ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه دهندگان اپلیکیشن های تلفن های هوشمند برای افزایش درآمد فبلت ها را هدف قرار دهند

بر اساس گزارش Localytics، درآمد توسعه دهندگانی که اپلیکیشن های اختصاصی بیشتری برای فبلت ها و تلفن های هوشمند با صفحه نمایش های بزرگ طراحی می کنند، رو به افزایش است. با توجه به این ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۵ مهر ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۰

بر اساس گزارش Localytics، درآمد توسعه دهندگانی که اپلیکیشن های اختصاصی بیشتری برای فبلت ها و تلفن های هوشمند با صفحه نمایش های بزرگ طراحی می کنند، رو به افزایش است. با توجه به این آمار، به نظر می رسد کاربران وقت بیشتری را روی اپلیکیشن ها در صفحه نمایش های بزرگتر موبایل ها و فبلت ها می گذرانند. این مساله می تواند برای توسعه دهندگان iOS 8 که حالا می توانند برای یک فبلت ۵٫۵ اینچی هم اپلیکیشن طراحی کنند، خبری خوش باشد.

Localytics از اطلاعات از شبکه های تبلیغات موبایلی روی پلتفرم های مختلف و ابزارهای اندریدی با صفحه نمایش های بیشتر و کمتر از ۵ اینچ این آمار را استخراج کرده است. ابزارهایی که از نمایشگرهای بزرگتر استفاده می کنند در حال حاضر ۳۴ درصد زمانی که کاربران در حال کار بر روی اپلیکیشن های جانبی بر روی ابزارهای موبایلی خود هستند روی فبلت ها و موبایل های بزرگتر از ۵ اینچ صرف می شود. بیشترین رشد استفاده از فبلت ها در گیم ها و همینطور اپلیکیشن های حوزه موسیقی متمرکز شده است که به ترتیب رشدی ۱۱۶ و ۱۴۲ درصدی را ثبت کرده است.

time_in_app_increase

مشخص است که رشد گیمرهای علاقمند به بازی روی فبلت چندان چیز عجیبی به نظر نمیرسد. صفحه نمایش های بزرگتر به معنی گرافیک بهتر و دقت بیشتر در کنترل بازی روی این صفحات است. اما در خصوص اپلیکیشن های پخش موسیقی Localytics رشد امکانات مرتبط با در شبکه های اجتماعی در برخی اپلیکیشن های موسیقی را دلیل احتمالی افزایش علاقمندی کاربران به استفاده از این اپلیکیشن ها در فبلت هایشان دانسته است. البته می توان به قدرت صدای خروجی بیشتر فبلت ها نیز به عنوان دلیلی برای انتخاب آنها به عنوان ابزاری برای پخش موزیک مشکوک بود. به علاوه باتری بزرگتر و عمر باتری بیشتر به ازای پخش موسیقی نیز می تواند دلیلی دیگر باشد.

فاکتور دیگری که در این گزارش مورد توجه بوده، تعداد دفعات باز کردن یک اپلیکیشن در طول یک ماه بوده است. عددی که می تواند دید خوبی به توسعه دهنده ها دهد که کاربران در مجموع از چه اپلیکیشن هایی بیشتر استفاده می کنند.

با اینکه تولید اپلیکیشن هایی که بر روی بیشترین تنوع اندازه تلفن های هوشمند کار کند همیشه موفق تر به نظر می رسد، اما باید توجه داشت که اندازه صفحه تلفن های هوشمند به آرامی در حال رشد است. و اپل نیز با آیفون ۶ پلاس به عرضه رقابت در این حوزه اضافه شده. به همین جهت به نظر میرسد برای توسعه دهندگان عاقلانه تر باشد که فاکتورهای موثر بر اجرا یا عملکرد بهتر اپلیکیشن ها و بازی های خود در فبلت ها را بیشتر مورد توجه قرار داده و بهبود دهند. حداقل آمار و ارقام Localytics که تمرکز بر روی فبلت ها را تشویق می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • کیپ کالم
    کیپ کالم | ۱۶ مهر ۱۳۹۳

    بازار رو به صفحه بزرگ تر میره
    چون
    حالش بیشتره !

  • bahram
    bahram | ۱۶ مهر ۱۳۹۳

    خوب بود.عاغا یه مقدار بیشتر دقت کنین.متن چند تا غلط داره
    تشکر از آقای صادقپور :)

  • amirali_seven
    amirali_seven | ۱۵ مهر ۱۳۹۳

    این دستبندارو کجا دارن ؟ خیلی قشنگه !! :)))))))

    • Gublin
      Gublin | ۱۵ مهر ۱۳۹۳

      اینجا : http://yeo.ir/9T :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی