اینتل ویندوز 8.1 را با درایو کوچک 150 دلاری خود در جیب شما جای می دهد
مایکروسافت در تلاش است تا استفاده از ویندوز را روی دستگاه های ضعیف تر و پایین رده نیز ساده تر سازد. جدیدترین دستاورد این تلاش، درایوی است که اینتل ساخته و سخت افزار کامپیوتری کامل را ...
مایکروسافت در تلاش است تا استفاده از ویندوز را روی دستگاه های ضعیف تر و پایین رده نیز ساده تر سازد. جدیدترین دستاورد این تلاش، درایوی است که اینتل ساخته و سخت افزار کامپیوتری کامل را در ابعاد یک استریم کننده چندرسانه ای (مثل کروم کست - Chrome Cast) گنجانده است.
این دستگاه که Intel Compute Stick نام دارد، از مشخصات فنی مشابه تبلت های پایین رده بهره می برد. با این حال یک کامپیوتر کامل در ابعادی کوچک است. از مشخصات آن می توان پردازنده Intel Atom Bay Trail، بلوتوث 4، شبکه بی سیم 802.11 b/g/n، یک درگاه USB به عنوان منبع تغذیه برق دستگاه، HDMI نسخه 1.4a، دو گیگابایت رم و 32 گیگابیت حافظه داخلی را برشمرد.
در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
درایو اینتل با نسخه کامل ویندوز 8.1 عرضه می شود که یعنی می توان تمامی نرم افزارهای ویندوز را روی آن نصب کرد. در کنار این، با وصل کردن درایو به یک مانیتور خارجی و اضافه کردن ماوس و کیبورد با استفاده از بلوتوث، می توان آن را به یک کامپیوتر رومیزی بزرگ تبدیل کرد. اینگونه، با قیمت 149.99 دلار، کامپیوتری کامل را در جیب خود خواهید داشت.
اگر ویندوز به مذاقتان خوش نمی آید، اینتل در حال کار بر روی نسخه اوبونتو این درایو نیز هست. این مدل که 89 دلار خواهد بود، تنها 1 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت.
از آنجا که چنین دستگاهی، کاربردهای متنوعی خواهد داشت، می تواند به رقیبی جدی برای استریم کننده های چندرسانه ای و دستگاه های مشابه تبدیل شود. زیرا با قیمت 149.99 دلار، قیمتی برابر استریم کننده های مدل بالا دارد و در عین حال، امکانات فراوانی را نیز ارائه می کند.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
عالیه
144/99
99 سنت رو به پول ایران تبدیل کنی میشه
2 هزار نهصد هفتاد هزار تومان
ببین این سنت هم به ما رحم نمیکنه چه برسه به دلار
فیمتش گرونه ، من ماله razer رو ترجیح می دم
دیجیاتو هیچ خبری از اینها نشد s6،htc m9،z4،g4 ...نامردا قال گذاشتن.
پشت درهای بسته به اپراتورها اس6 و جی4 نشون داده شده!بر اساس خبر فون آرنا! :)
پس مردم هم بوقن
زد 4 قراره تو دو نسخه معرفی بشه فول اچ دی و 2 کی.
اره من هم خبرشو شنیدم ولی کی رونمایی میشه خدا میدونه
خیلی چیز خوبیه
اگه یکم ارزون تر بشه عالی میشه
واقعا بدرد بخوره
بچه واقعا باور کردید 12 سالمه من که صبح تا شب اینجام بهم میاد 12 سالم باشه یعنی!!!!!!!!!
داداش دیگ خودتو لو دادی صداشو درنیار :D
خیلی دلم میخاست 12 سالم میبود ولی حیف :-(
تازه 12سالت باشه راحت تر میتونی 24ساعته اینجا باشی آخه بیکاری دیگه! :D
پس مدرسه رو بزارم سر قبرم دم به دقیقه اینجام.
اصلا حالا كه اينجوري شد اميد هستم سه ساله از تهران . راستي دوستان پنج شنبه هفته بعد از امتحانات اردو داريم حلالم كنيد(البته زود گفتم چون شايد روز هاي بعد بخاطر حجم درس ها نتونم بيام)
مشکل اینجاست
شاید خودش قابل حمل باشه ولی همه جا مانیتور در دسترس نیست :)
همه جا تلویزیون با جایگاه hdmi هست
من رمم 1 گیگه این 2 گیگ :/
یه کامپیوتر کامل در جیب . برید حالشو ببرید
جالبه
بدرد این می خوره که تلویزیونو تبدیل به کامپیوتر بکنی
دیوان برو بخاب سر صبحه.
ديوان ميگم ماشاالله خودتون يه پا جغد هستينا. راستي اونجا ساعت چنده؟
الان ۱۲ ظهره
آقا ما شیفت رو تحویل دیوان میدیم ، دیگه بریم استراحت. خلاصه دیوان سفارش نمی کنم دیگه بعد هر پست یه کامنت بزار شب بخیر تا فردا :)
تحویل گرفتم ، خیالت راحت، اسوده بخواب