ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
موبایل

آیفون 5C اینبار از نوع چینی؛ با Meizu M1 Note آشنا شوید

در حالی که بسیاری از شرکت های چینی این روزها تلاش می کنند تا در طراحی موبایل های خود از سایر برندها کپی نکنند و عملکرد مستقلی داشته باشند به نظر می آید Meizu هنوز به ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

در حالی که بسیاری از شرکت های چینی این روزها تلاش می کنند تا در طراحی موبایل های خود از سایر برندها کپی نکنند و عملکرد مستقلی داشته باشند به نظر می آید Meizu هنوز به چنین بلوغی نرسیده باشد. امروز کمپانی مذکور تلفن هوشمند جدیدی با عنوان M1 Note را معرفی نمود که از لحاظ شکل و شمایل به شدت شبیه آیفون 5C از اپل است.

موبایل مورد بحث که بدنه ای پلاستیکی دارد در پنج رنگ سبز، صورتی، سفید، زرد و آبی عرضه شده و با قیمتی معادل ۱۶۰ دلار ارزان ترین اسمارت فون اندرویدی به حساب می آید که تا کنون از جانب Meizu به بازار عرضه شده تا با محصولات اقتصادی دیگر رقبای چینیش مانند هوآوی و یا شیائومی رقابت نماید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

M1 Note از دو سیم کارت پشتیبانی به عمل می آورد و از صفحه نمایش ۵.۵ اینچی IGZO با رزلوشن قابل توجه ۱۰۸۰P که توسط گوریلا گلس ۳ محافظت شده بهره مند است. دوربین اصلی این موبایل ۱۳ مگاپیکسلی با گشادگی f/2.2 بوده و به همراه آن یک فلش دوگانه نیز تعبیه گشته و دوربین جلویی نیز رزلوشنی ۵ مگاپیکسلی را فراهم می آورد.

meizu-m1-note-sim-tray

از سایر مشخصه های تلفن هوشمند مورد بحث می توان به باتری ۳۱۴۰ میلی آمپری، چیپست هشت هسته ای ۶۴ بیتی MT6752 از مدیاتک (شامل هشت هسته ی Cortex-A53 با سرعت پردازش ۱.۷ گیگاهرتز)، پردازشگر گرافیکی Mali T760 MP2، دو گیگابایت حافظه ی رم، حافظه ی داخلی غیر قابل افزایش ۱۶ یا ۳۲ گیگابیتی، اندروید ۴.۴.۴ به همراه رابط کاربری Flyme ۴.۱ و  پشتیبانی از LTE اشاره کرد.

موبایل مورد بحث دارای ضخامتی ۸.۹ میلی متری بوده و وزنی برابر با ۱۴۵ گرم دارد. البته با توجه به بدنه اش که دارای یک قوس ملایم در پشت است احتمال می رود در دست گرفتن آن در قیاس با آیفون 5C راحت تر و خوشایند تر باشد.

iphone-5c-meizu-m1-note

این محصول مانند آیفون های اپل به حسگر اثر انگشت مجهز نشده ولی Meizu به وضوح در طراحی از دستاوردهای برند ساکن کوپرتینو کپی برداری کرده و حتی محل اسپیکرها و میکروفن نیز دقیقاً همانند 5C پیاده سازی شده اند. بعید نیست همین موضوع سبب شود تا جانی آیو یکبار دیگر خشم خودش را نسبت به عدم خلاقیت چینی ها بروز دهد.

چنانچه اپل یک جنگ پتنتی را بر علیه کمپانی چینی Meizu آغاز نکند انتظار می رود M1 Note در نیمه ی دوم ماه ژانویه پیش رو روانه ی بازارهای غربی گردد و البته کاربران چینی می توانند از همکنون و در ازای پرداخت معادل ۱۶۰ دلار برای نسخه ی ۱۶ گیگابایتی و ۱۹۰ دلار برای نسخه ی ۳۲ گیگابایتی اقدام به ثبت پیش سفارش به صورت آنلاین نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • Nuit D'hiver
    Nuit D'hiver | ۲ دی ۱۳۹۳

    بخوایم واقع بین باشیم رابط کاربری قشنگی داره
    جای دیگه ایی هم شبیهشو ندیدم
    البته شاید من ندیدم و بوده

  • sahand_gholami
    sahand_gholami | ۲ دی ۱۳۹۳

    کسی اینجا نکسوس ۵ داره؟مال من هنوز اپدیت ۵ نگرفته! مشکل گوشیه یا باید صبر کنم؟

    • steve
      steve | ۲ دی ۱۳۹۳

      من دارم ولي مال من اندرويد پنج رو داره و دانلود هم كردم .خيلي عجيبه خودمم نمي دونم حالا شايد يكي بدونه ولي اگر كسي جواب نداد تو گوگل سرچ كن بعضي از سايت ها و تالار گفت و گو ها مخصوص اين سوالات هستن و جواب ميدن(شرمنده كاري از دست من بر نمياد)

    • Nuit D'hiver
      Nuit D'hiver | ۲ دی ۱۳۹۳

      دوست من یه گلکسی اس ۴ داره هنوز اندروید ۴٫۱ روشه!
      اپدیت هم نمیشه
      این گوشی ها رو باید یه بار دستی روشون رام ریخت تا درست بشن
      البته در مورد خاص شما دقیق نمیدونم
      اطلاعاتم تا اونجاییه که این نکسوس ها در مدل های قدیمی تر مثل گلکسی نکسوس چندین مدل داشتن که ساپورت بعضی مدل هاش دست خود گوگل نبوده و دست کمپانی سازنده سخت افزار بوده
      اون ها یه مقدار دیرتر اپدیت میشدن معمولا که البته منظورم از یه مقدار شیش ماه و یک سال هم میشد در پاره ایی موارد :دی
      حالا شما یه تحقیقی بزنی متوجه میشی
      اگر هنوز این قضیه چندین مدلی بودن باشه میتونی مدل گوشی رو با دستکاری عوض کنی

    • Enasiri
      Enasiri | ۲ دی ۱۳۹۳

      واسه من هم نیومد من فایل ایمیج فکنوریشو گرفتم و ریختم.اما واسه اندروید ۵.۰.۱ اپدیت ota واسش اومد.

  • Mr e
    Mr e | ۲ دی ۱۳۹۳

    اندرویید اپن سورس نبود این چینیا چیکار می کردن؟!!.

  • POYAN_M
    POYAN_M | ۲ دی ۱۳۹۳

    يكي دوتا هم ك نيستن
    همشون يا از رو سامسونگ يا اپل ميزنن!!!!

  • Sahand
    Sahand | ۲ دی ۱۳۹۳

    سلام ببخشید اینجا سوال میپرسم من چند روز پیش یه نکسوس ۵ گرفتم و تا حالا سه تا اپدیت براش اومده و الان نسخه ی ۴.۴.۴ هستش ولی هنوز خبری از اندروید ۵ نیست در حالی تقریبا همه نکسوس ها دارن خواستم بدونم مشکل از گوشی هستش یا باید صبر کنم ممنون

  • javad.H
    javad.H | ۲ دی ۱۳۹۳

    فکر کنم فقط قیمتش رو از اپل کپی نکرده!!!

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۲ دی ۱۳۹۳

    از گشنگی داره کپی میخوره

  • کارگردان
    کارگردان | ۲ دی ۱۳۹۳

    فکر کنم کد رنگ ها رو هم کپی کرده....

  • SAEED DASTMARD
    SAEED DASTMARD | ۲ دی ۱۳۹۳

    خسته نباشی

  • fg
    fg | ۲ دی ۱۳۹۳

    تمامی این بی لیاقتی ها به پای گوگل هست. گوگل با لایسنسینگ لش و بی سر و پاش به یه مشت کودن چینی اجازه داد هر نوع دزدی رو انجام بدن. تا قبل از اندروید که البته خودشم یه دزدی تمام عیار از اپل محسوب می شه، این چینیا فقط می تونستن برای یه مشت گاگول گوشی غیر اسمارت درست کنن اما به لطف گوگل حالا دزدها شدن شرکت های محترم! گوگل برخلاف ظاهر آمریکاییش یه جهان سومی تمام عیاره و به قیمت فروختن آگهی بیشتر حاضر کل دنیا به کثافت کشیده بشه و خلاقیت ها از بین برن.

    • فرشاد
      فرشاد | ۲ دی ۱۳۹۳

      خوب نیست حتی اگر از یک سیستم عامل یا یک کشور یا ... خوشت نمیاد هرچی رسید بهشون بگی من کاری با درستی یا غلطی حرف ندارم ها ولی جالب نیست بله سیاست بعضی شرکت ها اشتباه بوده و خود اونها معترف هستند ولی این سخنان زشت خوب نیست نه اینکه به من بر بخوره ها یا بخوام خودم خوب جلوه بدم یا با حرف زشت مخالفم برای اینکه بلد نیست کسی !!ولی باید حرف خوب زد و اونو با کلامات زیبا بیان کرد و گرنه اگر حقم باشه کسی نمی پزیره

      • fg
        fg | ۲ دی ۱۳۹۳

        دوست عزیز بنده بی احترامی نکردم،
        شما چه دور برداشتی فقط گفتم گوگل به خاطر پولی که میخواد بدست بیاره از همه چیز میگذره

    • محمد
      محمد | ۲ دی ۱۳۹۳

      البته همین iphone 5c از نظر ظاهر خیلی به سری لومیا شباهت داره . جوری شبیه بود که نوکیا هم واکنش نشون داد .

    • محمد
      محمد | ۲ دی ۱۳۹۳

      ....

    • سپهر
      سپهر | ۲ دی ۱۳۹۳

      منم موافقم
      متاسفانه گوگل صرف اینکه تبلیغاته بیشتری گیرش بیاد، اندرویدو دسته هر کی از راه رسیده داده و روز ب روز داره تجربه ی کاربری اندروید رو خراب تر میکنه(نگاه به یه اندروید ۵ نکوسیش نکنید) هر چقدر تنوع بیشتر میشه برنامه نویسا دادشون بیشتر میر ههوا ، همین شده ک اپ های برتر گوگل پلی اندروید اصن تو اپ استور اپل هیشکی به حسابشون نمیاره و اونجا درجه ۲،۳ محسوب میشن...

    • محمد
      محمد | ۲ دی ۱۳۹۳

      تشت آب رو آماده کنید که آمور یه متعصب چسبیده بالا!!! نه فقط اپل بلده نوآوری کنه و با آب و تاب تکنولوژی های سه سال پیش اندروید رو به ملت هزار دلار قالب کنه. دوست عزیز، شرکت محبوبت گوشی ای که 200دلار براش خرج داره رو 1000دلار به شما قالب کرده. پس لطفا دهن نامبارکتو ببند...

      • Maryam
        Maryam | ۲ دی ۱۳۹۳

        عزیز من شما یکم بفهم،
        اون موقعی که اپل گوشی میداد کارمندای گوگل داشتن یقول دوقول بازی میکردن،
        شما بفهم بعد حرفتو بزن جناب بی شعور بی شخصیت

        • M.A.O
          M.A.O | ۲ دی ۱۳۹۳

          اول درست صحبت کن عزیز من
          بعد شما ها خوب فقط اپل خوبه بقیه شرکتا بدن
          مهم اینه که الان کی به تو بازار حکومت میکنه واز اون مهم تر اینه که منه مصرف کننده از کدوم راضی هستم
          پس لطفا دفعه دیگه به نظرات وعلایق دیگران احترام بزاری
          یکمم رو طرز صحبت کردن کار کن برای آیندت بده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی