ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی نزدیک به نمونه اولیه موبایل ماژولار گوگل؛ Project Ara با سرعت به پیش می رود

این روزها رقابت در دنیای موبایل به شدت دیدنی شده است. شرکت های حاضر در این عرصه هر یک تلاش می کنند با نوآوری متفاوتی، بازار را در دست گیرند و مخاطب را به خرید ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۵ دی ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

این روزها رقابت در دنیای موبایل به شدت دیدنی شده است. شرکت های حاضر در این عرصه هر یک تلاش می کنند با نوآوری متفاوتی، بازار را در دست گیرند و مخاطب را به خرید وادار کنند.

یکی سعی می کند باریک ترین موبایل دنیا را تولید کند و دیگری با پایین آوردن قیمت، تلاش می نماید خود را به گزینه ای معقول تر بدل نماید. اما در این میان گوگل همچون همیشه حکایتی متفاوت دارد.

وقتی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۳، غول دنیای تکنولوژی از Project Ara سخن گفت، بسیاری باور نداشتند که این تلفن هوشمند ماژولار بتواند در آینده ای نزدیک به بازار عرضه شود. اما اکنون و با گذشت نزدیک به ۲ سال، نمونه اولیه دستگاه آماده شده است.

در ادامه مطلب نگاهی نزدیک خواهیم داشت به یکی از اولین نمونه های Project Ara. آیا آینده متعلق به موبایل های ماژولار خواهد بود؟

نام نمونه اولیه این پروژه «Spiral 2» است. گوگل برای تکمیل پروژه Ara فرآیندی دو ساله را برنامه ریزی کرده که ساخت Spiral 2 یکی از اهداف مهم آن بوده و نشان دهنده این است که پروژه مطابق با برنامه ریزی ها در حال پیشرفت است.

در این فاز گوگل پشتیبانی از شبکه 3G را به دستگاه اضافه کرده و همچنین ساختار اولیه فروشگاه آنلاین فروش ماژول ها را نیز ایجاد نموده است. کاربران در آینده می توانند با مراجعه به این فروشگاه ماژول های مورد نظر خود را جهت استفاده در موبایلشان سفارش دهند.

در کنفرانسی که دیروز در محل شرکت گوگل برگزار شد، نمونه اولیه ای از محصول به حاضرین نشان داده شد. این دستگاه در پشت خود دارای ۸ جایگاه برای قرارگیری ماژول ها است. دوربین، درگاه MicroUSB و حتی باتری از جمله مواردی هستند که کاربر می تواند در این قسمت نصب نماید.

جالب است بدانید که گوگل به کمک ترفندی نرم افزاری، موفق شده ترتیبی دهد تا کاربر بدون نیاز به خاموش کردن دستگاه، بتواند ماژول ها را تعویض نماید. نهایت هنر مهندسان گوگل در این زمینه، وقتی مشخص می شود که بدانید حتی امکان تعویض باتری نیز در این شرایط وجود دارد.

در نمونه Spiral 2، پس از خارج کردن ماژول باتری، دستگاه به مدت ۳۰ ثانیه روشن می ماند و به شما فرصت می دهد تا در این فاصله ماژول یک باتری دیگر را جایگزین نمایید. هدف گوگل این است که در نمونه های بعدی، این زمان را به ۱ تا ۲ دقیقه افزایش دهد.

بر اساس نقشه راه گوگل، به زودی Spiral 3 نیز از راه خواهد رسید. در این نمونه قرار است پشتیبانی از 4G اضافه شود و همچنین پشتیبانی از ماژول های بیشتری نیز به دستگاه اضافه گردد. گوگل در نظر دارد تا ۳۰ ماژول مختلف را برای انتخاب در اختیار کاربران قرار دهد.

پس از این مرحله شروع آزمایشی دستگاه در نیمه دوم سال جاری میلادی قرار است در شهر پرتو ریکو آغاز شود.

DSC_6237.0-w600

DSC_6249.0-w600

DSC_6261.0-w600

DSC_6277.0-w600

DSC_6283.0-w600

DSCF2062.0-w600

DSCF2065-2.0-w600

DSCF2067.0-w600

DSCF2072.0-w600

DSCF2074-2.0-w600

DSCF2079.0-w600

DSCF2084-2.0-w600

DSCF2095.0-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • saeed-nz
    saeed-nz | ۲۶ دی ۱۳۹۳

    به نظر من اینکه بتونی قطعلت رو تعویض کنی خیلی خوبه اما نه اینجوری،باید شرکتا گوشیارو مثل گوشیای همین الانشون تولید کنن و امکان اینو بزارن تو گوشی که بعد ازباز کردنش مثلا بشه رمش یا سی پی یو رو عوض کرد ولی اینکه اینوری راحت جابجا بشه زیاد جالب نیست مگه روزی چند بار میخوایم باتری یا رم و سی پی یو عوض کنیم که اینجوری راحت باز میشه!

    یه مشکل بزرگ درایورای این قطعات هستن خیلی از شرکتا حاظر نیستن خیلی از کدهای نرم افزا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی