ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تکنولوژی جدید دیزنی: ویرایش خودکار ویدئوهای خام اولیه و ایجاد کلیپ های قابل تماشا

هر روزه مردم بیشتری به ضبط تصاویر روزانه خودشان مشتاق می شوند، چه توسط دوربین های فیلمبرداری سنتی و موبایل یا دوربین هایی که به عینک، هدست، گردن بند یا حتی کیف های دستی متصل ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

هر روزه مردم بیشتری به ضبط تصاویر روزانه خودشان مشتاق می شوند، چه توسط دوربین های فیلمبرداری سنتی و موبایل یا دوربین هایی که به عینک، هدست، گردن بند یا حتی کیف های دستی متصل می شوند.

اما از آنجایی که ممکن است چند نفر در یک محیط، مثلا یک مهمانی، شروع به فیلم برداری همزمان از لحظاتی معین بکنند، بخش تحقیقات دیزنی شیوه ی جدیدی ارائه داده تا ویدیوهای مختلف که توسط دوربین های متفاوتی از یک رویداد یکسان گرفته شده اند را به صورت خودکار و بدون نیاز به دخالت انسان مورد ویرایش قرار دهد.

الگوریتم دیزنی، جالب توجه ترین قسمت های یک رویداد را با توجه به اینکه چند دوربین همزمان از آن لحظه فیلم برداری می کنند و بر مبنای کیفیت تصویر، نورپردازی و زاویه ی تصویر برای تدوین نهایی انتخاب می کند.

تیم تحقیقات دیزنی این پروژه را برای ساخت آسان ویدیو کلیپ های قابل تماشا با کیفیت تدوین مناسب پیاده سازی کرده است، و سیستم مذکور علی رغم ساده سازی روال ویرایش و تدوین همزمان از دستورالعمل های حرفه ای سینمایی مثل تعویض دوربین در یک صحنه ی مناسب هم پیروی می کند، آن هم بدون دخالت انسان.

در حقیقت دیزنی باور دارد که این تکنولوژی می تواند به تدوین گرهای حرفه ای که ساعت ها مشغول دست و پنجه نرم کردن با ویدیوهای خام اولیه هستند هم کمک کند. اگرچه هنوز هم پروسه تدوین ساعت ها طول می کشد اما حداقل چند ساعتی از مقدار میانگین 20 ساعته ی رایج کاسته خواهد شد.

شک دارید که الگوریتم های دیزنی کیفیت مطلوبی از ویدیو شما به دست آورند؟ آریل شمیر از تیم توسعه دهنده این سیستم می گوید: "ویدیوهای نهایی [که توسط این شیوه تدوین می شوند] شاید به اندازه ویدیوهایی که یک انسان آن ها را تدوین می کند از لحاظ تکنیکی و روایت پیچیدگی نداشته باشند اما تقریبا ذات ماجرا را در خود دارند و کیفیت تدوین آنها قابل قبول است. تجربه ما نشان داده که روح اغلب ویدیوها با آنچه که توسط حرفه ای ها ساخته می شوند یکی است."

محققین دیزنی در نظر دارند که این تکنولوژی را در SIGGRAPH 2014 که در کانادا برگزار می شود نمایش دهند، اما پیش از آنکه خبر و جزئیات بیشتری از آن منتشر شود می توانید در ادامه ی مطلب چندین ویدئوی تهیه شده با این شیوه را در قیاس با ویدئوهایی که توسط انسان تدوین شده اند ببینید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/footage-auto-edit.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • AGHASINAAAAAA
    AGHASINAAAAAA | ۲۰ مرداد ۱۳۹۳

    خبرش تو هر سايتي ميري هست .

  • عامرخان
    عامرخان | ۲۰ مرداد ۱۳۹۳

    ممنون آقای وفانژاد

  • Gublin
    Gublin | ۲۰ مرداد ۱۳۹۳

    من عاشق Disney ام، واقعا سطحش از بقیه بالاتره.
    والتر خدا بیامرزت :')
    -------
    دوستان کسی میدونه آقایون " فامیل دور " و " سوتابایت " چه بلایی سرشون اومده؟ دو روزه پیداشون نیست، سایت بدون اونها خیلی خلوت شده :(

  • amirreza
    amirreza | ۲۰ مرداد ۱۳۹۳

    Videoshop :|

مطالب پیشنهادی