ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

در حال حاضر تعداد گجت های روی زمین از تعداد انسان ها هم بیشتر است

برای اولین بار در تاریخ تعداد ابزارهای موبایل که تا به حال ساخته شده اند از تعداد انسان ها بیشتر شده است. هر چند که این را نمی توان به طور قطع از آثار نزدیک ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۵ مهر ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

برای اولین بار در تاریخ تعداد ابزارهای موبایل که تا به حال ساخته شده اند از تعداد انسان ها بیشتر شده است. هر چند که این را نمی توان به طور قطع از آثار نزدیک شدن به سینگولاریتی حساب کرد، اما این اولین بار است که تعداد گجت های موبایل فعال که توسط ما استفاده می شود بیشتر از تعداد ما آدم ها شده است. بسیاری از این ابزارها پسوند یا پیشوند 'هوشمند' را یدک می کشند. و این روند به سرعت در حال افزایش است.

بر اساس گزارش سازمان Census Bureau که شمارنده خودکار نفوس جهان است در حال حاضر ۷٫۲ میلیارد انسان روی زمین زندگی می کنند و این رقم با سرعت ۱٫۲ درصد در سال رو به افزایش است. در مقابل، آمار منتشره از GSMA Intelligence نیز آماری بیش از ۷٫۲ میلیارد سیم کارت فعال در دنیا را در حال حاضر اعلام کرده است و به نظر می رسد سرعت رشد ابزارهای موبایلی بر این اساس ۵ برابر سرعت رشد موالید انسانی است.

به گفته Kevin Kimberlin رئیس هیات مدیره Spencet Trask & Co هیچ تکنولوژی دیگری مثل تکنولوژی تلفن های همراه با چنین سرعت سرسام آوری رو به رشد نیست.

با وجود اینکه تعداد سیم کارت های فعال و سرعت رشد آنها از تعداد آدم ها بیشتر است، اما کمتر از نیمی از جمعیت افراد از آبونمان تلفن همراه بهره می برند و یا بیش از یک سیم کارت فعال دارند. بنابراین ما به صورت رسمی در دنیایی زندگی می کنیم که به حد کافی توسط موبایل ها، تبلت ها و ابزارهای مشابه افراد را به یکدیگر وصل می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Dr.ImaN
    Dr.ImaN | ۱۵ مهر ۱۳۹۳

    چه فایده که هر چی اینا بیشتر آدما تنهاتر میشن.........

  • LG Forever
    LG Forever | ۱۵ مهر ۱۳۹۳

    بایدم بیشتر باشه الان من هر نفرو میبین هم تبلت داره هم گوشی کم کم یکی هم لپتاب :-/

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۵ مهر ۱۳۹۳

    ایران با افزایش جمعیت میخواد رکورد گجت هارو بزنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی