ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [14 دی-21 دی]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۱ دی ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می نوردیم.

در جمع بندی اخبار دنیای بازی، هر هفته مروری بر اخبار مهم صنعت ویدئوگیم در شرق و غرب داریم. البته، همچون گذشته اخبار مهم را سریعا به اطلاع تان خواهیم رساند اما به هر حال یک جمع بندی کلی از هفته ای که گذشت می تواند جامع و کامل باشد.

در ادامه با دیجیاتو و جمع بندی هفته همراه باشید.

والو حضوری پر رنگ در GDC (کنفرانس بازی سازان) امسال خواهد داشت

steamcontroller-1257-610

در اواسط اسفند ماه امسال باید شاهد اتفاق جالبی باشیم. Valve با پروژه استیم ماشین، استیم کنترلر و سیستم عامل استیم خود یا غوغایی در دنیای بازی های ویدیویی به پا خواهد کرد یا همه را از این حجم گسترده جنب و جوشی که ایجاد کرده نا امید می کند.

مدت هاست که منتظریم ببینیم والو چه در چنته دارد و مثل اینکه کنفرانس بازی سازان 2015 زمان مناسبی برای پی بردن به این مسئله است. شایعاتی می گویند استیم ماشین ها دیگر فراموش شده اند و سیستم عامل استیم هم دیگر جایگاهی ندارد و بیشتر سخنان Valve در این کنفرانس پیرامون کنترلری است که تصویر آن را در بالا می بینید.

یک سال انتظار کافیست، چند ماه دیگر متوجه خواهیم شد علت تمرکز Valve روی ساخت تولیدات مرتبط با استیم و فراموش کردن اولویت اش چیست.

عرضه پلی استیشن 4 در چین به تاخیر افتاد

share610

تنها چند روز پیش از عرضه عمومی مقادیر محدودی پلی استیشن 4 در کشور چین، این اتفاق با تاخیر همراه شد. هنوز تاریخ عرضه مشخص ثانویه ای اعلام نشده اما مشابه اتفاق کنونی، در پاییز گذشته برای مایکروسافت رخ داد.

آمریکایی ها هم با 6 روز تاخیر کنسول شان را وارد بازار چین نمودند و در همان روز اول موفق به فروش 100 هزار واحد کنسول شدند. بازار کشور چین اگرچه بسیار بزرگ است اما محدودیت های خاص خود را دارد. از جمله توانایی خرید پایین مردم کشور و محدودیت های اقتصادی که برای کشورهای دیگر وضع شده است.

HellBlade، اثر جدید استودیو Ninja Theory علاوه بر پلی استیشن 4 به پی سی هم می آید

HellbladeNew610

استودیو Ninja Theory چند ماه پیش از بازی HellBlade برای پلی استیشن 4 رونمایی کرد و در آن زمان از لفظ "انحصاری" استفاده شد اما مشخص نیست که منظور انحصار کنسولی بوده یا انحصار زمانی.

در هر صورت، دیر یا زود، همزمان یا چند ماه بعد، این بازی برای پی سی هم منتشر خواهد شد تا کلکسیون پی سی گیمرها هر روز تکمیل تر از روز پیشین باشد. رشد روز افزون Steam سبب شده در نسل هشتم ندرتا شاهد عناوینی باشیم که فقط برای کنسول ها منتشر می شوند (به جز عناوین انحصاری 1st Party).

Ralph Baer و Al Alcorn جایزه پیشتازان AIAS را دریافت خواهند کرد

pongbrains_610

سازنده اولین کنسول بازی تاریخ، Ralph Baer چندی پیش در تاریخ 7 دسامبر درگذشت اما یاد و خاطره وی و خدمتی که به دنیای بازی های ویدیویی کرد هیچگاه از یاد نخواهد رفت.

اما Al Alcorn سازنده بازی Pong است که حتما نام آن را شنیده اید. این دو (شاید به مناسب درگذشت Baer) امسال موفق به دریافت جایزه پیشتازان AIAS (یا به طور کامل Academy of Interactive Arts & Sciences) شدند.

کیک استارتر 89 میلیون دلار در طول 2014 به بازی سازها کمک کرد

KSYIR2014-610

کیک استارتر را همه ما می شناسیم. وبسایتی مخصوص به جمع آوری سرمایه عمومی برای پروژه های خاص. این وبسایت امسال موفق به جمع آوری مبلغی بیش از 89 میلیون دلار در طول سال 2014 برای بازی سازان شده.

89 میلیون دلار واقعا مبلغ بالایی است و نشان می دهد که اگر ایده های جذاب را با شفافیت کامل در اختیار عموم مردم بگذاریم، می توان نظر آن ها را پیش از عرضه عمومی جلب کرد.

سونی 18.5 میلیون واحد پلی استیشن 4 فروخته است

ps4controllerlight610

سونی توانست در طول ایام تعطیلات زمستانی و پایانی سال 2014، به میزان 4.1 میلیون در سراسر جهان پلی استیشن 4 بفروشد. این رقمی قابل توجه و فوق العاده برای سونی خواهد بود.

اگر روال به همین منوال، حداقل برای 7 سال ادامه پیدا کند و هر سال شاهد رشد فروش PS4 در سراسر جهان باشیم، می توان انتظار داشت که این کنسول جایگاه افسانه ای پلی استیشن 2 در صدر جدول پرفروش ترین کنسول بازی تاریخ را به دست آورد.

در مجموع، با احتساب این 4.1 میلیون کنسول فروخته شده، سونی احتمالا توانسته رتبه اول پرفروش ترین کنسول 2014 را از آن خود کند و با مجموع فروش 18.5 میلیون در صدر جدول پرفروش های نسل هشتم قرار بگیرد.

هنوز آمار دقیقی از میزان فروش اکس باکس وان ارائه نشده اما بعید به نظر می رسد اختلاف اش با پلی استیشن 4 اندک باشد. آمار و ارقام NPD تا کمتر از یک هفته دیگر منتشر خواهد شد و آن زمان می توان فهمید دقیقا اوضاع از چه قرار است.

Razer از محصولات جدید خود پرده برداشت

razer0105-610a

Razer بالاخره میکرو کنسول خود که مبتنی بر Android TV است را رونمایی کرد. این دستگاه کوچک هم اندازه یک اسمارت فون فعلی قدرت دارد اما این همه ماجرا نیست. قبلا به تفصیل در مورد آن سخن گفتیم و قسمت هایی از آن را برای تان دوباره می آوریم:

با پردازنده گرافیکی آدرنو ۴۲۰، ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی، Forge TV از لحاظ سخت افزاری تفاوت زیادی با یک تلفن همراه اندرویدی ندارد. البته این دستگاه به گونه ای طراحی شده که جایگاهش در اتاق نشیمن باشد و نه در جیب شما.

اما در کنار معرفی این محصول، 2 وسیله جانبی قابل توجه دیگر هم معرفی شد که نظر هر پی سی گیمری را به خود جلب می کند. اولی، مدل ارتقا یافته کنترلر Sabertooth با نام Serval است:

مدل ۱۹۹ دلاری بدون هیچ کنترلری عرضه می شود که تفاوتی نسبت به دیگر مدل های مشابه ایجاد نمی کند. اما مدل ۱۵۰ دلاری با یک کنترلر بلوتوث جدید همراه می شود که انجام بازی های اندرویدی را روی تلویزیون ممکن می کند.

نکته قابل توجه در مورد Forge TV، سیستم استریم از طریق Cortex است:

چه چیزی می تواند Forge TV را نسبت به همه محصولات برتری بخشد؟ استریم بازی از روی پی سی. از طریق Cortex، می توانید تمام بازی های خود از روی استیم، اوریجین، یوپلی و بتل دات نت را به سادگی روی اندروید تی وی مخصوص خود استریم کنید.

وسیله بعدی، Turret Lapboard نام دارد که در حقیقت یک موس و کیبورد مخصوص اتاق نشیمن است:

با داشتن یکی از این Turret Lapboard ها می توانید عناوینی چون Dota 2 و League of Legends را در اتاق نشیمن خود بازی کنید. سطح آهنربایی که در سمت راست دستگاه قرار دارد سبب می شود که ماوس از روی آن سر نخورد.

این دستگاه ۱۳۰ دلار قیمت دارد اما اگر تصمیم جدی دارید که با Cortex بازی های تان را از پی سی به اتاق نشیمن آورید، Turret Lapboard و Serval دو دستگاه بی نظیر هستند.

Razer Forge TV، کنترلر Serval و موس و کیبورد Turret Lapboard در سه ماهه ابتدایی سال 2015 قابل خریداری خواهند بود.

تاریخ عرضه فیلم Assassin's Creed مشخص شد

SnubAltair

Michael Fassbender، بازیگر نقش اول فیلم Assassin's Creed تولید استودیوهای 20th Century خواهد بود و این فیلم قرار است در تاریخ 21 دسامبر سال 2016 در سراسر جهان به روی پرده های سینما برود.

در ابتدا قرار بود فیلم Assassin's Creed در بهار 2015 و سپس تابستان 2015 اکران شود ولی حالا این تاریخ به 21 دسامبر انتقال یافته است. جاستین کورتزل، کارگردان این فیلم خواهد بود که Macbeth را برای امسال در کارنامه خود دارد.

محتوای جدید به فورتزا هورایزن 2 اضافه خواهد شد

fh2carpack1.6610

بسته الحاقی جدید فورتزا هورایزن 2 ماشین های آینده را به بازی اضافه خواهد کرد. با پرداخت 5 دلار (یا به صورت رایگان اگر سیزن پس را خریداری کرده اید) می توانید این بسته را خریداری کنید که شامل محتوای زیر است:

  • 2015 Nissan IDx NISMO
  • 1980 Subaru BRAT GL
  • 2013 Ford F-150 SVT Raptor Shelby
  • 1975 Ford Bronco
  • 1953 Ferrari 500 Mondial
  • 2010 Mazda Mazdaspeed 3

این DLC تنها برای کنسول اکس باکس وان در دسترس است و دارندگان اکس باکس 360 قادر به انجام آن نخواهند بود. زمان آن رسیده که کم کم به نسل بعد کنسول های بازی کوچ کنید.

بسته الحاقی Dead Kings به زودی برای دارندگان بازی Assassin's Creed Unity قابل بازی خواهد بود

ACUDeadKingsAnn-610

یکی از مهم ترین بسته های الحاقی AC: Unity، با نام Dead Kings، تا دو روز دیگر (13 ژانویه) برای دارندگان بازی روی پلتفرم های پلی استیشن 4، اکس باکس وان و پی سی قابل بازی خواهد بود.

در ابتدا این DLC در قالب Season Pass بازی قرار داشت و دارندگان آن می توانستند به بسته الحاقی دسترسی پیدا کنند اما پس از عرضه ناموفق Unity، یوبیسافت برای عذر خواهی از کاربران، آن را به صورت رایگان در اختیار همه قرار داد و به دارندگان Season Pass هم یک بازی از مجموعه عناوین جدیدش هدیه کرد.

Star Fox جدید در E3 امسال نمایش خواهد داشت

StarFoxFM-610

نینتندو در دسامبر سال گذشته و در جریان مراسم The Game Awards اعلام کرد که The Legend of Zelda Wii U و Star Fox Wii U هر دو در سال 2015 به بازار می آیند اما حالا می دانیم که گیم پلی هر دو بازی قرار است در کنفرانس احتمالی نینتندو نمایشی خاص و قابل توجه داشته باشد. این مسلما خبری هیجان انگیز برای طرفداران نینتندو خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • آقای استیون "کاپیتان" جرارد
    آقای استیون "کاپیتان" جرارد | ۲۱ دی ۱۳۹۳

    بهترین گیم های تاریخ پی سی از نظر من
    1:fifa 2005 (حضرات میلان و آرسنال پنج ستاره)
    2:pes 2009 (اتوو رونالدینیو پابلو آیمار و باقی پدیده ها)
    3:IGI (غیر قابل توصیف!)

    • کارگردان
      کارگردان | ۲۱ دی ۱۳۹۳

      خدایش کانتر و جی تی ای و نیدفر اسپید ها هم خوب بودند...
      pes2011:اینتر میلان: لوسیو.اتوو.میلیتو.کامبیاسو.اسنایدر.چیوو.ایوان.زانتی.پاندو.داوود سوازو.
      افتخارات بنده: هرگز بارسا را نگرفته و نخواهم گرفت البته زمانی از ادمیلسون خوشم میومد چون برزیلی بود و الان هم نیمار
      فردا میرم دوباره دسته بازی و pes13 پچ جدید نصب می کنم...

    • YaYa
      YaYa | ۲۱ دی ۱۳۹۳

      البته این که گیم رو فقط فوتبال بدونی درست نیست ..ولی اولین بازی که رو پیسی ریختم ونینگ الون 2004 و اینا بود عجب فوتبالی بود ولی بعدش به یه طرفدار سرسخت فیفا تبدیل شدم و از 2006 به بعد فیفا بازی کردم ...الان هم دست از گیم کشیدم چون شدید معتاد بودم ..

  • alireza2000
    alireza2000 | ۲۱ دی ۱۳۹۳

    ممنون دیجیاتو

  • کارگردان
    کارگردان | ۲۱ دی ۱۳۹۳

    یادمه چند سال پیش گیم نصب می کردم...
    میدیدم یارو اولش انگلیسی حرف میزنه.... خوب متوجه نمیشدم...
    بازی رو پاک می کردم و می گفتم که من گیم دوست ندارم...
    کلا چیزی که سردرنیارم خوشم نمیاد..
    بچه ها میرفتند گیم نت البته یادمه بیشتر سگا فوتبال98 بازی می کردند بعدش پلی استیشن با رئال رویایی و کلا یادش بخیر....

    • TROOL
      TROOL | ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

      عالی بود مثه همیشه مرسی

  • سرود
    سرود | ۲۱ دی ۱۳۹۳

    خیلی هم عالی

  • Kiomars shady
    Kiomars shady | ۲۱ دی ۱۳۹۳

    منكه كلا از اين دنياى جذاب فوق العاده دور بودم :(
    باشد سال بعد به اين اغوش دوست داشتنى برگرديم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی