ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی کمپین کودکان امید ۲۰۱۴ توسط سامسونگ در ایران

CSR یا Corporate social responsibility ، به مسئولیتی اجتماعی گفته می شود که هر شرکت در حد و توان خود تلاش می کند تا آن را در جامعه پیاده سازی نماید. اقداماتی که در قالب این عنوان ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۳ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۷:۳۷

CSR یا Corporate social responsibility ، به مسئولیتی اجتماعی گفته می شود که هر شرکت در حد و توان خود تلاش می کند تا آن را در جامعه پیاده سازی نماید. اقداماتی که در قالب این عنوان صورت می پذیرند، غالبا تلاش می کنند تا آثار مثبت فعالیت های هر شرکت را بر روی جامعه به نمایش بگذارند. شرکت ها برای اجرای CSR الزامی ندارند، اما بیشتر آن ها از این طریق سعی می کنند مسئولیت پذیری خود در امور اجتماعی را به کاربران ثابت کنند.

سامسونگ به عنوان یکی از شرکت هایی که در ایران فعالیت دارد، همواره تلاش نموده تا بحث CSR را با جدیت زیادی دنبال کند. این شرکت به تازگی کمپینی با نام «کودکان امید» را راه اندازی کرده است که طی آن قصد دارد امکانات خود را در اختیار مناطق مختلف کشورمان قرار دهد.

دیروز طی مراسمی از فاز های بعدی کمپین کودکان امید رونمایی شد و مهتاب کرامتی (بازیگر و سفیر این کمپین) به شرح اهداف پروژه و اقدامات سامسونگ در آینده پرداخت. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا با «کودکان امید» بیشتر آشنا شویم.

پروژه های مسئولیت اجتماعی سامسونگ در ایران:

در سال ۲۰۱۴ سامسونگ قصد دارد در ادامه پروژه موفق کودکان امید در ایران، در سه پروژه جداگانه به تجهیز ۱۰ مدرسه به کلاس های هوشمند، راه اندازی چهار کتابخانه گویا و تاسیس یک مرکز مهندسی به نام آکادمی مهندسی سامسونگ بپردازد.

G05A1332

کتاب خانه گویا:

کتابخانه گویا با هدف بهبود کیفیت آموزش به کودکان نابینا و کم بینا و تسهیل فعالیت های آموزشی شان راه اندازی شده است. پروژه کتابخانه گویا از سوی سامسونگ راه اندازی و با مشارکت سازمان بهزیستی کشور و انجمن نابینایان به اجرا درآمده است.

تاکنون کتابخانه های گویا در شهرهای بندرعباس، کاشان، زنجان، سنندج، ارومیه، ارسنجان، زاهدان و گرگان راه اندازی شده و ساخت چهار کتابخانه دیگر در دستور کار کمپین کودکان امید قرار دارد.

G05A9150

دسترسی به این کتابخانه ها کیفیت آموزشی کودکان نابینا و کم بینا را بهبود می بخشد و امکاناتی برابر برای رشد و پرورش توانایی ها و استعدادهای این قشر از جامعه را مهیا می کند.

در کتابخانه های گویا امکاناتی از قبیل نرم افزارهای مخصوص نابینایان، کتاب های گویا، مانیتور بریل و تجهیزات صوتی مورد نیاز نابینایان فراهم شده است. همچنین با مشارکت بیش از ۱۲۰۰ داوطلب، ۱۵۰ کتاب صوتی برای کودکان نابینا و کم بینا فراهم شده است.

کلاس آینده:

IMG_0697-copy-w600

کلاس آینده یکی دیگر از پروژه های مسئولیت اجتماعی سامسونگ است که به هوشمند سازی مدارس در مناطق محروم می پردازد. کمپین کودکان امید سامسونگ هوشمند سازی ۱۳ مدرسه را دستور کار خود دارد. هوشندسازی مدارس با همکاری وزارت آموزش و پرورش صورت می گیرد و طی آن فضایی با نام "کلاس آینده" به جدیدترین وسایل و تجهیزات آموزشی مجهز می شود.

آکادمی مهندسی:

G05A1456

آکادمی مهندسی یک مرکز آموزشی تخصصی با ظرفیت ۵۰۰ نفر برای دانش آموزان ۱۶ تا ۱۷ سال است که با همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان تهران راه اندازی خواهد شد.

هدف از ساخت این آکادمی، آماده سازی دانش آموزان و خلق فرصت های شغلی متناسب با استعدادهای آنها است. در آکادمی مهندسی سامسونگ، دروس مکانیک و الکترونیک کاربردی تدریس می شود. این آکادمی بستری را برای توسعه کارآفرینی در میان نوجوانان فراهم می کند تا با کسب دانش و مهارت های لازم بتوانند پس از فارغ التحصیلی، کسب و کار خود را راه اندازی کنند یا به راحتی فرصت شغلی به دست آورند.

سفیر کمپین کودکان امید:

G05A2478

مهتاب کرامتی بازیگر سرشناس و محبوب ایرانی، سفیر کمپین کودکان امید است. ایشان به عنوان یکی از هنرمندان برجسته کشور که فعالیت های اجتماعی بسیاری به ویژه در بحث کودکان داشته اند، به عنوان پیام رسان این کمپین معرفی شده اند. وی پیش از این سفیر صلح صندوق بین المللی کودکان سازمان ملل متحد یونیسف بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • samiramis1
    samiramis1 | ۲۸ خرداد ۱۳۹۴

    ما ایرانی ها کلا نمیدونیم کی و کجا حقمون رو بگیریم!!!!
    ولی
    مرسی از سامسونگ و بانو کرامتی

  • حامد ش
    حامد ش | ۴ شهریور ۱۳۹۳

    آفرین به سفیر سامسونگ ... :D

  • بهداد
    بهداد | ۴ شهریور ۱۳۹۳

    حرکت هوشمندانه ای کرده سمسانگ . همونطور که بارها بیان شده استراتژی تبلیغاتی سمسانگ همیشه بسیار زیرکانه و تاثیر گذار بوده .
    این وجه تمایز سیستم تبلیغاتی این برند و تفاوت با خیلی از برندهای دیگر هست و به نظرم بسیار حرفه ای هست و قابل تمجیده

    نمونه: کامنتهای دوستان در همین صفحه . اکثرا تحت تاثیر این حرکت قرار گرفتن و زمینه ذهنی خوبی به سمسانگ پیدا کردند .

    به این میگن تبلیغات هوشمندانه و شناخت از فرهنگ کشورهدف در جهت ایجاد زمینه های ذهنی مثبت که در ناخوداگاه فرد شکل بگیره بطوری که در آینده وقتی قصد خرید محصولی رو داشته باشه این ناخوداگاه در انتخاب برند مورد نظر تاثیر بگذاره.
    با هزینه ای به مراتب کمتر از تبلیغات پرهیاهو که گه گاه بازخوردهای منفی هم داشته این روش رو انتخاب کرده که بسیار کارا هم خواهد بود

    • Mehdi_tr74
      Mehdi_tr74 | ۵ شهریور ۱۳۹۳

      راستش من از باطن کار سامسونگ خبر ندارم ولی اگر بر فرض این کارش یه تبلیغ هم باشه بازم بسیار بسیار عالیه
      و همچنین امیدوارم شرکت های دیگه هم حتی بخاطر تبلیغ هم که شده دست به چنین کار هایی بزنند
      وقتی مسوولین کشور خودمون به فکر مردم نیستند نباید توقع داشته باشیم سامسونگ بدون هیچ سودی بیاد و برای ما کاری کنه ( طبیعیه که به فکر سود خودش هم باشه ، حالا چه بهتر که از طریق کمک به مردم محروم باشه )
      به هر حال اگر این کار تبلیغ هم باشه باید به بخش تبلیغات سامسونگ تبریک گفت چون کارشون هم به سود خودشون و هم به سود مردم هست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی