ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هکر ها اطلاعات امنیتی و حقوق کارمندان سونی را منتشر کردند

همانطور که پیش از این در دیجیاتو خواندید، سونی مدتی پیش تحت حمله ای بی سابقه از سمت هکر ها قرار گرفت. احتمال داده می شود که هکر ها از بد افزاری با نام Destover استفاده ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۵ آذر ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۰

همانطور که پیش از این در دیجیاتو خواندید، سونی مدتی پیش تحت حمله ای بی سابقه از سمت هکر ها قرار گرفت. احتمال داده می شود که هکر ها از بد افزاری با نام Destover استفاده کرده باشند که قادر است هارد کامپیوتر ها را از کار بیندازد. مجموعه های امنیتی احتمال می دهند که این بد افزار در کره طراحی شده باشد.

هکر هایی که به سونی حمله کرده اند برای خود نام «فرشتگان محافظ صلح» را انتخاب کرده اند و تا کنون با انتشار برخی از فیلم های اکران نشده سونی در اینترنت، ضرر زیادی را به این شرکت ژاپنی وارد کرده اند. اما این اتمام ماجرا نیست و هکر ها همچنان مشغول درز اطلاعات از داخل سونی هستند.

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

فرشتگان محافظ صلح در جدیدترین اقدام خود، شماره های امنیتی و میزان حقوق کارمندان سونی را در اینترنت منتشر نموده اند. برخی از کارمندان سابق سونی معتقد هستند که شرکت به راحتی می توانست از این حمله جلوگیری به عمل آورد. آن ها در مصاحبه ای اعلام کرده اند که: «تیم امنیت اطلاعات سونی به یک جک به تمام معنا شبیه است؛ آنها همواره گزارش هایی مبنی بر ضعف های امنیتی را نادیده می گرفتند و جهت رفع آن ها اقدامی نمی کردند.»

با این حال نمی توان با قطعیت گفت که سونی می توانست از وقوع چنین حادثه ای جلوگیری به عمل آورد، چرا که فرشتگاه محافظ صلح ادعا کرده اند که به دفاتر سونی دسترسی فیزیکی داشته اند و بد افزار رو از این طریق به مجموعه وارد نموده اند.

سازمان های امنیتی مانند Trend Micro و Kaspersky اعلام کرده اند که Destover از قدرت بسیار بالایی برخوردار است و از همان الگویی بهره می برد که پیش از این باعث شده بود حمله های سایبری در عربستان و کره جنوبی به وقوع بپیوندد.

Kaspersky همچنین متوجه گشته است که این بد افزار در کامپیوتری با زبان کره ای و در طول زمان کاری ادارات کره شمالی ساخته شده است. بد نیست بدانید که Sony Pictures فیلمی را در دست تهیه دارد که داستان آن مربوط به کره شمالی می شود.

این فیلم که The Interview نام دارد، در رابطه با دو خبرنگاری است که درگیر ترور رهبر کره شمالی می شوند. در همین رابطه وزیر امور خارجی کره شمالی این فیلم را مصداق تروریسم دانست و سازندگان آن را گانگستر خطاب کرد.

با این حال پس از وقوع حمله سایبری علیه سونی، یکی از مقامات رسمی کره شمالی در اظهار نظری در این رابطه بیان داشته که کشورش دست داشتن در این قضیه را رد می کند.

همچنین به گزارش Cnet هکر ها ایمیلی تهدید آمیز را برای کارمندان Sony Pictures نیز ارسال نموده اند. FBI مشغول پیگیری این موضوع است، اما از ارائه جزییات پیشرفت پرونده خود داری می کند. در بخشی از ایمیل تهدید، اینچنین آمده است:

«اتفاقات ناخوشایند بسیاری در سراسر جهان در حال رخ دادن است...لطفا با امضای این ایمیل، اعتراض خود به رفتارهای اشتباه شرکت را بیان کنید. در غیر این صورت با عواقب بدی مواجه خواهید شد. عواقبی که شما و خانوده تان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.»

به نظر می رسد که ماجرای سونی با هکر ها به این زودی ها به پایان نخواهد رسید. هکر ها همچنان اطلاعات مهم بیشتری را از سونی در اختیار دارند و اعلام کرده اند که اگر شرکت درخواست های آن ها را اجابت نکند، موضوعات بیشتری را در اینترنت منتشر خواهند نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • dorna
    dorna | ۱۵ آذر ۱۳۹۳

    از مهم ترین دلایل خواندن بخش نظرات برای من این است که شاید اطلاعات بیشتری در زمینه موضوع مورد بحث پیدا کنم .
    گاهی به این نتیجه می رسم که بیهوده وقتم را صرف کرده ام و گاه از توهین بعضی دوستان سخت در هم می شوم .
    یعنی حقیقتا با وجود اینهمه فضا برای بیان افاضات فاضلانه بعضی دوستان باز باید اینجا هم تحمل کنیم؟

  • Kiarash Manson
    Kiarash Manson | ۱۵ آذر ۱۳۹۳

    خیلی دوست دارم اون فیلم The Interview رو ببینم ترور کردن اون کمونیست دیکتاتور خوک صفت باید لذت بخش باشه!

  • Amir
    Amir | ۱۵ آذر ۱۳۹۳

    ببخشید وسط دعوای برندیتون مزاحم میشمااا

    کسی میدونه این اطلاعات رو از کجا میشه پیدا کرد ببینیم چی به

    چی بوده ؟؟؟

  • Dr.House
    Dr.House | ۱۵ آذر ۱۳۹۳

    اين عاقبت شركتي هست كه امنيت رو جدي نميگيره

  • iPooya
    iPooya | ۱۵ آذر ۱۳۹۳

    دلم براش سوخت ... اين هكر ها چقدر بي شعورن .. دارن يه شركت رو زمين ميزنند ... شك نكنيد يه شركتي اومده پول داده براي اين كار بهشون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی