ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینتل با آغاز یک پروژه 300 میلیون دلاری از حامیان گیمرگیت عذرخواهی کرد

سال گذشه اینتل اعلام کرد که دیگر در ساخت محصولاتش از مواد معدنی مناقشه برانگیزی که سود حاصل از فروششان صرف تجهیز شبه نظامیان کنگو می شود، استفاده نخواهد کرد. هدف بزرگ اینتل در سال ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ دی ۱۳۹۳ | ۱۲:۲۵

سال گذشه اینتل اعلام کرد که دیگر در ساخت محصولاتش از مواد معدنی مناقشه برانگیزی که سود حاصل از فروششان صرف تجهیز شبه نظامیان کنگو می شود، استفاده نخواهد کرد.

هدف بزرگ اینتل در سال 2014 دنبال کردن این استراتژی و مدیریت هر چه بهتر چرخه عرضه محصولاتش بود و امسال این کمپانی بخشی از بودجه خود را در حوزه ای کاملا متفاوت صرف کرده است: تنوع.

Brian Krzanich مدیر عامل این شرکت در طول نطق خود در کنفرانس مطبوعاتی اخیرش اظهار داشت که اینتل در نظر دارد 300 میلیون دلار را در یک بازه زمانی 5 ساله صرف اجرایی شدن این کار کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

این تنوع هم می تواند شامل کم کاری های اینتل در استخدام نیروی خانم و اقلیت های دیگری  باشد که در صنعت فناوری دنیا حضورشان نادیده گرفته شده است.

مسأله به خدمت گرفت زنان چندی است که با افزایش تلاش شرکت ها برای تنوع بخشیدن به محیط های کاری و افزایش جذابیت دوره های علوم کامپیوتر اهمیت بیشتری یافته است.

اما مدیر عامل اینتل در توضیح اینکه چرا این کار حالا انجام می شود اظهار داشت که مسائل و مشکلاتی که ظرف سال های اخیر در زمینه گیم و فناوری وجود داشته در نهایت منجر به بروز پدیده ای به نام گیمرگیت شد.

این پدیده در ماه اوت 2014 و به دنبال آزارها و تهدیدات مستمری رخ داد که در بازی هایی ویدئویی علیه زنان به تصویر کشیده می شد و در نهایت این شرکت را درگیر نوعی آشفتگی تبلیغاتی کرد که از سوی مخالفانش به راه افتاد.

 

در آن زمان شرکت مذکور اظهار داشت که «به اعتقاد اینتل، مردان و زنان باید به یک چشم نگریسته شوند و تنوع، بخشی از استراتژی آن و تعهدش به بهبود اوضاع نیروهای کاری است.»

آقای Krzanich در کنفرانس مطبوعاتی خود در روز گذشته به تبیین این اظهارات پرداخت و گفت: هدف داخلی اینتل رسیدن به چیزی است که از آن تحت عنوان «حضور کامل نیروهای کاری اش در تمامی سطوح» یاد کرد که تا سال 2020 محقق خواهد شد.

درست مانند هر شرکت دیگری که در زمینه فناوری فعالیت دارد بیش از نیمی از نیروی کار اینتل را مردان تشکیل می دهند و این همان چیزی است که کل صنعت در تلاش برای تغییر دادنش است.

لازم به ذکر است که تنها دو  نفر از 15 مدیر عالی رتبه این کمپانی را زنان تشکیل می دهند و از میان 10 نفر عضو هیئت مدیره آن هم تنها دو نفر خانم هستند.

مدیر عامل اینتل همچنین اظهار داشت که این شرکت در نظر دارد در راستای اجرایی شدن این مهم حقوق مدیران عالی رتبه اش را نیز پایین بیاورد، با این حال وی، جزئیات بیشتری در مورد اینکه کم کردن حقوق این افراد چه تأثیری بر ساختارهای مدیریتی آن شرکت خواهد داشت را بیان نکرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • جزقاله
    جزقاله | ۱۷ دی ۱۳۹۳

    اون قضيه گيمرگيت خيلي نامردي بود واقعا
    شايسته سالاري اگه برقرار بشه بدون ديد جنسيتي ، ميتونه باعث پيشرفت بشه
    تو ايران كه تو خواب ببينيم ولي حد اقل توي كشوراي ديگه اگر اجرايي بشه يه قدم رو به جلوي خوب واسه بشر دو پا خواهد بود

  • LG Forever
    LG Forever | ۱۷ دی ۱۳۹۳

    دیجیاتو یه انتقاد سایت خیلی شلوغ شده تبلیغات بیش از حد شدن
    :)

مطالب پیشنهادی