ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کارمندان گوگل با زندگی در دفاتر این شرکت هزینه اجاره خانه را پس انداز می کنند

وقتی بتوانید در محل کار خود حمام کنید، غذا بخورید، لباس هایتان را بشورید، به ورزش بپردازید و تفریح نمایید احتمالاً دیگر نیازی به مسکن نخواهید داشت و ترجیح می دهبد هزینه یی که لازم ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

وقتی بتوانید در محل کار خود حمام کنید، غذا بخورید، لباس هایتان را بشورید، به ورزش بپردازید و تفریح نمایید احتمالاً دیگر نیازی به مسکن نخواهید داشت و ترجیح می دهبد هزینه یی که لازم است برای اجاره خانه بپردازید را پس انداز نمایید، و این دقیقاً همان کاری است که اخیراً برخی از کارمندان گوگل به آن روی آورده اند.

یکی از کارمندان شرکت مذکور در همین رابطه می گوید به صورت معمول قرار نیست و البته نیازی هم وجود ندارد که شما در یکی از دفاتر کار گوگل همواره حضور داشته و در آنجا زندگی نمایید، ولی من افرادی را می شناسم که اکثر وعده های غذایی خود را به رایگان و در غذاخورهایی شرکت صرف کرده، از حمام باشگاه برای استحمام استفاده نموده و لباس هایشان را با استفاده از تجهیزات در نظر گرفته شده در محوطه می شستند و برای استراحت از اتومبیلشان در پارگینگ گوگل یا فضاهایی که خود کمپانی به همین منظور تخصیص داده بود بهره می گرفتند. این افراد با شیوه ی یاد شده پس از دو یا سه سال می توانستند به قدری پول پس انداز نمایند که با آن به خرید خانه بپردازند.

Brandon Oxedine طراحی که قبلاً در گوگل اشتغال داشته است می گوید در سال ۲۰۱۳ حدود ۳ ماه را در محل کارم در این شرکت زندگی کردم، وی می افزاید در اختیار داشتن غذای مناسب و حمام آنهم در محل کار برای من یک امر بسیار خوشایند بود و شبها را نیز غالباً در واگن ماشین ولووی استیشن خود و با استفاده از تجهیزاتی که از فروشگاه لوازم دکوراسیون IKEA تهیه کرده بودم به استراحت می پرداختم.

2

Ben Discoe نیز یک طراح رابط کاربری در گوگل است که ۱۳ ماه از عمر خودش را در دفتر کار این شرکت زندگی کرده، او می گوید من یک خانه ی گرانقمیت خریده بودم و می بایست اقساط آن را که ارقام قابل توجهی بودند بپردازم و این امر از توانم خارج بود. از همین رو تصمیم گرفتم یک اتومبیل بسیار جا دار و راحت را با قیمت ۱۸۰۰ دلار تهیه کنم و پس از آن می توانستم کل روز خودم را در شرکت و با استفاده از امکانات آن بگذرانم و شبها را نیز در ماشینم استراحت کنم. ۱۸۰۰ دلاری که برای آن خودرو پرداختم در اصل کل اجاره بهایی محسوب می شود که در طول ۱۳ ماه مذکور هزینه نمودم.

شاید از خود بپرسید مسئولین حراست گوگل با چنین افرادی چگونه برخورد می نمایند و آیا هرگز تلاش نمی کنند آنها را از محوطه ی شرکت بیرون کنند؟ سیاست کلی گوگل بر این است که با فراهم آوردن امکانات رفاهی بی نظیر کارمندان را ترغیب نماید تا زمان بیشتری را در محل کار خود سپری کنند و Discoe در این رابطه می گوید یکبار در حین اقامت دائمیم در محوطه ی دفتر کار گوگل یک نفر از مسئولین حراست من را مورد بازخواست قرار داد ولی وقتی متوجه شد یکی از کارمندان هستم بلافاصله موضوع حل شد و دیگر هرگز با من برخوردی صورت نگرفت.

نظر شما چیست؟ آیا چنین شیوه یی از سیاست گذاری می تواند در شرکت های کشورمان نیز پیاده شده و سپس پیشرفت کلی مجموعه و در کنارش کارمندان گردد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • محمود
    محمود | ۱۴ دی ۱۳۹۴

    ایرانو باید با شرکتای افغانستان مقایسه کرد
    نه شرکتی مثل گوگل ده هزار سال طول میکشه به اونجا برسیم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی