ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل iPen را به بازار عرضه کرد؛ یا استیو جابز چگونه یک قلم را به فروش می رساند

در اینکه اپل بسیاری از موفقیت های کنونی خود را مدیون نبوغ ذاتی استیو جابز است، شکی وجود ندارد. استیو جابز علاوه بر اینکه مدیر موفقی بود و افکاری خلاقانه را در سر می پروراند، ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۸ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۲:۳۴

در اینکه اپل بسیاری از موفقیت های کنونی خود را مدیون نبوغ ذاتی استیو جابز است، شکی وجود ندارد.

استیو جابز علاوه بر اینکه مدیر موفقی بود و افکاری خلاقانه را در سر می پروراند، در زمینه فروش نیز عجوبه ای به تمام معنا محسوب می شد.

جابز آنچنان بر روی سن حاضرین را مجذوب خود می کرد که گویی مشغول شعبده بازی است. صحنه های معرفی آیفون و آیپد، هنوز هم با وجود گذشت سالیان بسیار، کلاس درسی تمام عیار برای یک ارائه موفق به شمار می روند.

استیو جابز با کلمات و صفات جالبی که در حین ارائه به کار می برد، به ساده ترین شکل ممکن مخاطب خود را به وجد می آورد. او می دانست در هر محصول چه ویژگی های برای کاربر از اهمیت بالایی برخوردار هستند و دقیقا با توصیف همان موارد، صحنه ای بی بدیل را از خود بر جای می گذاشت.

اما آیا تا به حال با خود فکر کرده اید اگر استیو جابز می خواست یک قلم ساده را معرفی نماید، چه حرف هایی را بر زبان می آورد؟

متن زیر خلق ارائه ای خیالی از استیو جابز است. ارائه ای که جابز در آن برای اولین بار می خواهد یک قلم را به کاربران معرفی نماید.

با دیجیاتو همراه باشید.

apple-jong-w600

استیو جابز: سلام. ممنون از همه تون که اینجا حاضر شدید (تشویق بلند حاضرین) از دیدنتون بسیار خوشحالم

screen shot 2014-08-28 at 12.12.20 pm-w600

جابز: قبل از اینکه شروع کنیم، اجازه بدید به چند تا نکته اشاره کنم. ما هفته گذشته موفق شدیم به رکورد فروش ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ آیفون دست پیدا کنیم. نیم میلیارد آیفون. قبول کنید تعداد زیادی است (خنده حاضرین)

از هفته گذشته، اپل توانست عنوان با ارزش ترین شرکت دنیا را به دست بیاورد. ما در این راه شرکت هایی مثل گوگل را شکست دادیم(تشویق)

وقتی که دقیق تر به این ماجرا نگاه کنید، می بینید که هر یک از شرکت هایی که پشت سر ما قرار دارند، از راه های پیچیده ای برای پول در آوردن استفاده می کنند. آگهی می فروشند، چاه نفت حفر می کنند و یا به عرضه اقلام مختلف می پردازند.

اما ما تنها یک کار بسیار ساده انجام میدهیم: ما محصولاتی لذت بخش تولید می کنیم که هر یک از آنها کاری خارق العاده انجام می دهند.

این فوق العاده است که می توانیم چیز هایی که مردم به آن ها نیاز دارند را تولید کنیم و سپس آن ها را به فروش رسانیم (تشویق)

screen shot 2014-08-28 at 12.13.32 pm-w600

جابز: اوه، برای امروز هم یک چیز خاص داریم. یکی از بهترین محصولاتی که تا به حال تولید کرده ایم.

با آیپاد، دنیای موسیقی را به جیب شما آوردیم. با آیفون، اینترنت را در داخل جیب شما قرار دادیم.

اما امروز، کلماتی که در داخل ذهنتان قرار دارد را به جیب شما خواهیم آورد.

خب، تا حالا ما چگونه افکار خود را ثبت می کردیم؟

screen shot 2014-08-28 at 12.14.31 pm-w600

جابز: بعضی از رفقا فکر می کنند که جواب قرار دادن یک استایلوس در آیفون است. اَه! چه کسی این ایده را دوست دارد؟ (خنده حاضرین)

ما از استایلوس در آیفون استفاده نمی کنیم، چرا که به نظرمان به هیچ وجه احساس خوبی را منتقل نمی کند. هیچکس نمی خواهد پلاستیک را بر روی شیشه بمالد.

من حس در دست گرفتن کاغذ را دوست دارم. اینجا در اپل، ما معتقدیم که هنگام قرار دادن قلم بر روی کاغذ، حسی جادویی به وجود می آید.

امروز، اپل قلم را دوباره اختراع می کند. ما این محصول را iPen صدا می کنیم.

screen shot 2014-08-28 at 12.17.16 pm-w600

جابز: آیا زیبا نیست؟ (تشویق بلند حضار). به معنای واقعی شگفت انگیز است. این بهترین ابزار نوشتن است که تا به حال با آن روبرو شده اید. این به احتمال زیاد زیبا ترین چیزی است که بر روی میزتان خواهید داشت. (خنده). و فقط یک رنگ دارد:سفید

هنگامی که انگشتانتان آن را لمس می کنند، احساس رضایت به شما منتقل می گردد. وزن این قلم با دقت بسیاری محاسبه شده. جانی و تیمش تمام تلاششان را به کار بردند تا حسی فراموش نشدنی را برای شما خلق کنند.

iPen فوق العاده روان می نویسد. اوه، ما پتنتش را نیز ثبت کرده ایم. استفاده از جوهر مخصوص Silkflow ترتیبی می دهد که گویی دستان شما در حالت حرکت بر روی ابر ها است.

وقتی که دستانتان به راحتی حرکت کند، متوجه می شوید که افکار سریع تر به ذهنتان خطور می کنند.

screen shot 2014-08-28 at 12.18.38 pm-w600

جابز: این قلم از یک ژیروسکوپ کوچک بهره می برد. ما از این تکنولوژی قبلا در آیفون نیز استفاده کرده بودیم و این بار نیز با آن این شانس را داریم تا کار های خیلی باحالی را انجام دهیم.

هنگامی که شروع به نوشتن می کنید، نوشته های شما به صورت خودکار در آیفون نیز ذخیره می شوند. فوق العاده است! بدین شکل شما همیشه دو نسخه از نوشته های خود دارید؛ یکی بر روی دفتر و دیگری بر روی آیفون.

هروقت که من نیاز داشتم باشم چیزی را ذخیره کنم، قلمم را در می آورم و خیلی طبیعی شروع به نوشتن می کنم. نوشتن بر روی کاغذ، طبیعی ترین حسی است که ما به شما هدیه می کنیم.

نوشته های ذخیره شده بر روی آیفون مانند این تصویر هستند:

screen shot 2014-08-28 at 12.20.18 pm-w600

جابز: با این قابلیت من می توانم تمام افکارم را از دیروز و پریروز و حتی سال گذشته، مرور نمایم. با iCloud من اصلا لازم نیست تا نگران از دست رفتن ایده هایم باشم.

خیلی از آدم های خلاقی که میشناسم ایده های خود را بر روی دفتر می نویسند. واقعا حیف است که آن ها تا به حال بسیاری از نوآوری های خود را گم کرده اند.

این افکار شما هستند که می توانند دنیا را تغییر دهند.

screen shot 2014-08-28 at 12.21.11 pm-w600

جابز: iPen نحوه کار کردن شما را تغییر می دهد. این قلم ذهن خلاق شما را با خود همراه می کند و ارزش های بسیاری را به ایده هایتان می افزاید.

من هر روز از این قلم استفاده می کنم. هر بار که با آن می نویسم خنده بر روی صورتم نقش می بندد.

screen shot 2014-08-28 at 12.25.07 pm-w600

جابز: اما قیمتش چقدر است؟

این قیمت رقبای ما است:

  • ۲۹۹ دلار - LiveScribe Sky Wifi - هشت گیگابایت
  • ۱۵۰ دلار - Equil Jot - دو گیگابایت

iPen از امروز با قیمت ۱۲۹ دلار در بازار موجود است. این بهترین قلمی است که تا به حال در دست گرفته اید. iPen مستقیما به آیفون وصل می شود و شما بدین شکل هرگز نگران حافظه داخلی آن نخواهید بود.

  • ۱۲۹ دلار - iPen - صد گیگابایت فضای iCloud

شما می توانید iPen را از همین حالا از مغازه های اپل و یا سایت ما خریداری کنید. (تشویق)

screen shot 2014-08-28 at 12.26.11 pm-w600

جابز: اوه راستی، یک چیز دیگر (تشویق بلند حضار)

ما به یک شرکت فوق العاده به نام Moleskin همکاری کرده ایم تا به شما یک دفترچه سفید ویژه اپل را عرضه کنیم. آن ها بهترین دفترچه های دنیا را می سازند.

screen shot 2014-08-28 at 12.26.22 pm-w600

جابز: بهترین کاغذ دنیا، برای بهترین قلم دنیا. با خرید هر iPen، یکی از این دفترچه ها نیز به شما داده می شود.

تشکر از همه شما. (تشویق حاضرین)

screen shot 2014-08-28 at 12.26.35 pm-w600

♦♦♦

راستی، شما حاضر هستید iPen را بخرید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (66 مورد)
  • hamed
    hamed | ۱۹ شهریور ۱۳۹۳

    ما بهترین هستیم ما تو دنیا حرف اول رو میزنیم دنیا رو متحول کردیم...بابا با تیم کوک چقدر الکی خودشون رو بزرگ میکنن..

  • hemen
    hemen | ۱۰ شهریور ۱۳۹۳

    الکی اپل رو بزرگ کردین....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی