ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گیمینگ در ویندوز 10 چگونه خواهد بود؟

مایکروسافت با کنفرانسی که هفته پیش برگزار نمود، گرد و خاکی در دنیای تکنولوژی به پا کرد. از معرفی ویژگی های خارق العاده ویندوز 10 گرفته تا رونمایی از هولولنز، هدست واقعیت افزوده ای که ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۷ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۰

مایکروسافت با کنفرانسی که هفته پیش برگزار نمود، گرد و خاکی در دنیای تکنولوژی به پا کرد. از معرفی ویژگی های خارق العاده ویندوز 10 گرفته تا رونمایی از هولولنز، هدست واقعیت افزوده ای که قرار است زندگی ما را متحول کند.

اما در این میان، گیمینگ جایگاه ویژه ای داشت. چه در بخش هولولنز و چه در بخش ویندوز 10؛ بنابراین فیل اسپنسر هم نقش مهمی در ارائه مطالب یافت. وی با حضور روی استیج از چند ویژگی جذاب پرده برداشت، بازی جدیدی را برای ویندوز 10 معرفی کرد و اندکی هم بازار شایعات را داغ نمود.

از تی-شرت خاصی که بر تن داشت گرفته تا پرسش و پاسخی که پس از مراسم برگزار شد، همگی نوید روزگاری خوش برای پی سی گیمرهایی بود که نمی خواهند از ویندوز، به سیستم عامل استیم کوچ کنند (البته اگر این سیستم عامل تکامل یابد).

در ادامه مطلب، می خواهیم مروری بر تمامی صحبت های فیل اسپنسر، مدیر بخش اکس باکس در مایکروسافت داشته باشیم و ببینیم که گیمینگ در ویندوز 10 چگونه خواهد بود.

با دیجیاتو همراه باشید.

اپلیکیشن اکس باکس برای ویندوز 10

هر دستگاهی که روی آن ویندوز 10 نصب باشد، یک اپلیکیشن اکس باکس هم به طور پیش فرض روی آن قرار دارد، اپلیکیشنی که قرار است نقطه اتصال کاربران اکس باکس وان و ویندوز 10 باشد. با استفاده از این برنامه کاربردی، می توانید کاربرانی را از اکس باکس لایو و ویندوز 10 به لیست دوستان خود اضافه کنید و با آن ها در تعامل باشید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Xbox-on-Windows-10.mp4"]

 

ببینید چه بازی می کنند، چه تصاویری از بازی خود می گیرند و چه ویدیوهایی منتشر می نمایند. می توانید با یکدیگر از طریق پیام صوتی یا پیام متنی در تماس باشید و با یکدیگر برای انجام بازی های مختلف برنامه بریزید. برخی از این ویژگی ها در اپلیکیشن SmartGlass وجود داشت و حالا یک برنامه کامل و جامع قرار است در قبل ویندوز بعدی باشد.

اپ اکس باکس لزوما نیازمند یک اکس باکس در اکوسیستم گیمینگ شما نیست. این برنامه تمامی دستگاه های ویندوزی شما را تحت نظر دارد که اکس باکس تنها یکی از آن هاست. در Xbox App تمامی فعالیت های گیمینگ شما ذخیره شده و از روی هر دستگاهی می توانید آن را مشاهده کنید.

ضبط گیم پلی

هر دو کنسول اکس باکس وان و پلی استیشن 4، به صورت پیش فرض قابلیت ضبط ویدیوهایی از گیم پلی بازی را دارند. با استفاده از این ویژگی می تواند مقداری از گیم پلی بازی را ضبط کرده و آن را در شبکه های مختلف به اشتراک بگذارید اما این ویژگی هیچگاه رویایی دور از دسترسی برای پی سی گیمرها نبوده.

اما چه چیزی بهتر از یک حالت پیش فرض درون خود ویندوز برای انجام این کار؟ در ویندوز 10، با فشردن دکمه ویندوز + دکمه G، گیم پلی از 30 ثانیه قبل از فشردن دکمه ها شروع به ضبط شدن می کند و تا زمانی که فرمان پایان صادر نشود ادامه می یابد.

تا پیش از این، باید با استفاده از برنامه هایی چون FRAPS ،Razer Game Booster و ... استفاده می کردیم تا این امر ممکن شود اما حالا با فشردن دو دکمه، آن هم بدون دخیل کردن برنامه ای جانبی، می توان ویدیوی بازی ها را در اختیار داشت. جالب اینجاست که پلتفرمهایی چون استیم و اوریجین هم از این طرح امکان جدید استقبال کرده اند.

دایرکت اکس 12

دایرکت اکس لازمه اغلب بازی ها روی ویندوز است و دایرکت اکس 12 یعنی بازی های شما بهتر و سریع تر از هر زمان دیگری اجرا می شوند. در واقع مهم نیست سخت افزار شما تغییر کند یا خیر، در هر دو صورت، ارتقا از DX11 به DX12، پیشرفتی محسوس را باعث خواهد شد.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/DirectX-11-vs-DirectX-12-Cityscape-Demo.mp4"]

 

بر اساس گفته های اسپنسر، بهره وری ویندوز از DX12 به بهتر شدن جلوه های بصری منحصر نخواهد شد. توسعه دهندگان حالا کنترل بیشتری روی CPU و GPU خواهند داشت که نتیجه آن، افزایش 50 درصدی عملکرد خواهد بود.

این بهره وری به دستگاه های موبایل هم خواهد رسید. تلفن های همراه با مصرف انرژی کمتر و بازی ها را روان تر از گذشته اجرا می کنند. توسعه دهندگان نام آشنای موتور بازی سازی Unity، دایرکت اکس 12 را در دستور کار خود قرار داده اند.

بازی روی دستگاه های مختلف

Fable Legends، آخرین ساخته استودیو Lionhead در سری نقش آفرینی فیبل، همزمان روی دو پلتفرم اکس باکس وان و ویندوز 10 عرضه خواهد شد. جالب تر اینکه، بازیکنان روی هر دو پلتفرم می توانند با یکدیگر به بازی بپردازند که اولین بار است برای یک بازی آنلاین روی اکس باکس وان رخ می دهد.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Fable-Legends-played-across-Xbox-One-and-Windows-10.mp4"]

 

Cross-Platform یا انجام بازی بین دو یا چند پلتفرم، بسیار کمیاب است و به دلایل متعددی، گزینه محبوب توسعه دهندگان نیست اما فوق العاده است که بدون داشتن اکس باکس وان، بتوانید در جمع دوستان تان شرکت کنید.

اسپنسر اعلام کرده که این ویژگی برای بازی سازهایی که مایل اند بازی خود را برای اکس باکس وان و پی سی عرضه کنند اجباری نیست اما بهتر است انجام شود. شاید تیم های کوچک و مستقل توانایی و زمان لازم برای انجام این کار را نداشته باشند اما بد نیست توسعه دهندگان به آن فکر کنند.

استریم کردن بازی های اکس باکس وان

با ویندوز 10، اکس باکس وان قرار است از محدودیت های خود فراتر رود. بعد از اتصال پی سی یا سرفس پرو خود به اکس باکس، گزینه استریم بازی های اکس باکس روی دستگاه دوم از طریق اپلیکیشن اکس باکس صادر می شود. در همان حالت می توانید تمامی بازی هایی که روی پی سی خود نصب دارید را هم اجرا کنید. اسپنسر این قابلیت را در طول مراسم هم به نمایش گذاشت.

جذابیت استریم بازی ها به این است که می توانید اکس باکس را روی مانیتور پی سی یا نمایشگر تبلت خود داشته باشید و تلویزیون را برای استفاده اعضای خانواده آزار بگذارید.

ویندوز به اکس باکس می آید

تقریبا در انتهای مراسم بود که فیل اسپنسر تقابل میان اکس باکس وان و ویندوز 10 را کامل تر از گذشته کرد: ویندوز 10 با امکاناتی خاص به اکس باکس خواهد آمد اما ما هنوز هم نمی دانیم که منظور دقیق اسپنسر چیست. وی گفت که توسعه دهندگان می توانند اپلیکیشن هایی برای اکس باکس طراحی کنند که در اتاق نشیمن کارایی دارد اما مسلما روزی نخواهد رسید که کاربران بتوانند اکسل و وورد را روی اکس باکس خود اجرا کنند.

منظور دقیق وی چیست؟ باید تا چند ماه دیگر صبر کنیم.

ویندوز هولوگرافیک

جدا از بخش مرتبط به اکس باکس کنفرانس، مایکروسافت از پروژه هولوگرافیک خود هم پرده برداشت. این پروژه فراتر از واقعیت مجازی خواهد رفت و به صفحات مجازی اجازه حضور در دنیای واقعی را خواهد داد تا ما بتوانیم با آن ها تعامل داشته باشیم.

پروژه ویندوز هولوگرافیک و هدست هولولنز حقیقتا آینده نگرانه هستند و باید منتظر بمانیم و ببینیم مایکروسافت چه چیزی برای ارائه در آینده خواهد شد. اگر تا به حال چیزی در این ارتباط نشنیده اید، می توانید تریلر رسمی معرفی هولولنز را در زیر تماشا نمایید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Microsoft-Hololens-Transform-Your-World-With-Holograms.mp4"]

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (33 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • خشایار
    خشایار | ۸ بهمن ۱۳۹۳

    مایکروسافت توی ویندوز10 سوپرایزهای جدید و انقلابی ای برای گیمرها داره.
    عاااالی :D

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی