرده است. بابک پرویز بیشترین نقش را در خلق Google Glass داشته است. او دانشمند ایرانی-آمریکایی و از دانشمندان شناخته شده دنیا در بیوتکنولوژی است.
او در صفحه گوگل پلاس خود تصویری از لوگوی آمازون به همراه پیامی که از هیجان او خبر می دهد منتشر کرده که نشان از پیوستن او به آمازون است. هنوز به طور رسمی چیزی در مورد موقعیت و سمتی که او در آمازون خواهد داشت منتشر نشده است.
چند روز پیش از این نیز او بخش بیوگرافی پروفایل گوگل پلاس خود را تغییر داده است:
«کار در شرکت های کوچک و استارت آپ ها تا کمپانی های عظیم و دانشگاه ها در اروپا و آمریکا، هر یک جذابیت ها و آموخته های جدیدی برای من داشته است.
من در گوگل فرصتی پیدا کردم که روی برخی پروژه ها (مانند عینک گوگل و لنز چشمی که به زودی به صورت عمومی معرفی می شود) کار کنم و حالا وقت آن رسیده که برای کار روی چیزهای دیگر به آمازون بروم.»
همانطور که در بیوگرافی جدید هم آمده، آقای پرویز اعلام کرده، در کنار عینک گوگل، بر روی پروژه لنز هوشمند نیز کار می کرده است. لنز هوشمند، مجموعه ای بسیار ریز از سنسورها و چیپ ها برای اندازه گیری قند خون و کمک به بیماران دیابتی است.
در حالیکه هنوز به صورت رسمی مشخص نشده که بابک پرویز برای چه به آمازون پیوسته است، سایت ورج قضیه را به تلفن هوشمند آمازون که همین اواخر معرفی شد ربط می دهد. به هر حال باید منتظر اعلامیه های رسمی ماند تا ببینیم قصد آقای پرویز و آمازون از این اقدام ناگهانی چه بوده است.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.

فقط یک لحظه فقط یک لحظه ...فرض کنید تمام دانشمندان ایران در جهان به ایران برگردند . تحریمی نباشد . چه میشود .... خوابش رو ببینی :)
اب روته به جوب بر نمی گرده فعلا رو در یابیم تخیل بعد هم میشه
یکی از بچه ها گفته بود فقط فکر کن اگه همه دانشمندای ایرانی برگردن و تحریمی نباشه چی میشه؟
خب من فکر کردم این طوری میشه:
یه تعدادشون باید باکلی التماس و پارتی بشن کارمند دون پایه یه اداره دولتی و هر روز دیونه شن از بخشنامه های دولتی احمقانه
یه عده شون باید شب تا صبح بجنگن تا بدیهیات دوباره ثابت کنند (به عنوان مثال :میدونستید اکثر ایرانیا فکر میکنن نظریه داروین به طو کامل غلطه کافیه یه بار توی یه جمع حتی دانشگاهی مطرحش کنی)
یه تعدادیشون سر به کنج میبرن یه تعدادیشون دیونه میشن ما تو خیابون دانشگاه به افکارشون می خندیدم یارو دیونست میخواد یه لنز بزار تو چشم که چی بشه عنک چیچی بسازه
نه داداش خدا نکنه هیچ وقت برگردن
کاش تئاتر سقرات میدیدید با بازی فرهاد اییش اون وقت بهتر حرفم درک میکردید
همین الانم کلی نخبه هست ولی یا باید برن سربازی یا به قول یکی از دوستان نهایتش بشن کارمند دون پایه یا در بهترین حالت مدرس دانشگاههای گولکی شهرستانا
اووووووووَه
ایرانی بود؟؟!!
ایول!!!!!!!
شیره!!
بياد كشور خودش با glx همكاري كنه :))
اما خارج از شوخي همين كه هست باعث افتخاره حالا ما ازش خدمت به ايران نميخوايم :(
منظورت ساعت هوشمند جی ال ایکس هست ;)
http://8pic.ir/images/3dkbg64l55l32sj7z2hy.jpg
Iran ...
امیدوارم از این فرصت استفاده و با آقای بابک پرویز مصاحبه کنید درباره این حرکتشون به سمت آمازون !!!
ایولا
باعث افتخاره
یه ایرانی تاثیر گذار دیگه ...
یه مدت هم تو نوکیا بود دوباره یه مدت هم نوکیا روی عینک هوشمند کار میکرد شاید به هم مربوط بوده
به هر حال بهتر بود یه شرکت برای خودش میزد به جای اینکه دائما در حال جابه جای بین شرکتهای مختلف باشه با لاخره یه رگ ایرانی باید داشته باشه
خدا موسس ebay ...خالق عینک گوگل و یکی از مدیران ارشد گوگل
ایرانی باشه ...و ایرانی ها به خاطر تحریم از تمام فناوری ها محروم باشند ......!
به کمتر از ریاست نباید راضی بشه:D
گوگل که جذاب تر از آمازونه من اگه به جاش بودم تو همون گوگل میموندم!!! :)
گوگل جذاب تره ولی کی میدونه شاید گوگل بتونه آمازون رو تصاحب کنه، فقط گاهی یه تغییرات فکری و جریان سازی لازمه.
هرکی ندونه فکر میکنه شما ها همکار جناب بابک خان بودین
اسم چند شرکت دیگم هم یاد بگیرید
اخه یکی نیست بگه تا حالا 100 نخبه از گوگل جدا شدن رفتن تو شرکتای دیگه یا خودشان شرکت زدن
بقیه شرکت ها هم همینه شما فقط گوگل رو بلدین
بهشت بعضی ها فکر کردن گوگل البته انسان ها اندازه رویاهاشون هستند
داداش با اعصاب قاطی ننویس آخراش خیلی گنگ بود نفهمیدم
گوگل ، امازون را تصاحب کنه ؟
مگه آمازون یک استارتاپ هست که گوگل تصاحبش کنه ؟
ارزش سهام امازون بیش از صد و شست میلیاد دلاره و یکی از بزرگترین کمپانی های دنیاست و مدیر بسیار کاریزماتیک و جاه طلبی هم داره ...
دوستان باور کنید دنیای تکنولوژی در گوگل خلاصه نمیشه .