عینک هوشمندی با قدرت تشخیص شادابی یا خستگی
شرکت JINS که از شرکت های عینک سازی ژاپن است در CES از عینکی به نام Meme یا میم رونمایی کرده که فعلا نمونه اولیه ای از آن ساخته شده و کار ساخت آن در ...
شرکت JINS که از شرکت های عینک سازی ژاپن است در CES از عینکی به نام Meme یا میم رونمایی کرده که فعلا نمونه اولیه ای از آن ساخته شده و کار ساخت آن در دست توسعه بیشتر است. قرار است این عینک در هفته های آینده با قیمتی در حدود ۸۰۰ دلار به بازار عرضه شود.
اما کار این عینک بر خلاف گوگل گلس گوش کردن دستورات صوتی و اجرای آنها نیست. در واقع هیچ نمایشگر و دوربین و میکروفونی در این عینک وجود ندارد. با به چشم زدن آن حس به چشم زدن یک عینک معمولی را خواهید داشت. اما JINS بسیار به آن امیدوار است.
در ادامه با دیجیاتو باشید تا از کارهایی که این عینک انجام می دهد آگاه شوید.
عینک میم در واقع توانایی تشخیص پلک زدن های صاحبش را دارد. و این کار توسط سنسورهای Electroocculography انجام می دهد. این سنسورها در پایه های عینک که روی بینی قرار می گیرند و همچنین دسته های عینک نصب شده اند. در کنار تشخیص پلک زدن، امکان دریافت سیگنال های الکترومغناطیسی سیستم عصبی نیز توسط این عینک وجود دارد.
امکان شناسایی وضعیت چشم ها و قدرت تشخیص نقطه فوکوس نیز با این عینک وجود دارد. به علاوه در این عینک یک ژیروسکوپ و یک شتابسنج سه جهته وجود دارد که حرکات سر را مانیتور می کند. تشخیص حرکات سر در کنار بررسی وضعیت پلک ها اجازه می دهد عینک سطح خستگی جسمی را تخمین بزند. به علاوه وضعیت ایستاده، نشسته و خوابیده بدن نیز به واسطه ژیروسکوپ و شتابسنجی که در این عینک تعبیه شده با مانیتور کردن وضعیت سر، ممکن شده است.
این شرکت همچنین با شرکت Omron که در زمینه های مرتبط با تکنولوژی و سلامتی فعالیت می کند نیز تیمی مشترک تشکیل داده تا از قابلیت های این عینک در ساخت اپلیکیشن های مفید و کاربردی استفاده کنند.
شرکت JINS اعلام کرده که با هر بار شارژ این عینک می توان تا ۱۶ ساعت متوالی از آن استفاده کرد که نوید کارکرد آن در تمام طول روز را می دهد.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.


عالی بود مثه همیشه مرسی
مزخرف ترین فناوری cesss
این چند روز 80 درصد تیتر ها کلمه هوشمند توشونه
خستمون شد آقا
اینقد هوشمند هوشمند میکنن
ما قبلا یارانه هامون هوشمند سازی شد
فیلترینگ هوشمند هم داریم
پس به چیشون مینازن؟ :D
شوخی واس تنوع
اقا درصد گیریت اشتباه
---
شوخی یا جدیش رو دیگه باید حساب کرد
@فرشاد #1
از بس زیست خوندم دیگ مخم یاری نمیکنه شما به بزرگی خودت ببخش :D
@ نامبر وان #1 در جواب #1
فقط زیست امتحان داری کلا بقیه درسا رو بوسیدی گداشتی کنار
---
@فرشاد #۱
اون دیگ درست نمیشه داداش نرو تو فکرش :D
این از برای همون زیست بود پس
هر وقت اپلیکیشنتو ساختی بعد بیا اینو معرفی کن...
تازه 800 دلار هم می فروشدش...
---------------------------------------------------------------------------
این همه مطلب خوراک نظر دادن نظر ندادم...
ولی گفتم نکنه رفقا فکر کردن قهر کردن و از این جنگولک بازیا درکاره حضور خودم اعلام کنیم و مهم تر از همه چی یک سلامی عرض کنیم...
روزی سه تا کامنت... قبل از صبحانه بعد از ناهار قبل از شام (:
عاقا خیلی وقته خسته ایم
بعدی
جالبه
این CES خیلی جالبه امسال همه تمرکزا رفته رو گجتای پوشیدنی و حوضه سلامت
ايده جالبي داره ! البته شكل عجيب غريبي هم نداره !
اين كه بتونه تعداد پلك زدن و حركت رو آناليز كنه نيازمند كلي تحقيق و تجربه هست كه قطعا انجام شده ! دوستش ميداريم
دید دوست من ایده ما رو هم عملی کردن 75 دلار هم گران تر