ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فبلتی که می‌توان آن را بر روی مچ دست بست

تصویری که مشاهده می‌ کنید نه از یک فیلم تخیلی برداشت شده و نه یک شوخی ست. این یک استارت آپ برای تولید فبلت هایی ست که بر روی مچ دست بسته می شوند. این ...

رامین جهان‌‌پور
نوشته شده توسط رامین جهان‌‌پور | ۱۱ مهر ۱۳۹۳ | ۰۰:۳۰

تصویری که مشاهده می‌ کنید نه از یک فیلم تخیلی برداشت شده و نه یک شوخی ست. این یک استارت آپ برای تولید فبلت هایی ست که بر روی مچ دست بسته می شوند. این گجت پوشیدنی که تقریبا نیمی از ساعد دست را اشغال می کند توسط یک غلاف با دو تسمه چرمی بر روی مچ دست قرار می گیرد. این فبلت انعطاف پذیر است به راحتی و بدون مزاحمت بر روی مچ دست قرار می‌ گیرد.

این استارت آپ توسط تیم Arubixs توسعه داده می شود. نام آن Portal است که فعلا در حال جذب سرمایه می باشد. اما ببینیم نظر این گروه در مورد این گجت عجیب چیست؟

طی ایمیلی که موسس Arubixs آقای Brandon Mairs به CNET ارسال کرده است می‌ خوانیم:

Portal فقط یک گجت پوشیدنی نیست. این یک تلفن هوشمند است که شما می توانید آن را بر روی مچ دست ببنید. از این رو زمانی که Portal درون غلافش نباشد در حقیقت یک فبلت ۶ اینچی انعطاف پذیر است. ابزاری که در برابر نفوذ آب و همچنین خراشیدگی محافظت می شود.

با اینکه ایده وصل کردن یک تلفن انعطاف پذیر در ابعاد گلکسی نوت‎ با تسمه به دست آن قدر ناآشنا و غریبست که حتی در دنیای علمی تخیلی هم کنار آمدن با آن سخت است ولی به راحتی نمی توان از مشخصات Portal گذشت. اما Portal چه مشخصاتی دارد؟

2

طبق ادعای شرکت سازنده، Portal نمایشگر ۶ اینچی TFT LCD دارد که توسط لایه کولار در برابر خراشیدگی مقاوم است. این دستگاه مجهز به ۲ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، مجموعه کامل از حسگرها، باتری ۳۲۰۰ میلی آمپر، شارژر بی سیم، درگاه های ارتباطی NFC، بلوتوث و شبکه نسل ۴ است. در مورد پردازنده و فرکانس آن اطلاعاتی در دست نیست اما قرار است Portal به نسخه ای اختصاصی از اندروید مجهز شود که ژست های حرکتی خاصی را پشتیبانی می کند. نکته آخر این که این گجت در مجموع چهار دوربین دارد که فعلا از رزولوشن آن ها خبری نیست.

اما اگر ما بتوانیم از شر مدل مزخرف فعلی که بند استیل هم داره خلاص بشیم و بر روی ایده یک دستگاه پوشیدنی محکم که کاربردهای ورزشی و حتی شغلی را هم پوشش دهد تمرکز کنیم  Portal شبیه یک محصول خاص بسیار جالب با پتانسیل بالا‎ به نظر خواهد رسید‎.

اما جدای از بحث ظاهر و بزرگی این گجت و همچنین بندهای زشتی که دارد، ایده یک دستگاه پوشیدنی محکم و بادوام که کاربردهای ورزشی و حتی شغلی هم خواهد داشت در نوع خود جالب است. با این دیدگاه Portal به یک محصول خاص، کاربردی و حتی جذاب تبدیل می شود.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Arubixs-Portal-Smartphone-thats-Wearable-disruptoverload.mp4"]

البته اگر اندازه ۶ اینچ را مناسب نمی‌ بینید در جریان باشید که شرکت سازنده Portal قصد دارد مدل ۴ اینچی این مچ‌ بند را نیز به زودی تولید کند. البته به گفته آقای Mairs مدل جدید تا اوایل سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد.

نظر شما چیست؟ آیا گجت های پوشیدنی در این اندازه را مناسب می بینید و یا این که اعتقاد دارید این ابزارها باید کوچک باشند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (43 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۴ مهر ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • محمد حسین
    محمد حسین | ۱۱ مهر ۱۳۹۳

    اول که دیدمش یه لحظه ی فکر کردم سیزده فروردین شده و اینم دروغ سیزدهه!!!

  • scarface
    scarface | ۱۱ مهر ۱۳۹۳

    اغا بزار افتضاح باشه اما اگه بدن من با تموم وجود قبولش میکنم.مفت باشه کوفت باشه

  • arminet
    arminet | ۱۱ مهر ۱۳۹۳

    اون وقت ، تو زمستون چطور ازش استفاده کنیم ؟؟؟ من که اصلا طاقت سرما رو ندارم و کلی لباس می پوشم ... الانه که کت می پوشم استفاده از گیر فیت خودم یکم سخته ... دیگه این که کل دشتو گرفته بماند

  • arman
    arman | ۱۱ مهر ۱۳۹۳

    هی بگید این چیه اون چیه.
    این بخشی از تکنولوژی ایندست فعلا.
    تا زمانی که ایده های بهتری ارائه نشده همینه.
    اگر شماها ایده بهتری دارید بگید دنیا ازش استفاده بکنه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی