ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیران سیلیکون‌ولی در مورد مایکروسافت و هدست هولولنز چه فکر می کنند؟

در مراسمی که مایکروسافت اواخر هفته گذشته برای معرفی قابلیت های ویندوز ۱۰ برگزار کرد، در کنار امکانات تازه از پلتفرم Windows Holographic خودش نیز پرده برداشت. اما فارغ از خبرهایی که در مورد امکانات ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۹ بهمن ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

در مراسمی که مایکروسافت اواخر هفته گذشته برای معرفی قابلیت های ویندوز ۱۰ برگزار کرد، در کنار امکانات تازه از پلتفرم Windows Holographic خودش نیز پرده برداشت.

اما فارغ از خبرهایی که در مورد امکانات تازه در ویندوز جدید مایکروسافت منتشر شد، هدست واقعیت افزوده هولولنز مایکروسافت نیز توجه زیادی را به خود جلب کرد. اما آیا این هدست و قابلیت هایی که به واسطه آن و استفاده از ویندوز در اختیار کاربر قرار می گیرد آنقدر که مایکروسافت می گوید جذاب هستند؟

در ادامه این سوال از هفت نفر از مدیران شرکت های مختلف در سیلیکون ولی پرسیده شده و پتانسیلی که مایکروسافت می تواند با کمک هولولنز و پلتفرم اختصاصی آن در جذب مجدد کاربران قدیمی و جلب توجه کاربران جدید ایجاد کند، مورد بررسی قرار گرفته است.

با دیجیاتو همراه باشید.

Kevin Hartz مدیر Eventbright

1-Kevin-Hartz1

کوین هارتز Eventbright را به عنوان محلی جهت اعلام رویدادها و فروش آنلاین بلیط های به همراه همسرش -که یک مجری MTV بود- راه اندازی کرد.

او در مورد هولولنز میگوید: چنین چیزهایی چالش های جدیدی را به وجود می آورند و شما باید آنها را برای ایجاد این تغییرات تازه ستایش کنید. دره سیلیکون از چیزهایی مثل هولولنز که می خواهند اطلاعات را به شکل تازه ای برای ما تصویر کنند، اشباع شده. به نظر من ما بیش از حد مجذوب صفحه نمایش ها شده ایم. بنابراین من تصور می کنم مایکروسافت با این محصول می تواند یک چیز تازه به بازار عرضه کند.

Yves Behar مدیر Fuseproject

2-Yves-Behar

این طراح سوئیسی در طراحی چیزهایی مانند اسپیکر Jambox برای Jawbone، صندلی Herman Miller و قفل هوشمند August نقش داشته است.

به گفته او در جایگاه یک طراح که بیش از ۲۰ سال در دره سیلیکون زندگی کرده، تکنولوژی همیشه چیزهای جالبی را به ما عرضه می کند. دقت در چیزهایی که اخیرا معرفی شده اند به او نشان می دهد که در طراحی ظاهری و تجربه کاربری این محصولات کم توجهی شده است. او میگوید: من تکنولوژی های معرکه ای را می بینم که به دنبال جذب کاربر هستند، اما من در آنها برای قابل استفاده بودنشان برای کاربران عادی روحی از طراحی کاربردی نمی بینم. به نظر من مایکروسافت هم در همین مسیر قدم گذاشته. ما می بینیم که شرکت های مختلفی در خصوص معرفی محصولات و ابداعاتشان در این حوزه موفق عمل می کنند، اما وقتی کار به عملکرد و کاربرد آنها در زندگی واقعی کاربران می رسد، آن محصولات و ایده ها چنگی به دل نمی زنند.

Trip Hawkins مدیر If You Can و موسس EA

3-Trip-Hawkins

هاوکینز موسس Electronic Arts است. یکی از بزرگترین شرکت های نشر بازی های ویدئویی در دنیای امروز. اما او قبل از آن هم استارتاپی با نام If You Can را که تمرکزش بر آموزش است، بنا کرده بود.

او به ایده های جدید مایکروسافت نگاهی منفی دارد. به گفته او هیچ چیز همیشگی نیست. شرکت های بزرگ نیز ثابت کرده اند که نقش اصلی چیزی نیست که بتواند در جایگاه دوم قرار گیرد. او میگوید: من از پسرم در مورد استیو جابز و بیل گیتس پرسیدم و او به من گفت: بیل گیتس کیست؟

در نظر داشته باشید که ابداعات بزرگ کمیابند و آن دسته که بتوانند استانداردهای تازه به وجود بیاورند، نایاب. با توجه به سرعت رشد تکنولوژی و تعداد رقبا در حوزه های مختلف آن، اگر یک شرکت بتواند بیش از یک شانس را برای پیروزی بر رقبا از آن خودش کند چندان هم غیرعادی و غیرعملی نیست. اپل و استیو واقعا برای نسل ما و مدت های زیادی در آینده پیشرو خواهند ماند و بقیه، دنباله رو آنها خواهند بود.

Drew Houston مدیر Dropbox

4-Drew-Houston-USE

هیوستن یک دانشجوی MIT بود در سال ۲۰۰۷ و وقتی که از عملکرد یک کول دیسک در جابجایی یک فایل به ستوه آمده بود، ایده ساخت یک سرویس همگام سازی فایل به ذهنش رسید. او به همراه دوست و هم کلاسی اش آرش فردوسی در سال ۲۰۰۷ دراپ باکس را بنا نهاد. مایکروسافت و دراپ باکس در ماه نوامبر ۲۰۱۴ طی شراکتی امکان باز کردن فایل های ورد، اکسل و پاورپوینت از طریق نسخه آنلاین آفیس توسط کاربران را به صورت مستقیم در دراپ باکس نسخه وب، آغاز کرده اند.

هیوستون می گوید: من فکر می کند که [هولولنز] بیشتر یک پروژه علمی باشد تا محصولی واقعی. چه کسی می داند این پروژه چطور می خواهد به مرحله تجاری برسد؟ همه شرکت های بزرگ سعی می کنند چیزهای جدیدی عرضه کنند. اما اینکه ساتیا نادلا آمده تا مایکروسافت را دوباره برای کاربران جذاب کند، عالی است.

Phil Libin مدیر Evernote

5-Phil-Libin

او معتقد است که مایکروسافت طی شش ماه گذشته تغییرات زیادی به خود دیده. پروژه اسپارتان حس بهبود و ترمیم چیزهای منفی در گذشته را ایجاد می کند. از نظر او، ساتیا نادلا مشغول حرکت به سوی چند پلتفرمه شدن است چیزی که بسیار عالی به نظر می رسد اما رسیدن به آن بسیار سخت است. اما در خصوص هولولنز او معتقد است این محصول بخش مهمی از آینده تاریخ دیجیتال خواهد بود. ایده ای که در آن بتوان هر چیزی را دید و لمس کرد، امکان بسط دادن دارد. هر دو بخش آن مهم هستند. هم بخش فیزیکی و هم بخش دیجیتال آن و برعکس، اهمیتی ویژه دارند.

John Hering رئیس هیات مدیره و مدیر سابق Lookout

6-John-Hering-to-crop1

حتما Lookout را می شناسید. اپلیکیشن آنتی ویروس موبایل که Hering با کمک همکلاسی هایش James Burgess و Kevin Mahaffey پس از هک موبایل های افراد مشهور در اسکار ۲۰۰۵ ساختند.

به گفت هاو دنیای دیجیتال به واسطه مایکروسافت و نادلا در شرف تغییر است. او چالش ها و نقاط قوت مایکروسافت را می داند و معتقد است مایکروسافت برای عبور قدرتمندانه از وضعیت فعلی نیاز به حرکت هایی مهم و معنی دار در این برهه دارد. او فکر می کند مایکروسافت هنوز به انجام کارهای بسیاری برای بازگشت قدرتمندانه به میدان رقابت نیاز دارد. اما چیزی که هِرینگ را تحت تاثیر قرار داده حرکت مایکروسافت به سمت محیط های محاسباتی، پردازش ابری و موبایل است. با توجه به این مورد او اعتقاد دارد که مایکروسافت در مسیر خوبی پیش می رود و می تواند دوباره مثل قبل برای بسیاری از افراد جذاب باشد.

Matt MacInnis مدیر Inkling

7-unnamed6

مک‌اینس برای هفت سال در اپل مشغول بوده و پس از آن به سمت راه اندازی یک پلتفرم انتشار دیجیتال محتوا به نام Inkling در سال ۲۰۰۹ روی می آورد.

نظر کلی او در درازمدت نسبت به مایکروسافت مثبت است. البته چیزهایی مثل عینک خوشمند که بیشتر مورد توجه رسانه ها هستند، چندان برای مَت جذاب نیستند. از جمله موارد جذاب برای او، یکپارچه سازی محیط دسکتاپ، تبلت و موبایل در پلتفرم ویندوز است. به علاوه اینکه مایکروسافت سرانجام تکیه زیادش به ویندوز را کم می کند خوشحال است. چیزی که اپل مدت هاست انجامش داده و اینک مایکروسافت نیز به همان سمت و سو می رود.


شما چه فکر می کنید؟ چه بخشی از مراسم مایکروسافت و محصولات و ایده های آن برای شما جذابیت بیشتری داشته اند؟ و مایکروسافت با کدامیک می تواند موفق تر عمل کند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی