ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [30 آذر-7 دی]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۷ دی ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدئوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

Halo 3 ODST برای اکس باکس وان بازسازی می شود

night-610

Halo: The Master Chief Collection در ماه نوامبر عرضه شد و متاسفانه تا همین 2-3 هفته گذشته بخش آنلاین قابل اعتمادی نداشت. این بسته شامل 4 بازی ابتدایی سری هیلو بود و متاسفانه مایکروسافت نتوانست به گونه ای که وعده داده بود مخاطبینش را خوشحال نگه دارد. برای عذرخواهی، تمام خریداران این بازی، ورژن بازسازی شده Halo 3: ODST را به رایگان دریافت می کنند. علاوه بر این موارد، 10 قسمت از بخش Spartan Ops در Halo 4 کاملا رایگان در آپدیت بعدی به این مجموعه اضافه می شود.

خریداران کالکشن مسترچیف از ابتدا تاکنون، یک ماه اشتراک طلایی اکس باکس لایو به همراه آواتار و Nameplate رایگان دریافت خواهند کرد.

25 مرحله محبوب از Project Spark به اشتراک گذاشته شد

psrarkwor_610

تقریبا 3 ماه پیش این بازی عرضه شد اما تا به حال بیش از هزاران مرحله توسط گیمرها در آن ساخته شده که استودیو Team Dakota، سازنده بازی، لیستی منتشر کرده و در آن از 25 مرحله محبوب خود گفته است.

لیست منتشر شده را در اینجا می توانید مشاهده کنید.

ماینکرفت بالاخره به ویندوزفون آمد

minecraftpocketwp_610

چند ماه پیش، مایکروسافت استودیو سازنده بازی ماینکرفت را خریداری کرد. نکته جالبی که در رابطه با این خرید وجود داشت، عدم حضور ماینکرفت روی سیستم عامل ویندوزفون بود. برخی به شوخی می گفتند حتی ماشین لباسشویی هم ماینکرفت دارد اما ویندوزفون خیر.

اما همانطور که انتظار می رفت، پس از این خرید بزرگ، ساخت ماینکرفت برای ویندوزفون به اولویت های استودیو Mojang تبدیل شد و حالا ویندوزفونی ها هم می توانند دنیای عظیم شان را در جیب خود داشته باشند.

نسخه رسمی GTA: Chinatown Wars برای اندروید عرضه شد

gtachinatownwarsiosandr_610

از مدت ها پیش، کاربران اندرویدی ورژن غیر رسمی بازی Grand Theft Auto: Chinatown Wars را روی تلفن های همراه شان داشتند اما حالا راک استار آماده است اعلام کند که نسخه رسمی بازی بالاخره برای اندروید آماده شده.

این عنوان در سال 2009 برای آیفون ها هم در دسترس بود اما باید سال ها می گذشت تا راک استار بالاخره دلش به حال جماعت اندرویدی هم بسوزد. اگر Chinatown Wars را بازی نکرده اید، حالا فرصت خوبی است تا با یکی دیگر از شاهکارهای استودیو راک استار آشنا شوید.

ماجرای خانه ی گران قیمت آقای میلیونر

mansion-610

مارکوس پرسون، سازنده ماینکرفت حالا یک میلیونر است و اصلا برایش مهم نیست که گران قیمت ترین خانه ناحیه بورلی هیلز را خریده، منطقه ای که عمدتا بازیگران و خوانندگان مشهور در آن سکونت دارند. اما جالب تر از اعلام خبر خرید این خانه توسط پرسون، اشتیاق کاربران ماینکرفت به ماینکرفتیزه کردن هر چیزی است.

همزمان با اعلام خبر این خرید بزرگ، ویدیویی هم از خانه چند صد میلیونی پرسون به بیرون آمد. مدتی نگذشت که کاربران با تحلیل ویدیو توانستند تمام جزئیات خانه را در ماینکرفت بازسازی کنند. آنچه در بالا می بینید، نمایی از خانه پرسون در بازی اش است.

The Witcher 2 به رایگان در اختیار کاربران طلایی اکس باکس لایو قرار می گیرد

gwgjan610

کاربران شبکه اکس باکس لایو این ماه 3 بازی رایگان دریافت خواهند کرد. یکی برای اکس باکس وان و دو عنوان برای اکس باکس 360. به نظر می رسد که مایکروسافت می خواهد با در اختیار قرار دادن قسمت دوم بازی The Witcher، کاربران اش را آماده ماجراجویی گرالت ریویا در شماره سوم کند.

در زیر لیست بازی های رایگان این ماه را می بینید:

  • D4: Dark Dreams Don't Die (اکس باکس وان)
  • MX vs. ATV Alive (اکس باکس 360)
  • The Witcher 2: Assassins of Kings (اکس باکس 360)

سازندگان STALKER با پروژه ای جدید باز می گردند

Untitled-4

شاید هیچ خبری خوشحال کننده تر از بازگشت سازندگان بازی STALKER در این هفته منتشر نشده باشد. وبسایت GameIndustry.biz در مصاحبه ای با مدیر استودیو GSC Game World این خبر خوش را اعلام کرد.

مشخص نیست آینده این شرکت دقیقا به چه صورت خواهد بود اما بازگشت نوابغ فضاسازی به خودی خود خبر خوشی است. از اینجا به بعد را باید به GSC Game World واگذار نمود.

محققی با استفاده از 220 پلی استیشن 3 یک ابرکامپیوتر می سازد

console610

محققی از دانشگاه Dartmouth ماساچوست آمریکا، با در کنار هم قرار دادن 220 پلی استیشن 3 یک ابرکامپیوتر ساخته تا با استفاده از آن سیاه چاله های فضایی را بررسی کند. بارها در اخبار آمده که از کنسول پلی استیشن 3 به عنوان سوپرکامپیوتر استفاده شده اما با وجود اینکه زمان زیادی از عرضه این کنسول به بازار گذشته، دیدن این اتفاق جالب است.

آیا پلی استیشن 4 یا حتی اکس باکس وان هم بعدها می تواند ابزار کار محققین و دانشمندانی باشد که قصد ساختن یک ابرکامپیوتر را دارند؟

نینتندو در یک دادگاه دیگر هم پیروز شد

wiiglow610

نینتندو با کنسول Wii غوغایی به پا کرد و طی 5 سالی که در بازار بود توانست فروشی غیرقابل انتظار داشته باشد. اما این موفقیت دردسرهایی را هم برایش به همراه داشته. شرکت های مختلفی ادعا کرده اند که کنترلر این کنسول تماما متعلق به نینتندو نیست و طرح های مرتبط به آن پیش تر پتنت شده اما وکلای ژاپنی ها قدرت بسیاری در دفاع از حقوق موکل خود دارند.

شرکت تگزاسی UltimatePointer مدعی شده بود که نینتندو، دو پتنت این شرکت را زیر پا گذاشته اما در دادگاه خلاف آن ثابت شد. نینتندو در این یکی دادگاه هم پیروز میدان بود.

سرویس PlayStation Now به تلویزیون های سامسونگ می آید

psnow

سرویس PlayStation Now به دارندگان پلتفرم های مخصوصی مثل تلفن های سری Z سونی یا تلویزیون های این شرکت اجازه دسترسی به مجموعه ای گسترده از بازی های 3 نسل پیشین پلی استیشن را می دهد. تنها چیزی که لازم است داشته باشید، یک اینترنت فوق العاده پر سرعت است (که البته بعید به نظر می رسد در ایران پیدا شود).

اما حالا سامسونگ و سونی با همکاری یکدیگر، این تکنولوژی را به روی تلویزیون های کره ای آورده اند. برای اولین بار در CES سال آینده PlayStation Now روی تلویزیون های سامسونگ دیده خواهد شد.

تریلر جدید The Order 1886 را تماشا کنید

theordernewtrailer1226

The Order 1886 بازی برجسته ای است که سونی مانور تبلیغاتی زیادی روی آن داده است. اخیرا هم تریلری از بازی منتشر شده که بیشتر شامل صحنه های گیم پلی و درون بازی است. البته اگر تمامی تریلرهای پیشین این بازی را مشاهده کرده باشید، احتمالا این یکی چیز جدیدی برای شما نخواهد داشت اما به هر حال مشاهده آن خالی از لطف نیست.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/The-Order-1886-Silent-Night-Trailer.mp4"]

 

اکس باکس لایو و پلی استیشن نتوورک دچار اختلالات شدیدی شدند

Capture

شب کریسمس، 25 دسامبر، هکرها به اکس باکس لایو و پلی استیشن نتوورک حمله ور شدند و کاربران هر دو شبکه را با قطعی و پیام های خطا رو به رو کردند. این مشکلات تا صبح امروز ادامه داشتند اما بالاخره سونی و مایکروسافت توانستند بار مصنوعی ایجاد شده روی شبکه های شان را شناسایی کرده و به کاربران اجازه استفاده دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • مرتضی توسلی
    مرتضی توسلی | ۸ دی ۱۳۹۳

    سال 2015 سال عالی هست
    من برای بازی های سونی نگران هستم چون بیشترین تبلیغات را روی آن ها انجام میگیرد و شاید انتظارات زیادی که درذهن گیمر ها گنجانده برآورده نکند.
    فعلا که:
    بازی انحصاری ماکروسافت :تبلیغ بی جهت کمتر:انتظارات کمتر:بازخورد های بهتر

  • iPooya
    iPooya | ۸ دی ۱۳۹۳

    اوني كه خونه رو آورده تو ماينكرفت و اون يكي كه با چند تا پي اس ٣ ميخواد ابر رايانه بسازه خيلي باحال بودند

  • محسن
    محسن | ۷ دی ۱۳۹۳

    جدیدا مد شده روی تریلر بازیا صدای خوندن بچه میزارن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی