ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ در حال ساخت چیپ گرافیکی خودش است

تولید پردازنده های گرافیکی مستلزم صرف هزینه های زیاد برای انجام اموری تحقیقاتی، آزمون و خطا و در نهایت مهم ترین مسئله، یعنی زمان است. به همین دلیل وارد شدن به این حوزه بسیار طاقت ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ | ۰۹:۳۸

تولید پردازنده های گرافیکی مستلزم صرف هزینه های زیاد برای انجام اموری تحقیقاتی، آزمون و خطا و در نهایت مهم ترین مسئله، یعنی زمان است. به همین دلیل وارد شدن به این حوزه بسیار طاقت فرساست و شرکت های کمی هم کشتی خود را در دریای چیپست های گرافیکی روان می کنند. GPU های خوب، یک تجربه کاربری مناسب را به مصرف کننده می بخشد و درآمدهای جانبی معقولی را برای شرکت تولید کننده به همراه می آورند.

حال زمزمه هایی به گوش می رسد که سامسونگ قصد دارد این حصار را بشکند و چیپ و کارت گرافیک منحصر به خود را تولید کند. این شرکت چندین سال است که به این موضوع تمرکز کرده و با توجه به استخدام کارمندان با استعداد شرکت های انویدیا، AMD و اینتل می توان گفت به طور جدی این مسیر را دنبال می کند.

سئوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا سامسونگ می تواند در زمینه ی تولید پردازشگرهای گرافیکی به موفقیت دست پیدا نماید؟ سامسونگ پیش از این در تولید پردازنده ها، سخت افزارهای گوناگون و حتی در زمینه های نرم افزاری موفقیت های بزرگی را کسب نموده است ولی عالم GPU ها دنیای کاملاً متفاوتی محسوب می شود.

حدس ما برا این است که جزئیات فنی در رابطه با موضوع مورد بحث به زودی افشا نخواهد شد ولی در آینده یی نه چندان دور شاهد عرضه ی محصولات این برند کره ای به همراه پردازشگرهای گرافیکی خواهیم بود که از پایه توسط خودش طراحی ، پیاده سازی و تولید گشته اند، و حتی اگر این پردازشگرها بهترین های بازار نباشند می توانند در قیمت و کیفیت محصولات میان رده ی بازار اثری مثبت را به وجود بیاورند.

ارقامی که لازم است برای خرید حق امتیاز به کار گیری تکنولوژی های سخت افزاری سایر کمپانی ها پرداخت شوند معمولاً بسیار بالا و نجومی بوده و نباید فراموش کرد متکی شدن یک برند به محصولات سخت افزاری خودش می تواند صرفه جویی های مالی بسیاری را در زمینه ی تولید به همراه داشته و قیمت نهایی عرضه ی محصول به بازار را تا حد زیادی کاهش دهد. و البته از سوی دیگر سامسونگ با بدل شدن به یک فروشنده حق امتیاز سخت افزاری می تواند درآمد جانبی قابل توجهی را نیز از این طریق کسب نماید.

سامسونگ یکی از بزرگان بی چون و چرای دنیای تکنولوژی محسوب می شود و منابع نامحدودی را در اختیار دارد که می تواند به راحتی و با کمک آنها از پس این چالش برآمده و یک بازی برد برد دیگر را آغاز نماید. هر چند نباید فراموش کرد تمام موارد یاد شده بر مبنای شایعات و شنیده های منابع خبری است و باید منتظر ماند و دید در آینده چه اتفاقی رخ می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (50 مورد)
  • soorena
    soorena | ۲۶ شهریور ۱۳۹۳

    اگر این چیپست به خوبی گوش هاش باشه میشه این را جای گزین کوالکام کرد البته اگر دسترسی به کوالکام وجود نداشت یا برای هزینه ی کمتر

  • Saeid786
    Saeid786 | ۲۶ شهریور ۱۳۹۳

    دمت گرم سامی جون همیشه عاشق ساسونگ بودم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی