ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

گزارش مالی لنوو حکایت از روند رو به رشد بخش تلفن های هوشمند این شرکت دارد

لنوو، غول تکنولوژی چینی، در روز پنجشنبه گزارش کرده است که در سه ماهه ی پایانی سال ۲۰۱۴ و منتهی به ۳۱ دسامبر، درآمد خالصی ۲۵۳ میلیون دلاری داشته است. این رقم حکایت از کاهشی ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۰:۴۸

لنوو، غول تکنولوژی چینی، در روز پنجشنبه گزارش کرده است که در سه ماهه ی پایانی سال ۲۰۱۴ و منتهی به ۳۱ دسامبر، درآمد خالصی ۲۵۳ میلیون دلاری داشته است. این رقم حکایت از کاهشی ۴.۶ درصدی نسبت به بازه ی زمانی مشابه در سال قبل دارد (درآمد لنوو در سال قبل و در بازه زمانی مشابه ۲۵۶ میلیون دلار بوده است).

اما در مجموع میزان درآمد کسب شده توسط چینی ها از آنچه که قبلاً برایشان پیش بینی شده بود یعنی ۱۸۲.۴ میلیون دلار، به مراتب بهتر و مقبول تر بوده است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

لنوو در سه ماهه ی ابتدایی سال اقدام به خرید بخش موبایل کمپانی موتورولا و همینطور کسب و کار تولید سرورهای IBM کرد و قراردادهای مرتبط را تا پایان ماه اکتبر نهایی نمود. آنها از سه ماهه ی سوم نیز رسماً شروع به بهره برداری و کسب درآمد از این خریدهای تازه کردند.

بخش موبایل لنوو که شامل محصولات تولیدی موتورولا نیز می گردد برای اولین بار توانسته ۱۰ میلیون تلفن هوشمند را به بازار عرضه نماید. این بخش که خروجی های دیگری مانند تبلت های اندرویدی و تلویزیون نیز دارد رکورد فروش ۳.۴ میلیارد دلاری را بر جای گذاشته و خبر از رشدی ۱۱۸ درصدی نسبت به سال پیش در همین بازه ی زمانی می دهد. لنوو پس از تصاحب موتورولا توانسته ۶.۶ درصد از بازار جهانی مرتبط به کسب و کار موبایل را به دست آورد که این رقم بیانگر رشدی ۷۸ درصدی نسبت به سال گذشته (و در بازه زمانی مشابه) است.

چینی ها انتظار دارند موتورولا ظرف ۴ الی ۶ فصل دیگر به سود دهی رسد و معتقدند ورود محصولات این شرکت به بازار کشور اژدهای سرخ تاثیر به سزایی در این امر خواهد داشت. لنوو در حال حاضر دومین تولید کننده ی بزرگ تلفن هوشمند در چین محسوب می گردد و با تصاحب موتورولای آمریکایی امیدوار دارد رقبای بزرگی چون اپل و سامسونگ را یکبار و برای همیشه حداقل در میهن خودش پشت سر بگذارد.

بخش کامپیوترهای شخصی لنوو که موفق ترین و درآمدزا ترین قسمت این کمپانی است نیز، با عرضه ۱۶ میلیون قطعه از تولیداتش در سه ماهه چهارم ۲۰۱۴ به بازار، رشدی ۴.۹ درصدی در فروش را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است. لنوو در این بخش ۲۰ درصد از سهام بازار را در اختیار داشته و باور دارد کسب و کارش در سه ماهه ی مورد بحث به شکل کامل به ثبات رسیده است.

مدیر عامل لنوو، Yuanqing Yang، پس از انتشار گزارش مالی شرکتش اظهار داشته : "در سه ماهه ی پیش رو ما در آستانه ی شروع یک مسابقه ی مهم قرار داریم و نتایج فعلی نشان می دهند استراتژی صحیحی را انتخاب کرده ایم و در مسیری مناسب در حال ورود به بازار جهانی هستیم. لذا من مطمئنم که در این مسابقه برنده خواهیم بود."

وی می افزاید دو کسب و کار جدیدی که از کمپانی های دیگر خریده و آنها را با خود ادغام کرده ایم در اولین سه ماهه ی همراهیشان با ما دست آوردها و عملکردی موفق داشته اند و مسلماً در آینده نیز بدل به ابزار رشد بیشتر ما خواهند شد.

لنوو درآمد ناخالص ۱۴.۱ میلیارد دلاری داشته که این عدد نسبت به سال گذشته و در بازه زمانی مشابه رشدی ۳۱ درصدی را حکایت می کند. کمپانی چینی مورد بحث سال قبل با صرف ۲.۱ میلیارد دلار کسب و کار تولید سرورهای X86 متعلق به IBM را تصاحب نمود و حالا در رده ی سوم تولید کنندگان این دسته از سرورها و در پشت سر نام های بزرگی همانند HP و دل ایستاده است. لنوو امید دارد در سال اول پس از خرید این بخش از IBM بتواند فروشی ۵ میلیارد دلاری را تجربه نماید.

ضمن اینکه خرید ۲.۹ میلیارد دلاری بخش موبایل و تلفن های هوشمند موتورولا نیز تا کنون روندی موثر برای رشد جهانی لنوو در بازار تلفن های هوشمند را رقم زده است و کمپانی مذکور می گوید تا به حال به شکل دلخواه و هدف گذاری شده اش توانسته رشد مدنظر خود را در سه بازار هدف یعنی کامپیوترهای شخصی، سرور و تلفن های هوشمند به دست آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • hamid_hk
    hamid_hk | ۱۸ بهمن ۱۳۹۳

    253/256=98.82
    چه جوری کاهش 4 درصدی داشته؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی