ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
موبایل

اولین تلفن هوشمند ویندوز فونی آلکاتل با پردازنده ۶۴ بیتی معرفی شد: Alcatel POP 2

به نظر می رسد شرکت ها به آهستگی قصد دارند وارد بازار تلفن های هوشمند مبتنی بر ویندوز فون بشوند. در اولین اقدام اچ تی سی نسخه ویندوز فونی وان ام ۸ را معرفی کرد ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۰:۲۹

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

به نظر می رسد شرکت ها به آهستگی قصد دارند وارد بازار تلفن های هوشمند مبتنی بر ویندوز فون بشوند. در اولین اقدام اچ تی سی نسخه ویندوز فونی وان ام ۸ را معرفی کرد و حالا نوبت به آلکاتل رسیده؛ POP 2 این بار با سیستم عامل ویندوز فون.

این تلفن هوشمند که پیشتر با سیستم عامل اندروید ۴.۴ عرضه شده بود، حالا در IFA 2014 لباس ویندوز فون به تن کرده و قصد دارد به جمع مایکروسافتی ها بپیوندد. پاپ ۲ با سیستم عامل ویندوز از سخت افزاری مشابه با نسخه اندرویدی اش بهره می برد و تنها تفاوت، در سیستم عامل و دوربین اصلی دیده می شود. این دستگاه به دلیل داشتن پردازنده ۶۴ بیتی، اولین تلفن هوشمند ویندوز فونی با این نوع معماری شناخته می شود.

مشخصات فنی Alcatel POP 2 نسخه ویندوز فون:

  • پردازنده اسنپدرگن ۴۱۰ با معماری ۶۴ بیت و سرعت پردازش ۱.۲ گیگاهرتز
  • پردازنده گرافیکی آدرینو ۳۰۶
  • یک گیگابایت رم
  • صفحه نمایش ۴.۵ اینچ با رزولوشن ۴۸۰ در ۸۵۴ پیکسل
  • ۸ گیگابایت فضای داخلی
  • دوربین اصلی ۴ مگاپیکسل با فلاش LED
  • دوربین دوم VGA
  • باتری ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعتی
  • با ضخامت ۹.۹ میلیمتر و وزن ۱۴۷ گرم
  • با پشتیبانی از شبکه LTE

آلکاتل پاپ ۲ با سیستم عامل ویندوز فون در رنگ های سفید، آبی، بنفش، سبز، قرمز و زرد عرضه می شود و همچنین همانند برادر اندرویدی اش، دارای نسخه ۲ سیم کارته خواهد بود. قیمتی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده ۱۵۴ دلار بوده که حدود ۸۰ دلار از لومیا ۶۳۵ ارزان تر است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • mohammadmj
    mohammadmj | ۱۸ شهریور ۱۳۹۳

    خوبه صفحه نمایش یکم ضعیفه ولی 64 بیتی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • سعید
    سعید | ۱۸ شهریور ۱۳۹۳

    شبیه 5800. خوشمان نیامد.

  • عیسی
    عیسی | ۱۸ شهریور ۱۳۹۳

    ویندوز داره کم کم جا پای اندروید میزاره و شک نکنید روزی سامسونگ و سونی یا هیمین ال جی برای مخاطبان خاص خودشان گوشی رو با سیستم عامل ویندوز میزنن و اون روز روز مرگ اندروید

  • Hossein
    Hossein | ۱۸ شهریور ۱۳۹۳

    چه حاشیه ای داره o.O

  • Behnam
    Behnam | ۱۸ شهریور ۱۳۹۳

    من نميدونم حالا چه اصراريه كه ٦٤ بيتى رو روى ميان رده و پايين رده ها سوار كنن !!!

  • Thinkdifferent
    Thinkdifferent | ۱۸ شهریور ۱۳۹۳

    دوستان یکی کمکم کنه نمیتونم لومیا ۵۲۰ رو به ۸.۱ آپدیت کنم همش تا ۴۶ درصد پر میشه بعد یه ارور میده .اینم کد ارورش:80188d2

    • فاميل دور
      فاميل دور | ۱۸ شهریور ۱۳۹۳

      دوست عزيز پيشنهاد مي كنم گوشي تون رو يه بار ريستارت كنيد و دوباره نصب به نصب آپديت اقدام كنيد
      اگر مشكل ديگري هم در خصوص آپديت داريد به اين لينك مراجعه كنيد :
      http://www.windowsphone.com/en-in/how-to/wp8/basics/solutions-to-update-issues

    • مهرداد
      مهرداد | ۱۸ شهریور ۱۳۹۳

      انگار خطایی نصب آپدیت وجود داره گوشی رو را ه اندازی مجدد کنید ودوباره دانلود کنید . تو این آدرس همه ارور های آپدیت ویندوزفون رو می تونی ببینی
      http://windowsiha.com/forum/thread158.html

    • Thinkdifferent
      Thinkdifferent | ۱۸ شهریور ۱۳۹۳

      ممنون از همه دوستانی که پاسخ دادن ولی باید عرض کنم که اولاش کلا هر وقت میزدم آپدیت شه میگفتyour phone is up to date. بعد که یه ریست کلی کردم شده اینجوری که تا ۴۶ درصد میره بعدش این ارور رو میده

  • خشايار
    خشايار | ۱۸ شهریور ۱۳۹۳

    لينك پايين كم و بيش مراسم امشب اپل رو توضيح ميده!
    ديجياتو اگه ميتونى ترجمش كن! يا حداقل فقط قسمت Wearable thing رو ترجمه كن كه امشب كمتر همه تعجب كنن!

    http://daringfireball.net/2014/09/prelude

  • زاخار
    زاخار | ۱۸ شهریور ۱۳۹۳

    خیلی به nokia 610 از لحاظ ظاهر شبیه اگه دکمه هارو لمسی نمیکرد فک میکردم همونه

  • جغد
    جغد | ۱۸ شهریور ۱۳۹۳

    عجب جهشی !!!
    اصلا فکرشم نمیکردم اولین 64 بیتی وینفون رو کسی جز مایکروسافت تولید کنه !!!

  • فاميل دور
    فاميل دور | ۱۸ شهریور ۱۳۹۳

    امكاناتش كمي ضعيفه ولي نسبت به قيمتش خوبه
    اين خيلي خوبه كه شركت ها كم كم دارند به سيستم عامل ويندوزفون هم توجه مي كنند و بعضي از تلفن هاي هوشمندشون رو با اين سيستم عامل عرضه مي كنند
    اميدوارم سوني هم روزي تلفن ويندوزفوني بزنه چون طراحي گوشي هاش به شدت با اين سيستم عامل مي خونه
    از طرفي شركت ها دارند به سمت رنگي تر شدن هم مي رند

    • mehdi ghasemi
      mehdi ghasemi | ۱۸ شهریور ۱۳۹۳

      بله فامیل دور این خیلی خوبه که بقیه هم کم کم به ویندوزفون رو میارن،ولی بخوای نخواهی دیگه وقتش رسیده که یه پوست اندازی در مورد پلت فرم غالب شاهد باشیم اندروید داره بیش از حد تکراری میشه

مطالب پیشنهادی